Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 20130 ori)

0 Membri şi 7 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #50 : 01.Ian.2021, 08:02:08 p.m. »
..." are motor mai elastic..". Ce înseamnă asta? Ce înseamnă motor elastic?
    Sau eu am perceput-o si asa (avand o masina noua si una "rodata"): sunt zone de trafic, mai precis curbe, pe care le fac zilnic, cu aceeasi viteza, insa cu Vitara le pot face cu viteza aIIIa, dar la S-Cross nu-mi permite decat cu aIIa, altfel daca nu schimb, intra in trepidatie.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: vali22

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #51 : 01.Ian.2021, 09:04:12 p.m. »
@vali22 , tot ceea ce e motor aspirat sau cu turbina sunt motoare mai "elastice" (inclusiv dieselurile alea clasice de prin anii 2000 cu care la demaraj înca mai puteai face scârtzuri).
Intotdeauna o sa ai un 10-20% surplus de putere, asta însemnând ca atunci când mergi subturat si îi tragi o talpa nu zice "hei, mai stai un pic sa ma gândesc".
Si mai este a doua categorie, alea din mamaliga - alea ecotec sau cu cilindree mici sub care gasesti plantata ditamai hardughia de o tona jumatate si care atunci când ai mai mare nevoie de ele te fac sa transpiri mai abundent.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: vali22

Offline enicky

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #52 : 01.Ian.2021, 09:34:02 p.m. »
@vali22 , tot ceea ce e motor aspirat sau cu turbina sunt motoare mai "elastice"
Si mai este a doua categorie, alea din mamaliga
    Eu nu prea ti-am inteles "clasificarea", turbo+aspirat si "mamaliga/ecotec", o iei de la '48, ia-o mai de aproape si nici explicatia "tehnica", ca "scarturi" faci si cu un diesel din 2009.... Tradu putin... :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #53 : 01.Ian.2021, 10:12:53 p.m. »
Eu nu prea ti-am inteles "clasificarea", turbo+aspirat si "mamaliga/ecotec", o iei de la '48, ia-o mai de aproape si nici explicatia "tehnica", ca "scarturi" faci si cu un diesel din 2009.... Tradu putin... :)

Dieselurile astea mai noi au un lag enervant datorat faptului ca din 2009 a aparut obligativitatea filtrului de particule (euro5) - care automat impune si un consum mai redus de carburant.
Am condus un Passat din 2001 care rupea gumele la demaraj tocmai datorita faptului ca nu conta cât arunca pe esapament, lag-ul e inexistent.
Consumul e pe undeva la 7-8 la suta, dar merita senzatia.

Iar ecotec, am avut o Agila puturoasa la care dupa ce am "umblat" un pic pe la motor (la alimentare, din curiozitate) a devenit racheta - e drept ca a devenit si însetata.
Dar da, clasificarile sunt subiective, pâna nu te urci într-o masina si nu bagi piciorul în pedala nu poti sa o pui într-o categorie sau alta doar bazat pe datele tehnice.
Pentru mine cel mai important lucru la o masina e senzatia pe care ti-o da atunci când îi dai bice.
In cazul meu, consumul e irelevant, viata trebuie traita uneori cu vânt în freza (sau chelie).
 
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: vali22

Offline enicky

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #54 : 01.Ian.2021, 11:49:31 p.m. »
  Ok, am inteles acum la ce te referi, dar d.p.m.d.v. nu in asta consta "elasticitatea" motorului, tu te referi la demaraj, sau puturoasa, sau motor cu filtru, fara filtru.
   Cum a exemplificat @teutzue si eu, cred ca e corect, adica capacitatea motorului de a pleca din ture joase, unde ar trebui sa fie intr-o treapta inferioara, spre ture inalte el aflandu-se deja intr-o treapta de viteza superioara.
  "Elasticitatea" asta se dobandeste in timp, cam dupa un "rodaj" de 20-30000km.
Asa cred eu.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: vali22

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #55 : 03.Ian.2021, 09:30:37 a.m. »
Cel mai clar mi se pare explicat aici:
https://www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/6-cuplu-putere-motor.html

Un motor mai elastic are un coeficient de elasticitate mai mare, adică o bandă de putere mai mare, adică o zonă de stabilitate mai mare. E capabil să meargă ok atât la turații mici la care alte motoare nu mai au cuplu suficient și trepidează, dar și la turații mari la care alte motoare nu mai pot ajunge.

Elasticitatea este influențată mult în bine de utilizarea distribuției variabile (VVT), cu atât mai mult dacă e dublă, atât pe admisie cât și pe evacuare.

În general un benzinar turbo e mai elastic, raportul dintre turația de putere maximă și turația de cuplu maxim (definiția coeficientului de elasticitate) e mai mare. Turația de putere maximă e mare pentru un benzinar față de un diesel, indiferent dacă benzinarul e aspirat sau turbo, iar turația de cuplu maxim e mică pentru că benzinarul e turbo, așa că împarți ceva mai mare la ceva mai mic comparativ cu alte motoare.

Privesc cu circumspecție afirmația din link că un GDI e mai elastic ca un MPI, în general pe e-automobile autorii sunt entuziasmați de GDI versus MPI, ceea ce nu prea e cazul. Avantajele sunt prea mici și problemele în exploatare prea mari.
« Ultima Modificare: 03.Ian.2021, 09:53:06 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ntire2000, gabineg, vali22

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #56 : 17.Feb.2021, 03:01:13 p.m. »
Să mai aduc unele detalii despre metoda OCT (oil catch tank) de reducere a depunerilor de carbon pe supapele de admisie la motoarele GDI pe care am prezentat-o aici.

Inițial am testat OCT-ul după 300 km, aveți în attach poza cu ce s-a colectat în cei 300 km. Ce se vede în poză e în principal ulei vaporizat și apoi condensat, la care se adaugă însă și alte mizerii (în proporție mai mică) ce ar fi ajuns toate în spatele supapelor de admisie. Boala GDI/TGDI-urilor. Am măsurat și au fost 10 ml de mizerie. Rezultă că pierderile prin vaporizare de 10 ml la 300 km duc la revizia de 15000 de km la pierderi de 500 ml. Cum OCT-ul are capacitate de colectare de maxim 300 ml rezultă că între revizii trebuie golit de minim 2 ori: la 7500 și la 15000 km. Un OCT mai mare nu ar fi încăput în motorul meu. 

Interesant e că acum am atins 7500 de km de la revizie și am verificat nivelul colectării în OCT și era aproape plin (circa 250 ml) așa că s-a verificat calculul inițial, OCT-ul colectează într-adevăr vreo 500 ml la 15000 km.

Partea și mai interesantă e alta: am constatat un consum de ulei la motorul nou (1,6 T-GDI Hyundai 177 CP) de circa 400 ml la 15000 km. Nimic de speriat, nu are nevoie de completare între revizii. Dar am aflat acum și unde se duce majoritatea uleiului pierdut.
« Ultima Modificare: 17.Feb.2021, 03:13:19 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: teutzue, Dogy, dthem

Offline Myhay

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #57 : 09.Mar.2021, 03:48:35 a.m. »
Nu sunt la curent : Hyunday ul tau banuiesc ca este un Tucson si este nou ? Sa inteleg ca ai pierdut garantia ca ai montat oil can ul ? Ce a zis reprezentanta?
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #58 : 09.Mar.2021, 08:36:47 a.m. »
Si varianta in romaneste
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: fireburn, remarque

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #59 : 09.Mar.2021, 09:45:40 a.m. »
Nu sunt la curent : Hyunday ul tau banuiesc ca este un Tucson si este nou ? Sa inteleg ca ai pierdut garantia ca ai montat oil can ul ? Ce a zis reprezentanta?
Dacă ai cu cine te înțelege pune-i pe cei din reprezentanță să-ți monteze contra cost OCT-ul și să scrie în clar pe fișa de service că garanția motorului se păstrează nealterată.

« Ultima Modificare: 09.Mar.2021, 10:05:26 a.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip