Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 20132 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #40 : 08.Oct.2020, 05:19:31 p.m. »
Euro 5 ?
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #41 : 08.Oct.2020, 05:42:51 p.m. »
da
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #42 : 08.Oct.2020, 08:57:05 p.m. »
Sx4 benzină,  manual, 1,6l aspirat, 120CP, 4X4. Motor M16A. Mulțumesc.

Eu vroiam Vitara 1.6 dar din pacate n-am mai apucat.
Daca nu ai probleme deosebite la masina si motorul are sub 200k de km eu zic sa te mai gândesti.
Ca motoarele aspirate nu o sa mai pupam noi motoare.....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: vali22

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #43 : 09.Oct.2020, 08:35:37 a.m. »
Încercăm să ne mai ținem "morții vii" ce-i avem în viață ... O să mai dureze ceva timp, nu mult, cât o să ne mai putem folosi actualele mașini, apoi prin interdicții și suprataxare o să ajungem la concluzia că mersul pe jos și cu mijloacele de transport în comun e mai avantajos.

https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=2771.msg309093#msg309093
Mai avem un pic, cam zece ani.
Numai bine, cam atât cred ca putem trage cu simt civic de hârburile noastre.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #44 : 09.Oct.2020, 08:47:28 a.m. »
Am facut 92000 in 10 ani. Ajung la 200k peste inca 10 ani. Motorul cred ca tine. Nu stiu restul...
PS: Nu sunt off-topic pentru ca vorbesc de motor...
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #45 : 09.Oct.2020, 01:57:31 p.m. »
Sx4 din 2010 are egr?

Da, are EGR.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: vali22

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #46 : 12.Oct.2020, 04:13:53 p.m. »
S-a pornit discuția de la motorizările în 3 cilindri de la Toyota Yaris Cross:
 
Are două variante de motorizări: M15A-FKS cu injecție directă și M15A-FXE cu injecție multipunct ambele în 3 cilindri.
Cei de școală mai veche consideră că cel mai important lucru la o mașină e motorul.

O explicație onesta de la indianul acesta, după cum se vede vibrațiile cedează in fata celorlalte avantaje:



Din punctul meu de vedere așa zisele avantaje: „weight reduced - more mileage & power” și „less friction - last long better mileage” reprezintă reclamă mincinoasă.
Singurul avantaj real e: „cheaper to build”. Și nu e avantajul utilizatorului.

Evident că ai frecare mai mică dacă la aceeași cilindree ai un piston mai puțin. Oricum, discuția se duce exclusiv spre motoare, poate o mută un moderator înțelept.

De exemplu putem citi aici în traducere: „Deoarece există un cilindru mai puțin, pierderile de frecare cauzate de suprafețele metalice care intră în contact în blocul motorului sunt mai mici.”  Rezultă consum mai mic. Economie, eficiență, etc. Teoretic doar, asta e altă discuție. 
Fiabilitatea e dată în acest caz nu de frecarea globală (F să zicem)  a tuturor segmenților pe toți cilindrii  (ce e proporțională cu toată suprafața de frecare dintre segmenți și toți cilindrii) ci de câtă frecare e produsă pe un singur cilindru:
Obținem :
F 3 /3, respectiv F4 / 4, unde F3 < F4 cilindri
Adică împarți ceva mic la mai puțin sau ceva mai mare la mai mult. Aproximativ tot aia e și atunci afirmația „less friction - last long better mileage” nu mai e valabilă.

Dacă găsiți vreun viciu în ce am zis mai sus vă rog să mă corectați.

Rog și eu să se șteargă postările off-topic de la „Știri și zvonuri din industria auto”.

Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #47 : 01.Ian.2021, 02:31:26 p.m. »
Salut! La mulți ani! Tot aud sau citesc expresia:" are motor mai elastic..". Ce înseamnă asta? Ce înseamnă motor elastic? Mulțumesc.
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline teutzue

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #48 : 01.Ian.2021, 02:34:29 p.m. »
Uite un exemplu de "motor elastic": cateodata decelerezi in treapta a3-a pana la 20km/h apoi accelerezi din nou. masina "trage" si chiar daca e subturata, are putere sa traga. Cred ca tine mai mult de combinatia motor+ cutie.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: vali22

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #49 : 01.Ian.2021, 02:36:28 p.m. »
Da da. Cred că sx4 clasic face asta...Sau..așa cred...Mi s-a întâmplat...Nu des...Dar...
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț