Autor Subiect: GPL Suzuki Ignis  (Citit de 2888 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dthem

Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #10 : 10.Nov.2020, 12:02:23 p.m. »
Știi tu că are probleme pe GPL motorul lui? Că sunt o grămadă care n-au. Eu m-am abținut să scriu vreo postare pe acest subiect pentru simplul motiv că n-am nicio informație despre compatibilitatea dintre GPL și motorul colegului, voi de ce nu faceți la fel? Haideți să-l ajutăm pe om cu ceva concret dacă știm, nu cu povești că dacă ai GPL bagi bani în motor.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Christian 1

  • Vizitator
Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #11 : 10.Nov.2020, 12:35:08 p.m. »
El a cerut parerile despre aceasta problema de a monta si trece pe gpl. Fiind forum, e normal sa-si posteze fiecare punctul de vedere, ca e pro sau contra .
Sau tu nu vezi problema asa?

Eu stiu si respect un lucru: cand fabricantul produce un motor pentru benzina, nu voi trece peste asta sa-i pun gaze, iar la un diesel, nu ii voi da ulei ars superfiltrat de la fast food. Am dat exemplu cu diesel-ul, diesel(am avut doua) nu mai doresc niciodata!
« Ultima Modificare: 10.Nov.2020, 12:53:11 p.m. de Christian 1 »
 

Offline dthem

Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #12 : 10.Nov.2020, 01:49:09 p.m. »
Nu ai cum să ai un punct de vedere fără informații și documentare. Sunt motoare care n-au fost concepute expres pentru gaz, dar merg bine mersi sute de mii de km (documentați) fără reparații, iar comparatia ta cu diesel in care bagi ulei e deplasata si n-are legatura cu comparatia benzina-GPL.

Cum să fii pro sau contra dacă nu cunoști fenomenul? PS: nu mă refer la tine personal.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline smiley

Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #13 : 10.Nov.2020, 01:59:46 p.m. »
Vai vai cate postari inutile..

Care spuneti ca nu se merita, de ce nu scrieti si cateva numere sa demonstrati acest lucru.
200km pe zi la consum de 5.5% = ar veni 11 litri benzina pe zi , in lei ar insemna ~50 lei pe zi
Acum pe gaz avem consum de 10-20 % mai mult deci ~6,5 consum deci aceeasi distanta ar consuma 13 litri de gaz ~2.6 litru deci ~34 lei
16 lei pe zi economisiti vi se pare ca nu merita?

Cat despre faptul ca se strica motorul de la GPL amintesc loganurile cu 500 000 km .
A mai zis careva ca gpl merge pe logan si renault, masinile alea sunt folosite in taximetrie ca sunt cele mai ieftine sedanuri si toti taximetristii au gpl.

Devine inutil forumul asta cu atat de multe pareri nefondate.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline FritzVonSpritz

Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #14 : 10.Nov.2020, 03:40:12 p.m. »
Vai vai cate postari inutile..

A mai zis careva ca gpl merge pe logan si renault, masinile alea sunt folosite in taximetrie ca sunt cele mai ieftine sedanuri si toti taximetristii au gpl.

Devine inutil forumul asta cu atat de multe pareri nefondate.

Fratele meu, eu am spus chestia de mai sus. Experienta ne spune ca cele mai optime pt GPL sunt cele cu motoare Renault/Dacia ( nu a noastra, ci a atator sute de taximetristi , poate mii, care au instalatie GPL si au mers bine-merci 300-500 mii  km.
Insa, eu am si un Nissan Micra care are pusa instalatie GPL pe el (pusa in Germania de unde a fost adusa masina, dar nu stiu la ce numar de km, doar anul il stiu, 2009) si pe care am folosit-o  cu brio pana la un punct si anume, am cumparat masina la 203.000 km iar la 225.000 km a trebuit segmentata (am facut si distributia cu un drum). Acuma, ca a fost o simpla potriveala, sa imi cedeze atunci motorul, sau gazul nu i-a priit de la bun inceput, nu stiu, insa concluzia mea e ca motoarele japoneze nu "se pupa" cu gazu. Dar avem alti colegi pe forum care au Suzuki pe GPL, ne pot spune ei daca au parcurs macar 100.000 km, daca le-a afectat cu ceva functionarea motorului, au ba
« Ultima Modificare: 10.Nov.2020, 04:04:10 p.m. de FritzVonSpritz »
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 

Online ntire2000

Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #15 : 10.Nov.2020, 04:01:38 p.m. »
Sunt sigur ca era unul patit pe aici care regreta faptul ca a pus motorul pe GPL (a avut inclusiv probleme de garantie, ca tocmai reprezentanta i-a montat instalatia - ca mai apoi aceeasi reprezentanta sa se traga pe dos la reparatia pe garantie)
Exista functia de cautare pe forum si se poate gasi usor cazul respectiv.
Asa ca nu postam inutil, ci din memorie.  ;)

PS: când ai de bagat scurt 1000 de euro în motor, aia 3 euro/zi economie parca sunt bani de tigari, nu?
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline FritzVonSpritz

Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #16 : 10.Nov.2020, 04:06:32 p.m. »

PS: când ai de bagat scurt 1000 de euro în motor, aia 3 euro/zi economie parca sunt bani de tigari, nu?

Nu am bagat scurt 1000 de euro, ci doar 4.000 lei (cu schimb de placute de frana cu tot) si mi-au ramas si bani de tigari  >:) >:)
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 

Christian 1

  • Vizitator
Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #17 : 10.Nov.2020, 04:21:07 p.m. »
Vai vai cate postari inutile..
...

Devine inutil forumul asta cu atat de multe pareri nefondate.
Parere nefondata inseamna ca imi postez parerea fara sa o argumentez cu vreun link de-al cuiva "specialist"? Pai aia nu mai e parerea mea.
Eu am scris care este motivul dpmdv, nu sunt fabricate pentru una si alta de catre producator. Asta am gandit, nu "link-uit". Nu toti traim pentru a face economii la portofel... :)
« Ultima Modificare: 10.Nov.2020, 04:45:30 p.m. de Christian 1 »
 

Offline smiley

Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #18 : 10.Nov.2020, 04:26:34 p.m. »
@FritzVonSpritz  care e diferenta intre motoarele japoneze si astea europene?

Din ce stiu eu japonezele sunt chiar motoare apreciate/robuste in sensul ca se face tuning pe ele si duc multi cai, turbine etc., bineinteles ma refer la motoarele mai mari.

Cum poate GPL-ul sa provoace o segmentare?
- amestec combustibil sarac, aici se aprinde si check engine, duce la temperaturi mari si probabil arde segmetntii supape etc.
Deci reglaj incorect al instalatiei.

Apoi schimburile de ulei si exploatare incorecta(mai ales forja la rece) cu sau fara gpl or sa duca la moartea motorului.

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Christian 1

  • Vizitator
Re: GPL Suzuki Ignis
« Răspuns #19 : 10.Nov.2020, 04:55:06 p.m. »
Nu ai cum să ai un punct de vedere fără informații și documentare. Sunt motoare care n-au fost concepute expres pentru gaz, dar merg bine mersi sute de mii de km (documentați) fără reparații, iar comparatia ta cu diesel in care bagi ulei e deplasata si n-are legatura cu comparatia benzina gpl
Exact, NU au fost concepute, faptul ca unele rezista si altele nu, e alta treaba.
Dpmdv, comparatia mea cu a diesel-ului cu ulei e foarte fondata, punctul lor comun fiind acelasi lucru. Si acolo sunt motoare care n-au fost concepute, dar rezista(am un vecin cu un Mercedes de 20 de ani care face chestia asta si inca ii merge).
Revin la parerea mea, nu-ti asumi cilindreea, iti iei masina cu cc mai putini. Ignisul care il am acum consuma cu 2,5-3 l/100 km parcursi mai mult decat Subaru-ul ce l-am avut pana recent. Ar trebui sa trec pe gpl? NU, mi-am asumat asta dinainte sa imi iau Suzi-ul. Simplu. Traiesti pentru economii? Mergi pe jos sau cu troleibusul, nu iti iei masina. :)