Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 20127 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Myhay

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #80 : 10.Mar.2021, 09:58:22 p.m. »
Eu am spus de consum. Ca motoarele astea de 1.8 , 2.0 consuma mult. In general nu numai oras
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #81 : 11.Mar.2021, 09:20:03 a.m. »
Ma gandesc ca la mersul sportiv te referi la talpa dupa talpa la 4.000 de turatii. Iar subturatul e sub 2000, chiar 1500. CUm ramane cu plaja 2000-3000 ?

Unele motoare mai noi au dublă injecție, directă și indirectă. Firme diferite folosesc scenarii diferite de utilizare, la turații și solicitări mici folosesc un fel de injectoare, în sarcină și turații mari îl folosesc pe celălalt, ideea e că până la urmă prin folosirea injecției indirecte (port injection îi zic unii) ajung să fie spălate și nenorocitele alea de supape.

Ca o paranteză DualJet de la Suzuki e altceva, ambele injectoare sunt amplasate în același loc.


Pe la 2000-3000 un GDI are noxe și eficiență apropiate de ale unui MPI. Cu diferența că la prima depășire abruptă GDI-ul trece în scenariul roșu.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline cristidav

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #82 : 11.Mar.2021, 09:29:28 a.m. »
Pe la 2000-3000 un GDI are noxe și eficiență apropiate de ale unui MPI. Cu diferența că la prima depășire abruptă GDI-ul trece în scenariul roșu.

Prin "depasire" te referi la cea fizica, pe drum, cand ii dai talpa sa depasesti o masina ? Pai si asta ar insemna sa conducem băbeşte daca vrem o masina cat mai putin afectată ?

E un cerc vicios.
La mers bătrânesc, subturat, ai amestec sărac și ai depuneri pe supape (noxe și consum mare mai tîrziu, pe la 40.000 km) iar dacă vrei să depășești cu motorul subturat ai uneori ca bonus și LSPI.
La mers sportiv, inevitabil ajungi la amestec bogat (cu noxe și consum mare imediat) și se aruncă benzină în baie ce nu vaporizează în totalitate.
Si sa revin la asta. Luand-o logic (de ce te-am intrebat de altfel si de plaja de turatii 2000-3000, fie 3500), cele mai mici efecte negative ar fi la o masina condusa normal, fara forja la turatii mari sau subturari continue si talpă, poate chiar mai inspre mers sportiv, dar cu schimbarea uleiului mai repede. Cam asta as deduce eu.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline ...

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #83 : 11.Mar.2021, 09:34:21 a.m. »
Cristi, din postarile tale am dedus ca ti-ai comandat deja masina. Eu zis sa stai relaxat si sa astepti Furia Visinie, apoi sa o conduci ca pe actuala si te va tine tot atat...
 

Offline cristidav

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #84 : 11.Mar.2021, 09:43:04 a.m. »
Astept cuminte (evident, cu rabdarea la limita :D ), dar asta nu inseamna ca nu ar trebui sa am in vedere acumularea de informatii utile unei utilizari in vederea atingerii fiabilitatii pe termen lung.  :good:
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #85 : 11.Mar.2021, 08:23:31 p.m. »
Pe la 2000-3000 un GDI are noxe și eficiență apropiate de ale unui MPI. Cu diferența că la prima depășire abruptă GDI-ul trece în scenariul roșu.
   Afirmatie usor hazardata, nu la noxe, pt. ca nu ma interesau, prin eficienta nu stiu  ce anume intelegi, dar practic, am mers cu Tucson si la 3000 nu-l puteam compara cu Logan MPI tot la 3000 in ce treapta vrei tu. Eu vorbesc de practica...
   Pana la urma sa discutam de motoarele noastre, deoarece la un moment dat, daca bagam in discutie Honda, Hyundai sau alte marci, se induce ideea ca ar exista similitudini intre astea si Suzuki si nu prea sunt.
  Si ca tot vorbesti de GDI, stii ce consum are un Tucson in oras(ca ei spun ca face economie de carburant!!)?
Daca vrei neaparat sa compari 1,6 de la Logan, poti s-o faci cu Mitsu ASX, tot aspirat dar, de 2000, ambele la fel de puturoase, diferenta doar la cp.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Myhay

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #86 : 11.Mar.2021, 09:09:50 p.m. »
Tucson are taica meu. Model 2019 full option , automata 4wd - Htrac sau cum dracu i-o spune. Motor 1.6 TGDI 177 cai. Consum mediu pe bord 9.5-10. Real 10-12. Poate si mai mult pana in 13 maxi zic eu. Vorbim de Bucuresti si imprejurimi zilnic. Nu l a interesat niciodata consumul , nu de aia si a luat masina. Atata timp cat nu se goleste rezervorul dupa fiecare drum de 1-2 ore nu ii pasa. Vorbim de 80% oras si restul dn uri si autostrada. Poate si mai mult oras...uneori.. De exemplu in ultimele 3 luni a facut aproape 10k de km ca a avut de mers prin tara. Numai intr o saptamana a facut 3k km din 4 drumuri. Acuma trebuie sa faca iar revizia ( la 10k km o face) . Dar mai sunt perioade cand face 10k km intr-un an... el baleaza cu mersul... are momente..depinde de serviciu ce si cum se iveste.  In afara scoate si 7-8-9 la mers normal , regulamentar , depinde cat de incarcat sau nu , vreme , trafic etc. Mai jos de 7% nu cred ca a scos niciodata... fiind automata cam greu sa reuseasca , face ea ce vrea cu tine. 6.5-7% cica a scos singur in masina fara bagaj extraurban mers legal , linistit cu reprize scurte de depasiri mai in forta consum facut la pompa.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #87 : 11.Mar.2021, 10:04:19 p.m. »
Pe la 2000-3000 un GDI are noxe și eficiență apropiate de ale unui MPI. Cu diferența că la prima depășire abruptă GDI-ul trece în scenariul roșu.
   Afirmatie usor hazardata, nu la noxe, pt. ca nu ma interesau, prin eficienta nu stiu  ce anume intelegi, dar practic, am mers cu Tucson si la 3000 nu-l puteam compara cu Logan MPI tot la 3000 in ce treapta vrei tu. Eu vorbesc de practica...
   Pana la urma sa discutam de motoarele noastre, deoarece la un moment dat, daca bagam in discutie Honda, Hyundai sau alte marci, se induce ideea ca ar exista similitudini intre astea si Suzuki si nu prea sunt.
  Si ca tot vorbesti de GDI, stii ce consum are un Tucson in oras(ca ei spun ca face economie de carburant!!)?
Daca vrei neaparat sa compari 1,6 de la Logan, poti s-o faci cu Mitsu ASX, tot aspirat dar, de 2000, ambele la fel de puturoase, diferenta doar la cp.

Eficiența unui motor termic reprezintă procentul în care energia combustibilului este transformată în lucru mecanic util, un indiciu asupra eficienței se obține prin consum, care la rândul lui este proporțional cu noxele.

Prin  trecerea în scenariul roșu a unui GDI care face o depășire abruptă m-am referit la modul figurat la trecerea motorului solicitat mai tare decât la mers lejer în regim de amestec bogat cu consecințele prezentate. Motorul nu se strică, cel puțin nu pe termen scurt, dar aruncă benzină în baie și consumă mai mult decât în regim normal.

Nu am vorbit strict despre Boosterjet, ci despre motoare cu injecție directă indiferent de marcă, generic GDI, dacă vă interesează strict Suzuki cu ale sale Boosterjet sau Dualjet e OK, să știți însă că au și ele au aceleași calități și a defecte.ca orice GDI.

P.S. La aproape 20.000 km cu Hyundai-ul Kona am un consum pe bord de 8,0 litri la suta de km. Kona e mai ușoară decât Tucsson și are aceeași motorizare.

Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline enicky

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #88 : 11.Mar.2021, 10:19:54 p.m. »
Tucson are taica meu. Model 2019 full option , automata 4wd - Htrac sau cum dracu i-o spune. Motor 1.6 TGDI 177 cai. Consum mediu pe bord 9.5-10. Real 10-12
  Cu asta am mers eu anul trecut. Nu-ti spun cat avea pe bord, ca zicem ca era de drive-test. Am coleg care face 30km/zi si acum nu-i scade din 14-15(IF-Buc.)
Citat
Hyundai-ul Kona am un consum pe bord de 8,0 litri la suta de km.
  Irelevant, daca e un consum mediu extra+urban, sau daca e pe n ani.
 Posibil ca in oras sa ai 10-12% si extra-urban 5-6%, d-aici si media. Fa un plin, reseteaza tot(km, consum), rulezi urban si la golire vezi consumul.
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #89 : 12.Mar.2021, 06:59:23 a.m. »
Am mai spus, în oraș mănâncă 11-13, drumuri scurte de 10-15:km, că Bistrița e oraș mic. Asta cu orașul mic e cu dus și întors, fiind mic te-ai aștepta să fie traficul mai relaxat dar nu prea e, apoi fiind distanțele scurte, motorul merge mai mult rece.
Afară din localitate vara nu pot coborî sub 6, indiferent cât de "soft" conduc.
Am drumuri lungi de făcut așa că cei mai mulți km îi fac înafara localităților.

În fine partea cu consumul am menționat-o ca fapt divers, nu mă interesează așa mult.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip