Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 20131 ori)

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline cristidav

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #60 : 09.Mar.2021, 10:05:50 a.m. »
Si cum motoarele de acum au 10 ani garantie...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline teutzue

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #61 : 09.Mar.2021, 01:23:16 p.m. »
Eu am o mașină de 13 ani. Motorul e încă ok dar e uzat. Încep sa ma plictisesc de ea și parca as lua alta. Ea încă merge dar are nevoie de mentenanță mai atenta ca doar nu e noua (mai o garnitură, mai un flush, mai un set de tamburi, protecție rugina, vopsim un element). Și vorba aia, are motor de 1l care se zvonește ca nu e asa fiabil.

Vin cu întrebarea: cat de mult păstrați mașinile? 20 de ani? 15 ani cele moderne tot țin cu mentenanță ca la carte.

Om fi consumeristi dar nu îs chiar asa de slabe mașinile.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #62 : 09.Mar.2021, 01:34:41 p.m. »
Eu unul ma îndoiesc ca boosterjetul de 1.4 ma va tine 15 ani cu mentenanta ca la carte (schimburi la 20k de km).
Adica daca o sa-i dau sa "bea" suplimentar vreo 4-5 l de ulei la un schimb, poate...
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline fireburn

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #63 : 09.Mar.2021, 01:35:41 p.m. »

Vin cu întrebarea: cat de mult păstrați mașinile? 20 de ani? 15 ani cele moderne tot țin cu mentenanță ca la carte.

Om fi consumeristi dar nu îs chiar asa de slabe mașinile.


Salut, e o intrebare cu multe variabile, in general tine de buzunarul fiecaruia.
... si ca sa raspund la intrebare: am SX-ul de 12 ani, si-i mai prevad inca 3-4 anisori de coabitare cu subsemnatu'.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 
The following users thanked this post: gabineg

Christian 1

  • Vizitator
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #64 : 09.Mar.2021, 01:51:44 p.m. »
@teutzue ,de ce ai renunta la o masina buna, dar care mai are nevoie de una-alta datorita varstei si care nu depasesc limita bunului simt la buzunar? Daca are rugina sau chestiuni din astea ce nu merita reparate, deci chestiuni scumpe, da, renunt la ea.
Am vandut masina dinaintea Suzi-ului de acum, un Subaru, ce l-am avut de nou(adica de 13 ani- tot acelasi 2008 an de fabricatie ca si Suzi) pentru ca aparuse ceva rugina pe sub, rugina ce in max 2 ani urma sa perforeze tabla. Discut de rugina ce iasa din tabla, nu ce a aparut pe tabla.
Suzi-ul il voi tine pana ce va fi gata, caci starea lui este una foarte buna(noroc cu fostul proprietar ce a tinut-o de noua in garaj pana a ajuns la mine).
Octavia mai are 2 ani si jumate de leasing si pleaca la buyback in locul alteia noua...
Asta e "planul" meu. :)
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #65 : 09.Mar.2021, 01:56:56 p.m. »
Uite ce am găsit mai demult despre durata medie de utilizare la Hyundai.

În altă ordine de idei postez două poze cu împricinatul OCT. Costă vreo 130 lei și se găsește și la noi, se poate comanda online. E unul din modelele cele mai simple pentru a nu risca iarna să înghețe/să se înfunde. Fiind  mic încape într-un compartiment motor aglomerat. 
« Ultima Modificare: 09.Mar.2021, 02:29:36 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline cristidav

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #66 : 09.Mar.2021, 08:24:29 p.m. »
Vin cu întrebarea: cat de mult păstrați mașinile? 20 de ani? 15 ani cele moderne tot țin cu mentenanță ca la carte.

Om fi consumeristi dar nu îs chiar asa de slabe mașinile.
Eu as tine-o pe urmatoarea 15 ani, sincer sa fiu, caci am ceea ce actuala nu mi-a oferit (spatiu habitaclu si portbagaj, 4x4, sisteme de siguranta, etc). Cu SX4 am 9 ani si as fi dus 15, adevarat, cu schimb de una alta, mai incepe sa troncane ca doar am dus-o pe drumuri proaste, dar ar tine fara probleme prea mari la piese importante.

Eu unul ma îndoiesc ca boosterjetul de 1.4 ma va tine 15 ani cu mentenanta ca la carte (schimburi la 20k de km).
Adica daca o sa-i dau sa "bea" suplimentar vreo 4-5 l de ulei la un schimb, poate...
Eu ii voi schimba uleiul la 10- maxim 15.000 exact de-asta, sa stau linistit pe termen lung. Fiindca nu vad un motiv logic sa o schimb devreme (9 ani  :fluier: ), cum am schimbat-o pe actuala.
Si, ca urmare, fie-i gura de aur lui @teutzue  cu "15 ani cele moderne tot țin cu mentenanță ca la carte"  :pardon:
Am temeri, dar viata merge mai departe...

În altă ordine de idei postez două poze cu împricinatul OCT.
Te-am urmarit, iti stiu patania si stiu de ce te-ai informat atat. Cum spuneam, masinile fiind cu motorul in garantie 10 ani, nu stiu ce dealer va accepta in scris sa-l montezi pe circuitul motorului. Da, e un cerc vicios din care poti iesi pagubit in anul 11 daca ai ghinion. Dar ce e de facut ?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #67 : 10.Mar.2021, 02:49:27 p.m. »
Un articol din 2019, util și instructiv pentru posesorii de motoare pe benzină, cu injecție directă și turbină (BoosterJet Suzuki, T-GDI Hyundai/Kia, VTEC Honda, etc., etc.) referitor la benzină în ulei și nu numai.

http://www.hondaproblems.com/oil-dilution/

Reproduc în traducere  esența:

<<Cine este de vină pentru creșterea nivelurilor de ulei ? [benzină în ulei]
Honda a subliniat rapid câteva motive pentru care motoarele lor au această problemă și ambele par să se învârtă în jurul acuzării șoferilor.

