Autor Subiect: Frana de mana  (Citit de 9931 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline clara_luna

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 39
  • Gen: Femeie
Re: Frana de mana
« Răspuns #40 : 03.Oct.2009, 09:04:32 a.m. »
Mi-a zis ca nu sunt probleme deocamdata,era riscul cu scurgerea vaselinei dar nu e cazul,si o sa vedem la prima revizie cat de tare s-au uzat tamburii,sper sa nu gresesc,nu ma pricep...
Ieri am observat ca frana de mana tine foarte bine,am ramas de catva ori in rampa si n-au fost probleme.Si frata tine bine,am franat de cateva ori brusc si s-a oprit in scurt :dknw:
SX4
1.5 GLX
 

Offline Laurentiu

Re: Frana de mana
« Răspuns #41 : 03.Oct.2009, 01:55:56 p.m. »
1. Mi-a zis ca nu sunt probleme deocamdata
2. o sa vedem la prima revizie cat de tare s-au uzat tamburii
3. Ieri am observat ca frana de mana tine foarte bine
4. Si frata tine bine,am franat de cateva ori brusc si s-a oprit in scurt :dknw:
Aici, pt ca nu te pricepi inca, sint citeva puncte la care ma simt obligat sa-ti dau niste explicatii:
1. Daca si-au facut treaba cum trebuie, "jos palaria" (vorba celor de la PROTV) :);

2. Tamburii nu se uzeaza prea usor decit din doua motive:
a) CALDURA - caldura produsa fie din frinare excesiva (mers in panta cu maneta schimbatorului in punctul mort) sau din mers cu frina de mina trasa;
b) FRECARE - datorata uzurii ferodourilor de pe sabotii de frina (frecare pe nituri sau suportii ferodourilor);
Cele doua componente (caldura si frecarea) for face ca tamburii sa devina din "circulari", "ovali" si astfel frinarea sa nu mai aibe raportul scontat.

3. Asta ma bucura.

4. Daca ai facut frinarea doar cu frina de mina care actioneaza doar pe rotile spate, e OK. Daca nu, trebuie sa stii ca o masina frineaza cu frina de serviciu (pedala) cu o forta mai mare pe puntea fata si cu o forta mai mica pe puntea spate. Forta de frinare pe puntea spate este in functie de incarcarea (greutate) masinii cu pasageri si portbagaj. Cu cit este mai incarcata, cu atit forta de frinare va fi mai mare dar care nu va depasi forta de frinare a puntii fata. Fiind cu masina goala si la o viteza relativ mica, frinind brusc, masina se putea opri doar cu frina de pe puntea fata - asta in cazul in care ferodourile de pe puntea spate erau imbibate cu vaselina.

Cam astea ar fi in mare problemele ce pot apare la un mers repetat sau indelungat cu frina de mina mai mult sau mai putin trasa.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline clara_luna

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 39
  • Gen: Femeie
Re: Frana de mana
« Răspuns #42 : 03.Oct.2009, 07:31:35 p.m. »
Multumesc frumo pentru toate explicatiile tale,sunt fata si incepatoare si de cand am facut prostia asta sunt tare afectata,nu stiu la ce sa ma astept...siam facut greseala ca de emotii nici nu l-am intrebat pe cel de la service ce anume si cum a testat cand am mers cu masina la ei  :(
Eu am presupus ca s-au uzat tamburii,scuze,nu ma pricep :">el a zis doar ca o sa vedem la un an ce si cum pe acolo,de aici presupun ca nu si-a facut treaba chiar cum trebuia,probabil doar au examinat ochiometric cu masina pe o rampa ridicata,presupun...

Indraznesc o intrebare,sper sa nu fiu caraghioasa,deci pana la urma probleme pot avea doar cu frana de mana sau si cu franarea din pedala s-ar putea sa am vreo problema din cauza prostiei pe care am facut-o?  :(
SX4
1.5 GLX
 

Offline Laurentiu

Re: Frana de mana
« Răspuns #43 : 04.Oct.2009, 08:37:45 p.m. »
...probleme pot avea doar cu frana de mana sau si cu franarea din pedala...?  :(
Atit frina de mina (ajutor) cit si cea serviciu (pedala) - vorbim aici doar pe puntea spate - sint doua sisteme de frinare diferite DAR care actioneaza pe aceeasi componenta (actioneaza asupra tamburilor de frinare).
Mergi in zilele urmatoare cu prudenta si cind ai ocazia (drum in aliniament, fara circulatie si cu viteza mica - 30-40km/h), poti experimenta o frinare doar cu frina de mina. Nu va fi o frinare ferma dar poate ajuta la (auto)curatirea sabotilor.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline clara_luna

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 39
  • Gen: Femeie
Re: Frana de mana
« Răspuns #44 : 05.Oct.2009, 08:06:30 a.m. »
Atit frina de mina (ajutor) cit si cea serviciu (pedala) - vorbim aici doar pe puntea spate - sint doua sisteme de frinare diferite DAR care actioneaza pe aceeasi componenta (actioneaza asupra tamburilor de frinare).
Mergi in zilele urmatoare cu prudenta si cind ai ocazia (drum in aliniament, fara circulatie si cu viteza mica - 30-40km/h), poti experimenta o frinare doar cu frina de mina. Nu va fi o frinare ferma dar poate ajuta la (auto)curatirea sabotilor.
Asta voiam sa stiu,daca actioneaza pe aceleasi componente,multumesc mult de explicatii!
Da,o sa mai incerc chestia asta cu frana de mana,am incercat-o si eu chiar in seara aia sa vad si cum tine frana...
Sa auzim numai de bine!
SX4
1.5 GLX
 

Offline ..::Khaos::..

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5819
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Femeie
  • ..::SX4: love at first sight!::..
Re: Frana de mana
« Răspuns #45 : 05.Oct.2009, 12:39:35 p.m. »
Sper ca este totul OK cu frana, asteptam update :good:

In alta ordine de idei, am incercat si eu sa vad daca tine frana de mana si desi aparent masina nu pleaca de pe loc cu frana trasa, de fapt daca apesi acceleratia un pic mai tare, se duce... Cred ca nu e tocmai ideal! :D Probabil ar trebui reglata... voi semnala la revizie.

PS: @clara_luna , Te rog nu mai cita intreaga postare imediat anterioara. Foloseste botonul "Reply" in loc de "Quote". :) Multumesc.
SX4 1.6 GS 4WD Sunlight Copper named YOSHI :x

 

Offline ASZ

Re: Frana de mana
« Răspuns #46 : 05.Oct.2009, 05:01:29 p.m. »
Frana de mana la mine a fost reglata la revizia de 15.000 km (Redtor, Oradea) si de atunci tine extrem de bine.

Offline LYZ

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 7
  • Gen: Bărbat
Re: Frana de mana, incident stupid
« Răspuns #47 : 19.Ian.2010, 08:59:00 p.m. »
Domle,naspa, nu faceti ca mine. Am iesit azi dintr-o straduta si cand sa o iau intr-o directie am vazut ca e sens unic. Am dat sa ii bag botul pe rampa de coborare intr-un garaj(genul de garaj la demisolul vilei) ca apoi sa o scot cu spatele si sa intorc. Panta cred ca era undeva 30 grade plus ceva zapada gheata pe jos. Tre sa zic ca nu am reusit (rotile patinau desi era cuplata tractiunea) si am ajuns in final cu botul in usa garajului. Frana de mana nu tinea, cum ridicam piciorul de pe frana principala, chiar daca era cuplata frana de mana cit de sus trasa, cum se mai ducea 5 cm in fata. La urma m-am oprit stupid cu piciorul pe frana principala fara sa pot face nici o alta manevra caci riscam sa ii gauresc usa la garaj omului ala. Stupid. Noroc ca dupa vreo 5 min de stat de prost cu piciorul pe pedala intrebandu-ma ce pot sa fac m-a vazut cineva si cu doi bulamaci de lemn sub roti si impinsa plus marsarier am iesit din incurcatura. Stupid. Morala? Nu va bazati pe frana de mana in panta mare, pe zapada, gheata, cel putin daca nu ati reglat-o sau ati verificat-o la service.
 

Offline miocrl

Re: Frana de mana
« Răspuns #48 : 19.Ian.2010, 10:15:44 p.m. »
se poate sa nu o fi tras destul de tare?

adevarul e ca si eu am patit-o.
acum cu portbagajul ala deasupra am incercat sa o bag in garaj.. sub bloc... 45grade. cobor cobor si la un moment opresc sa masor din ochi sa vad daca ar intra. opresc motorul, a  1-a + frana de mana. ma duc in garaj, evaluez inaltimea indeaproape cand masina  a luat-o in jos cam 30 -40 de centimetrii. sincer.. am cam facut pe mine atunci. noroc ca am lasat-o destul de sus altfel spargeam cutia de bagaje de deasupra...

dar parca nu trasesem de tot frana. parca mai erau 2 clicuri.

Offline Laurentiu

Re: Frana de mana
« Răspuns #49 : 19.Ian.2010, 10:57:28 p.m. »
opresc motorul, a  1-a + frana de mana.
Inainte de a baga in tr. 1-a, cel mai indicat este sa verifici daca tine frina de mina la inclinatia la care te afli: cu piciorul pe frina de serviciu, tragi maxim frina de ajutor (mina) si apoi eliberezi usor frina de serviciu. Daca masina sta cind pedala e eliberata complet, e OK; daca nu sta, e o problema de reglaj sau uzura. Dupa ce te convingi ca masina sta infrinata cu frina de ajutor, poti opri motorul si apoi sa introduci maneta schimbatorului de viteze in tr. 1-a sau in mers inapoi.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!