S-a pornit discuția de la motorizările în 3 cilindri de la Toyota Yaris Cross:
Are două variante de motorizări: M15A-FKS cu injecție directă și M15A-FXE cu injecție multipunct ambele în 3 cilindri.
Cei de școală mai veche consideră că cel mai important lucru la o mașină e motorul.
O explicație onesta de la indianul acesta, după cum se vede vibrațiile cedează in fata celorlalte avantaje:
Din punctul meu de vedere așa zisele avantaje: „weight reduced - more mileage & power” și „less friction - last long better mileage” reprezintă reclamă mincinoasă.
Singurul avantaj real e: „cheaper to build”. Și nu e avantajul utilizatorului.
Evident că ai frecare mai mică dacă la aceeași cilindree ai un piston mai puțin. Oricum, discuția se duce exclusiv spre motoare, poate o mută un moderator înțelept.
De exemplu putem citi
aici în traducere: „Deoarece există un cilindru mai puțin, pierderile de frecare cauzate de suprafețele metalice care intră în contact în blocul motorului sunt mai mici.” Rezultă consum mai mic. Economie, eficiență, etc. Teoretic doar, asta e altă discuție.
Fiabilitatea e dată în acest caz nu de frecarea globală (F să zicem) a tuturor segmenților pe toți cilindrii (ce e proporțională cu toată suprafața de frecare dintre segmenți și toți cilindrii) ci de câtă frecare e produsă pe un singur cilindru:
Obținem :
F 3 /3, respectiv F4 / 4, unde F3 < F4 cilindri
Adică împarți ceva mic la mai puțin sau ceva mai mare la mai mult. Aproximativ tot aia e și atunci afirmația „less friction - last long better mileage” nu mai e valabilă.
Dacă găsiți vreun viciu în ce am zis mai sus vă rog să mă corectați.
Rog și eu să se șteargă postările off-topic de la „Știri și zvonuri din industria auto”.