Autor Subiect: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid  (Citit de 64338 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dthem

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #30 : 05.Feb.2021, 10:05:11 a.m. »
Daca va rog frumos, imi poate poza cineva planul de revizii al boosterjet 1.4 din manual ? Multumesc !
Salut, uite aici. Ti-am pus si pentru conditii grele, poate te intereseaza. De asemenea, e de la Vitara extrasul, dar nu e nicio diferenta la SX.

https://drive.google.com/file/d/1lUwv9Cb5vDoBNIcvU65UlmHBFQvpqeJ8/view?usp=sharing
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 
The following users thanked this post: cristidav, perfidus

Offline cristidav

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #31 : 05.Feb.2021, 10:53:28 a.m. »
Din 20 in 20.000 km revizia ? Uau ! Mi se pare cam mult sa tii un ulei atat...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline dthem

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #32 : 05.Feb.2021, 12:58:06 p.m. »
Unii îl țin, alții nu. Eu am făcut la 15.000 pentru că merg mult în București și când nu merg mă comport abuziv cu mașina pentru că e foarte fun  :-))

Oricum, pe finalul intervalului motorul consumă mai mult și sună altfel, se aude turbina la 5000 rpm de zici că e motorul de honda din F1... Dar hai să nu devin offtopic  :happy:
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline Dogy

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #33 : 06.Feb.2021, 11:28:38 a.m. »
Eu il tin cam 18-19.000 de km, dar preponderent merg pe DN-uri si nu stiu sa fi ajuns de trei ori la 5.000 de rot/min :)
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline enicky

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #34 : 06.Feb.2021, 12:06:23 p.m. »
Uau ! Mi se pare cam mult sa tii un ulei atat...
  Asta e o situatie mai rar intalnita(contructorul iti da un "maxim"), dar sa nu uitam ca tot acolo se specifica si perioada de un an.
Asa ca,  asta sa fie ultima ta problema, revizia ! :)
   Sunt diferente mari intre generatii @cristidav, asta este evolutia tehnologiei, asa ca n-o mai "cerceta" mult, ca parca vad ca n-o mai iei ! :-))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: cristidav, teutzue

Offline xim

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #35 : 06.Feb.2021, 07:49:37 p.m. »
Totusi 235 nu-i ca 157, chiar daca nu-i 320. Iar 130 cu reductor face minuni ! :)

La 235 fata de 157 ai 1.6-lui din dotare, sincer, mare diferenta nu am simtit in talpa la test drive. Iar reductor... Doar nu au Vitara si SCross reductor  :fluier:
Diferenta de la 220 (S-cross) la 145(sx4-2009) este mare. Le conduc alternativ, iar aspiratul pare chiar lesinat fata de s-cross, simti asta mai ales in depasiri sau in panta. Diferenta tehnologica de 10 ani se simte din plin, de la comfort (suspensie, isonorizare, scaune) pana la performanta (raspuns prompt de la turatii mici). Dupa 12.000 de km cu s-cross si de vreo 10  ori mai multi cu sx4, ma felicit zi de zi pentru pasul facut.
 Singurul lucru cu care nu ma impac prea bine la s-cross este cutia, agata in 4 si 6, desi suspectez ca nu apas intotdeauna suficient ambreiajul sau nu sunt obisnuit cu treapta a 6-a.
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 
The following users thanked this post: cristidav, enicky

Offline cristidav

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #36 : 02.Mar.2021, 11:00:58 p.m. »
Stie cineva sa imi spuna de unde diferenta urmatoare:

1.4T non-hibrid are asa:  220 Nm @ 1500-4000 rpm.
1.4T Hybrid are asa: 235 Nm @ 2,000-3,000 rpm (cel putin asa apare pe siteul Suzuki, dar eu cred si sper ca e o greseala ca cuplul maxim e livrat doar pe acel interval mic de turatii  :-? )

Care e diferenta in practica ?
Nu mai tin minte cum s-a comportat non-hibridul la testdrive, insa la cel hibrid n-am simtit sa se inece dupa 3.000 de turatii  :)
Ba mai mult, vad scris pe aici pe forum ca hibridul ar trage mai bine decat varianta anterioara.

Si-ar mai fi una: De la ce turatii incep sa traga cele doua motorizari ? (concret, de la utilizatori, caci ce am simtit eu la testdrive nu se prea pune  :P )
« Ultima Modificare: 02.Mar.2021, 11:12:49 p.m. de cristidav »
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #37 : 03.Mar.2021, 08:41:41 a.m. »
La K14D (hibridul bazat pe K14C) cauta sa iesi din paradigma comparatiilor de specificatii aferente motoarelor exclusiv termice...

Uite ce se spune despre noul ansamblu hibrid si livrarea cuplului - ok, este vorba de Swift Sport, dar vorbim de strict acelasi motor:

The 48V Hybrid system also has new additional features which are Torque-fill control to raise engine response and Torque boost to make acceleration even smoother. These features enhance driving feel by adding torque from the electric motor to engine torque during acceleration.

Based on engine speed and throttle position, the engine ECU judges when the driver will accelerate and then uses electric motor assist to add additional torque.

In summary, a typical condition where Torque-fill control is utilised is when the driver presses the accelerator quickly and the electric motor is able to supply additional torque to the petrol engine without delay.

Even though the Boosterjet turbo charger of the K14D engine becomes fully operational from just 2,000rpm, Torque Boost is beneficial at even lower engine speeds as it helps optimise the torque curve and provide even smoother acceleration when full throttle is applied from rest.

A further efficiency benefit of the new 48V Hybrid system is the introduction of electric motor idling when the clutch is disengaged and vehicle speed is below approximately 50mph (80km/h). This feature essentially replaces fuel injection with power from the electric motor to then control and maintain engine idling while the vehicle is decelerating below 10mph and when stationary.

This function therefore eliminates fuel consumption under these conditions as engine momentum is electrically controlled by the ISG unit and the car is ready to re-accelerate on request with no engine restart delay.

Raising the ISG’s power supply from 12V (as per Ignis and Swift 1.2-litre) to 48V increases electric motor output to 10.0Kw which in turn increases the amount of electric motor assist and regenerated energy.


Si cu reprezentare grafica:







Cu alte cuvinte, nu vei avea tot timpul la indemana acei 235Nm (care este o valoare foarte OK pentru o masina de dimensiunile S-Cross-ului), dar vei avea suficient cuplu si in afara plajei de livrare mentionate...
« Ultima Modificare: 03.Mar.2021, 08:55:28 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: cristidav, toma, Flint Beastmood

Offline perfidus

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #38 : 03.Mar.2021, 12:41:36 p.m. »
Eu am non-hibrid cu 220Nm si pot sa confirm ca trage foarte bine cum trece peste 1500 rpm. Testat offroad pe urcari accentuate cu panta de 15-20%.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline Mihai_MOU

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #39 : 03.Mar.2021, 04:23:10 p.m. »

Salut tuturor,

Ma gandesc foarte serios sa imi cumpar un Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 48v (nou), 1.4 L, transmisie manuala, tractiune 2wd, echipare Passion.

Mentionez ca sunt un sofer responsabil care conduce decent poate chiar batraneste  :D si imi doresc acesta masina pentru familie.

Este spatioasa, are un portbagaj mai mult decat generos iar drive test-ul mi-a placut. Ziceam mai sus ca nu conduc sportiv dar masina asta chiar are zvac si am simtit ca ma pot baza pe ea la depasiri.

As vrea sa va rog sa imi spuneti care este parerea dv. generala, puncte forte sau puncte slabe, fiabilitate, daca ma pot baza pe ea o perioada lunga de timp ... nu vreau sa o revand dupa 5 ani ci vreau sa o folosesc cat mai mult. Deci astept orice parere relevanta si nu numai despre acesta masina.

Multumesc anticipat.

  • Viitor detinator al unui Suzuki SX4 S-Cross Hybrid 1.4l Passion