[1] Prea multe călătorii pe distanțe scurte pe vreme rece
Primul este șoferii care fac doar călătorii scurte, în special în zonele cu vreme rece, care nu permit motorului să se încălzească suficient și să ardă excesul de vapori.

Ascultă, au dreptate - multe călătorii scurte nu sunt bune pentru niciun motor. Dar proprietarii Honda din 2016 și mai în vârstă nu sunt primul grup care face călătorii scurte. Deci, de ce există un număr mai mare decât media de reclamații cu privire la problemele de diluare în CR-V 2017 și 2018 și în Civic 2016, 2017 și 2018?

[2] Honda spune că motorul este prea eficient?
Honda spune că proiectarea unui design eficient al motorului nu irosește deloc căldura.
...

[3] Honda va încerca să remedieze problema diluării uleiului printr-o campanie de service care include:
1.   Actualizări software la modulul de comandă a transmisiei și la sistemul electronic de injecție a combustibilului.
2.   Înlocuirea unei șaibe de dop de golire
3.   Înlocuirea unității de control al climatizării (în unele cazuri)
4.   O schimbare de ulei proaspăt

Honda consideră că aceste actualizări vor permite motorului să se încălzească mai repede și să îmbunătățească arderea combustibilului.>>


Să „traduc” la punctul [1]:
La orice mașină pornirea pe vreme rece implică amestec bogat de benzină, o parte din benzina în exces scurgându-se în baie. Dacă ulterior pornirii la rece continui cu un drum mai lung motorul ajunge la temperatura normală de funcționare, benzina ajunsă în baie vaporizează și prin sistemul de recirculare a vaporilor din carter e împinsă în admisie și arsă.

Să „traduc” la punctul [2]:
Un motor este cu atât mai eficient cu cât funcționează la temperaturi mai mari. Problema e că la mers în forță un astfel de motor se încălzește prea tare și atunci trebuie răcit suplimentar.
Paranteză: răcirea cu apă/antigel e eficientă mai mult în chiulasă decât in bloc, ca dovadă blocul (răcit cu ulei) ajunge ușor la mers în forță pe la 130 grade în timp ce chiulasa (răcită cu antigel) rămâne blocată undeva pe la 98-104 grade.
Iar răcirea aceea suplimentară (la supraîncălzire din cauza mersului în forță) se face cu amestec bogat în benzină, în final motorul se răcește dar se duc naibii până la urmă și noxele și eficiența. Și ca bonus se aruncă benzină în baie. Se aruncă prea multă și nu vaporizează în totalitate.

La punctul [3] în afara actualizărilor de soft ce reduc cantitatea de benzină din amestecul aer/benzină, o rezolvare doar parțială, pe termen lung celelalte măsuri sunt inutile. Posesorii de Honda se destăinuiau pe forumuri că la fiecare 1000 km își scoteau uleiul în plus din baie cu seringa și pe la 3000 de km îl schimbau că deja era ca apa.

Toate motoarele pe benzină cu injecție directă au aceste probleme. Dacă au și turbină problemele sunt și mai mari. Dacă sunt eficiente (1,5 VTEC Honda a fost cel mai eficient motor din lume la data apariției) problemele sunt încă o dată mai mari, răcirea lor e o chestie foarte spinoasă ce nu mai e doar inginerie, devine artă.

Cam același lucru spuneam și aici.
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=10458.msg308686#msg308686

În practică injecția directă nu strălucește. Supapele îmbâcsite în timp (circa 30.000 – 40.000 km) cresc noxele și reduc eficiența, exact motivele pentru care a fost adoptată. În timp ce un motor cu injecție directă e mai eficient ca un MPI doar la mers subturat unde amestecul e stratificat și sărac.

E un cerc vicios.
La mers bătrânesc, subturat, ai amestec sărac și ai depuneri pe supape (noxe și consum mare mai tîrziu, pe la 40.000 km) iar dacă vrei să depășești cu motorul subturat ai uneori ca bonus și LSPI.
La mers sportiv, inevitabil ajungi la amestec bogat (cu noxe și consum mare imediat) și se aruncă benzină în baie ce nu vaporizează în totalitate.

Dar ce e de facut ?
MPI.
« Ultima Modificare: 10.Mar.2021, 03:06:22 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: teutzue

Offline cristidav

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #68 : 10.Mar.2021, 04:17:22 p.m. »
Ti-am citit toata pledoaria, foarte lucrata de altfel.  :good:

Dar ce e de facut ?
MPI.
Cate astfel de masini se mai vand azi de noi ? Trei ? Problema e ca alea trei sunt fie de clasa mica, fie de pe la marci ca Lada sau mai stiu eu.
O rezolvare viabila o vad ca aproape inexistenta daca vrei masina noua. Unde mai pui ca ai enşpe pretentii de la ea, nu e asa usor sa iti alegi un model (daca nu cumva o iei doar pentru mers la shopping...).
Ma gandesc ca la mersul sportiv te referi la talpa dupa talpa la 4.000 de turatii. Iar subturatul e sub 2000, chiar 1500. CUm ramane cu plaja 2000-3000 ?

In afara de OCT, care nu stim pe termen lung daca aduce sau nu probleme + nu vad dealer care sa accepte montarea lui si pastrarea garantiei, ce altele mai pot ajuta in prelungirea vietii si integritatii motorului ?
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline toma

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #69 : 10.Mar.2021, 04:21:34 p.m. »
@cristidav cati kilometri ai si in cat timp cu masina actuala?
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain