Autor Subiect: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid  (Citit de 64363 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #230 : 24.Feb.2023, 12:01:13 a.m. »
Ai impresia ca motorul nu merge rotund , uns. Plus ceva vibratii usoare pe care le simt in volan la relantiu.
Asta e din cauza turbinei care nu cred ca functioneaza chiar în parametri.
Tacanitul ala strident este cauzat tot de insuficienta ungere a turbinei din primele momente de dupa pornirea motorului.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline teutzue

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #231 : 24.Feb.2023, 07:36:11 a.m. »
Turbina fluiera daca nu are ungere. Tacanitul e de la motor.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: NicNic

Offline Hoinar

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #232 : 24.Feb.2023, 09:46:36 a.m. »
Tacanitul este de la cama pomepei de inalte  ... Baleno cum are motor aspirat cu injectie multipunct, nu are un asemenea sistem si ca atare, este mai silentios ..
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline enicky

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #233 : 24.Feb.2023, 10:29:28 a.m. »
  este aspirat injectie multipunct, cama pomepei de inalte Turbina fluiera ,    Tacanitul e de la motor., termeni si expresii pe care probabil le stapaniti(imi place sa cred!), eu unul recunosc ca nu-mi sunt tocmai familiare, dar nici nu cred ca am pierdut ceva(cand se va defecta va da un semn), singurul tzacanit care mi-e cunoscut(si-l stapanesc) este cel de la volan si una peste alta, nu cauza sunetului scos de motor are relevanta, cat felul cum acesta misca masina, cum rectioneaza in diferite situatii, consumul si fiabilitatea.
  Acum eu ce ar trebui sa fac, cand cobor de pe Vitara si urc pe S-Cross?! Probabil programare la service :-))
  Acest motor a aparut prima data pe Vitara si l-am auzit cand am facut o iesire cu SCR iar admin-ul a venit c-o Vitara alba de drive-test. Aproape toti credeam ca era diesel, comparativ cu Vitarele noastre cu !,6 aspirat.
   Ce as remarca totusi, este faptul ca in "sport" la Vitara este mult mai pregnanta diferenta fata de "auto", decat la S-Cross. Chiar pot sa spun ca "sportul" de la S-cross l-am folosit max. de 4-5 ori pt. ca n-am simtit nu's ce imbunatatire fata de "auto".
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Marci

Offline ntire2000

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #234 : 24.Feb.2023, 10:43:26 a.m. »
Tacanitul este de la cama pompei de inalte  ...

Cam asta voiam sa zic si eu, dar ora înaintata si oboseala provocata de atâtea meciuri vizionate.....
Ca fapt divers, tacanitul ala dispare aproape complet daca se foloseste un ulei mai bun decât cel oficial (de exemplu Ravenol)....

Din cauza ungerii deficitare (din cauza frigului), amestecul necesar arderii cred ca nu e tocmai optimizat.
Adica pompa probabil nu baga suficient carburant cât ar duce turbina prin fluxul de aer, si de acolo apar si trepidatiile.
Totul fiind comandat electronic nu cred ca exista vreo corectie între proportiile de carburant si aer astfel încât pâna ajung toate "unse ca la carte", motorul merge mai tremurat.
« Ultima Modificare: 24.Feb.2023, 10:56:18 a.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline cristidav

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #235 : 24.Feb.2023, 12:31:36 p.m. »
Chiar pot sa spun ca "sportul" de la S-cross l-am folosit max. de 4-5 ori pt. ca n-am simtit nu's ce imbunatatire fata de "auto".
La asta te-s contrazice totusi. Poate la drum intins nu e mare diferenta, insa pe serpentine/drumuri montane cu curbe stranse, diferenta e mare. Creste turatia in modul sport, fata de auto, aferenta aceleiasi viteze de deplasare, ceea ce face ca abordarea curbelor stranse in urcare sa se poata face de multe ori in viteza a 2a fara subturari majore, lucru aproape imposibil in modul auto fara sa-ti fie mila de masina ca o subturezi. Putinul ala de 2-300 turatii diferenta intre auto si sport, pentru mine, pe drumuri montane, e semnificativ. Motiv pentru care toata grecia montana am condus mai relaxat decat sa tot schimb in viteza 1.  :)

Ca fapt divers, tacanitul ala dispare aproape complet daca se foloseste un ulei mai bun decât cel oficial (de exemplu Ravenol)....
M-ai facut curios. Poate totusi ii dau o sansa Ravenolului. De exemplu, cel putin acustic, Eneos Sustina nu m-a prea convins. Motorul suna identic (si aici nu ma refer la pompa de inalte, acea "drujba" de care nu scapam) ca Ecstar.    0W20 ambele.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline ntire2000

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #236 : 24.Feb.2023, 09:19:13 p.m. »
M-ai facut curios. Poate totusi ii dau o sansa Ravenolului. De exemplu, cel putin acustic, Eneos Sustina nu m-a prea convins. Motorul suna identic (si aici nu ma refer la pompa de inalte, acea "drujba" de care nu scapam) ca Ecstar.    0W20 ambele.

Pompa de înalte oricum suna, are acel sunet ca de diesel.
Problema e ca la rece face un sunet metalic strident ca masina de cusut a bunica-mii, un sunet care efectiv ma înteapa pe creier.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline enicky

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #237 : 24.Feb.2023, 09:56:54 p.m. »
.... insa pe serpentine/drumuri montane cu curbe stranse, diferenta e mare. Creste turatia in modul sport, fata de auto, aferenta aceleiasi viteze de deplasare, ceea ce face ca abordarea curbelor stranse in urcare sa se poata face de multe ori in viteza a 2a fara subturari majore, lucru aproape imposibil in modul auto fara sa-ti fie mila de masina ca o subturezi. Putinul ala de 2-300 turatii diferenta intre auto si sport, pentru mine, pe drumuri montane, e semnificativ.
Parerea mea e ca se-ntampla altceva : in sport cred ca mai ajuta si "spatele" si asta conteaza mai mult decat un plus in turatie.
S e stie bine ca la deal intotdeauna e mai usor sa impingi decat sa tragi, adica o masina cu tractiune spate urca mai bine decat una cu tractiune fata.
  Nu prea inteleg ce e cu subturarea in urcare, pt. ca in urcare ai 2-3000 de ture...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline cristidav

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #238 : 24.Feb.2023, 10:01:39 p.m. »
Cand iei curbe in ac de par, stranse si abrupte, cum am eu prin Padis, cum am batut prin Grecia si Muntenegru, e imposibil sa le iei cu viteza a 2 pe auto fara sa o cobori binisor sub 2000 turatii. Eh, daca esti in Sport, abordand la fel curbele, le poti lua cu a doua fara sa cobori sub 2.000. Exact ce spuneam, vreo 2-300 turatii. La asta ma refeream. Si ma mai refeream la curbe cu adevarat stranse si in panta mare, nu jucariile alea ale voastre de curbe de pe Vale Prahovei, Transfagarasan, etc.  :D
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 
The following users thanked this post: Marci

Offline enicky

Re: Suzuki SX4 S-Cross Hybrid
« Răspuns #239 : 24.Feb.2023, 11:32:07 p.m. »
Cand iei curbe in ac de par, stranse si abrupte, cum am eu prin Padis, cum am batut prin Grecia si Muntenegru,.... Exact ce spuneam, vreo 2-300 turatii.... Si ma mai refeream la curbe cu adevarat stranse si in panta mare, nu jucariile alea ale voastre de curbe de pe Vale Prahovei, Transfagarasan, etc.  :D
Uuuups, pe mine sa ma ierti, n-am facut Muntenegru, recunosc, doar d-astea grecesti si Trans...Alpine, Rarau, Fagarasane... :-)) :-))
  Am inteles ce zici. :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip