Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 20128 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #70 : 10.Mar.2021, 04:31:07 p.m. »
110.000 in noua ani. Si presupun ca voi face cel putin la fel in urmatorii 9 ani, daca nu mai mult, caci copiii mi-s mari si pot face mai multe cu ei  :D
Demoralizarea vine din faptul ca las o masina MPI la care nici gand de stres cu asa ceva, ca sa iau alta care la vechimea actualei trebuie sa fiu cu bagare de seama.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline toma

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #71 : 10.Mar.2021, 04:37:39 p.m. »
Nu contest nimic din ce spune colegul remarque din punct de vedere tehnic.

Am doar impresia ca te preocupa prea mult ceva care dupa parerea mea va fi putin important. Avand in vedere media ta anuala (chiar si ceva mai mare), dupa zece ani nu cred ca motorul va fi cel care te va determina sa vrei sa schimbi masina.  Poate gresesc...

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #72 : 10.Mar.2021, 05:46:18 p.m. »
Am în ogradă un modest Logan din 2006 cu motor benzină 1,6 MPI, are 15 ani, am văzut cu el Florența, Pisa, Verona, Veneția, Veliko Târnovo, Schonbrunn, Viena, Salonic, Sofia, Corfu, Thassos, etc., etc.. Culmea e că l-am frecat și zi de zi pe drumuri scurte și merge și acum perfect.
Are 90 CP, circa 130 Nm și țin minte cum am traversat Grecia de la la est la vest pentru a ajunge în Corfu (în final cu bacul) am mers pe autostrada ce avea urcușuri și coborâșuri abrupte rău și lungi de km. Că eram obligat să retrogradez din a 5-a în a 4-a în rampă era ok, dar de multe ori a trebuit să-i dau a 3-a. M-am convins atunci cam ce poate un MPI aspirat de 1,6. Cu toate acestea acum, după experiența cu un motor cu injecție directă și turbină, considerabil mai puternic, ce are 177 CP și 265 Nm, aș alege tot un MPi aspirat, tot fără turbină, dar cu cilindree mai mare.
« Ultima Modificare: 10.Mar.2021, 06:01:11 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline Myhay

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #73 : 10.Mar.2021, 06:52:09 p.m. »
Pai ai ca optiune ....Dacia. Ascutitorile de 0.9 TCE sunt turbo cu injectie indirecta multipunct. La dracu , poti pune si GPL fara probleme. De fapt , ai din fabrica GPL pe motorul ECO-G 100. E turbo de 1.0 L. Deci combinatia cea mai sanatoasa ( in sensul de echilibrata ) : Turbo , injectie indirecta multipunct si GPL la alegere. Consum mic , te poti infige cu ea are demaraj , fara problemele GDI.

Singurul impediment la care stramb si eu putin din nas este ca si 0.9 TCE si ECO-G 100 sunt in 3 cilindri. Daca mai erau si in 4 cilindri faceam pe dracu' in patru sa iau una chiar si mai cheala si o tineam pana cadea de tot caroseria. Radeam de toti in oras cu consumul si cu demarajul ( ma ajuta turbina ). Adica...avem 3-4 plusuri ( turbo , MPI , GPL , consum mic) si 1 minus ( 3 cilindri ) care se contracareaza in mare parte cu un ulei teapan , bun . Pai dupa parerea mea merita !!  :good:  La GDI avem exact invers  :-)) 

 Se pare ca Renault stie ceva meserie... stiu ei ce stiu , au inteles si acceptat realitatea de pe sosele. Si va spun ca nu le-au facut in 4 cilindri pentru ca asta insemna un consum de benzina mai maricel si noxe ceva mai ridicate. Au ales calea de mijloc cat mai optima. Era mai nasol sa le faca in 4 cilindri si GDI. Adevarul e ca intotdeauna au facut motoare bune.

 Sa facem o petitie sa o trimitem la Suzuki privind faptul ca militam pentru injectie multipunct? Sa ne dea ce motoare vor ei turbo , biturbo dar MPI ?  :-?
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #74 : 10.Mar.2021, 08:12:36 p.m. »
Nu trebuie să cauți departe, uite exemple de azi:
- motorul de Suzuki Swift 1,2 aspirat natural
- motoarele Toyota CH-R și RAV-4 1,8 și 2,0 l aspirate natural.
Mai sunt și altele.
La experiența mea de acum soluția nu e aspirat cu turbo ci aspirat natural dar cu cilindree mare.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline shpeedy

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #75 : 10.Mar.2021, 08:20:57 p.m. »
2.0 aspirat boxer flat-4 158cp...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #76 : 10.Mar.2021, 08:46:54 p.m. »
@Myhay
0,9 Tce au din cât știu eu injecție directă. Dacă greșesc te rog corectează-mă.

@shpeedy
Motoarele boxer sunt extrem de interesante, pe pasionați nu-i lasă indiferenți, fie le iubesc, fie le detestă, nu există cale de mijloc. 
« Ultima Modificare: 10.Mar.2021, 09:04:13 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline Myhay

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #77 : 10.Mar.2021, 08:57:52 p.m. »
Nu trebuie să cauți departe, uite exemple de azi:
- motorul de Suzuki Swift 1,2 aspirat natural
- motoarele Toyota CH-R și RAV-4 1,8 și 2,0 l aspirate natural.
Mai sunt și altele.
La experiența mea de acum soluția nu e aspirat cu turbo ci aspirat natural dar cu cilindree mare.

Am dat exemplu Dacia pentru ca sunt in pas cu moda ca sa zic asa. Normal ca mai sunt MPI uri aspirate chiar. Asa si Lada are tot motorul ala de pe Loganul tau inca ba chiar urcat la 100 si un pic de cai si GPL din fabrica cu butelie de 100 L  :good: . Dupa parerea mea aspiratele de 1.8 si 2.0 L consuma cu galeata si performante nu wow pt cilindreea lor. Da stiu , sunt hibride ..asta le mai salveaza sa nu ti dea dauna la pompa...in oras. Pentru cine se obisnuieste cum sa le conduca adica bland cu pedala. Cum ai piscat o mai tare intra termicul dar la drum lung ce te faci ca numai termicul lucreaza. Daca te dai nitel la ele si incarcat cu bagaje...oricat de performante ar fi si cat de bine optimizate tot se arunca la consum. E fizica n ai ce i face.

Am condus si eu putin o Corolla si...nu stiu daca m as putea obisnui sa fac tot posibilul sa merg pe curent pana la 50-60 km/h cand intra motorul termic. Decat sa o bibilesc cu grija sa merg doar pe baterie cat mai mult si sa ma ''tarai'' usor cu gandul asta ca daca o calc putin mai tare gata mersul pe curent....nu stiu...m as simti crispat la volan si n ar mai avea niciun farmec condusul. Daca o conduc normal ca sa zic asa ,  mai cu viata n am facut nicio jmekerie consuma cat motorul tau de 180 de cai si performantele sunt la jumate poate. Avem o droaie de Corolla la munca , sedan-uri luate acum in vara... din ce zic baietii ca eu nu prea am acces la ele , daca merg pe baterie 5% din timp e bine...restul pe benzina... ASta este parerea mea. Noroc ca sunt incadrate ca hibride si impozitul este...nu este practic...

Stiu ce spui si la ce te referi @remarque si ai dreptate din punct de vedere al fiabilitatii , longevitatii si durabilitatii. Asta imi doresc si eu dar parca n as lasa tot deoparte , adica celelalte beneficii si sa am decat unul.

Motoarele boxer nu sunt pentru oricine bine ai zis... de altfel vin cu niste problemute si trebuie bibilite nitel si avut grija cu ele din anumite puncte de vedere ( intretinere mai atenta). Daca nu esti atent il faci praf.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline shpeedy

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #78 : 10.Mar.2021, 09:39:30 p.m. »
Ca ziceati de consum (2.0 aspirat boxer in mintile lui, dar alea maxime in Bucuresti la ore de vârf)...



Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #79 : 10.Mar.2021, 09:49:30 p.m. »
Eu n-am zis nimic, nu știu ce-au zis alții dar mie îmi pare un consum normal spre mic pentru benzină  2l în București, trafic normal. Pentru trafic aglomerat e mic. Cam tot atâta consumă și 1,6 T-GDi într-un oraș de provincie.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip