Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 20126 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #30 : 06.Oct.2020, 09:07:51 p.m. »
PCV (positive crankcase ventilation) unde acționează un OCT și EGR (exhaust gas recirculation) sunt lucruri diferite, revin cu detalii, acum nu am timp.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #31 : 07.Oct.2020, 02:49:40 p.m. »
Despre PCV versus EGR

PCV ventilează carterul motor în care scapă o parte din compresie pe la segmenți, ducând gazele în exces în admisie.
Ceva detalii despre sistemul PCV:
https://ro.man-trailer.com/4095236-where-is-the-pcv-valve-located-characteristics-and-working-principle
Modul de funcționare al valvei PCV e în attach.

EGR este soluția pentru reducerea emisiilor  de oxizi de azot, emisii care apar în exces la funcționarea cu amestec sărac a unui GDI. Are ca „materie primă” nu gazele din carter ci gazele de pe evacuare ce le întoarce tot în admisie.
Detalii despre funcționare EGR-ului aveți aici:
http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/42-egr-motor.html


Despre  metoda OCT (oil catch tank) de reducere a depunerilor de carbon pe supapele de admisie la motoarele GDI

Motoarele cu injecție directă (GDI - gasoline direct injection) au fost implementate în utlimii ani pe scară largă în detrimentul celor cu injecție indirectă (PFI – port fuel injection , MPI – multiport fuel injection, etc.) pe motive de eficență sporită și reducere a noxelor.
Câteva detalii găsiți aici:
http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/14-motoare-benzina-injectie-directa.html
Un video pe tema diferențelor constructive MPI-GDI găsiți aici: 

GDI-ul aduce la pachet cel puțin două dezavantaje:
-   Depuneri pe supapele de admisie,
-   temperaturile și presiunile mari îl fac predispus la detonații (LSPI – Low Speed Pre Ignition).

Problema LSPI  e prezentata aici:


Problema cu depunerile pe supape și o posibilă soluție de rezolvare sunt prezentate aici:


Cam același lucru prezentat mai pe larg:


Soluția numită OCT (oil catch tank), e ușor de instalat cu condiția să n-ai două mâini stângi.
Tot ce colectează OCT-ul ar fi ajuns în spatele supapelor de admisie, care la un GDI nu mai sunt spălate cu benzina. Se năclăiesc tare cele de admisie din cauza circuitului/valvei PCV ce aruncă gazele din carter în admisie, înainte de supape, acele gaze conțin gaze arse, vapori de ulei, etc.
Suport ușor mirosul de ulei/benzină dar se colectează OCT-ul miroase rău.

Se poate demonta și pune la loc totul în maxim 5 minute.
Te poate atinge la garanție, nu recomand soluția pentru cine dorește să-și păstreze nealterată garanția.

Despre implementarea soluției: tipul de OCT ales (sunt de multe feluri) , materiale folosite, amplasare, randament (cât colectează), eventuale concluzii, dacă am timp într-un episod următor.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: toma

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #32 : 07.Oct.2020, 06:33:20 p.m. »
Sa înțeleg ca vreți sa vorbiți de bine despre morți? Caci Parlamentul European tocmai a îngropat motorul termic de orice fel, daca nu merge pe hidrogen...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #33 : 07.Oct.2020, 07:11:01 p.m. »
Încercăm să ne mai ținem "morții vii" ce-i avem în viață ... O să mai dureze ceva timp, nu mult, cât o să ne mai putem folosi actualele mașini, apoi prin interdicții și suprataxare o să ajungem la concluzia că mersul pe jos și cu mijloacele de transport în comun e mai avantajos.

Hibridele și electricele reprezintă o metodă de acomodare a mentalului colectiv la brutala măsură de eliminare a motoarelor termice cu scop declarat reducerea poluării dar cu efect real reducerea mobilității populației. Cam cum a fost prin primăvară, dar pe termen lung.

Vin chestii mult mai nasoale decât o mașină nasoală ... Cum zicea un amic, în toamna asta îmi fac ceva vin să nu simt foamea ... 

Iar dealerii ... sunt morți și îngropați numai că unii dintre ei încă nu știu asta, nu că nu și-ar merita-o ...
« Ultima Modificare: 07.Oct.2020, 07:41:07 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: ntire2000, Costique

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #34 : 07.Oct.2020, 10:08:49 p.m. »
Oricum o sa fim nevoiti sa ne strecuram prin trafic cu trotinete electrice la ce infrastructura generatoare de ambuteiaje avem.
Eu studiez segmentul asta de vreo 2 ani.
Exista o evolutie reala pe piata motoarelor electrice pentru trotinete, iar sasiurile încep sa fie gândite si pentru segmentul 100kg +.
Preturile au început sa fie extrem de tentante, cu 1000 de euro îti iei o bijuterie care îti va oferi autonomie pe termen lung mai mare decât o masina electrica , la care dupa 3 ani o sa înceapa sa-ti albeasca brusc parul din cap când vei afla pretul bancului de acumulatori ce trebuie schimbat (minim 3000 de euro).

Eu mizez pe un pariu cu viitorul.
Hibridele vor reprezenta o etapa trista, scumpa si zbuciumata dintre motoarele cu combustibili fosili si cele cu hidrogen.
Sper sa mai vorbim peste 10 ani, când o sa caut postarea asta.  :D

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #35 : 07.Oct.2020, 10:59:03 p.m. »
A fost un târg la sfârșitul săptămânii trecute pe pietonalul centrului vechi din Bistrița, mi-a atras atenția o firmă din Unirea ce importa diverse branduri de biciclete/trotinete, am studiat atent oferta lor. M-a întrebat soția: "La ce ți-ar folosi așa ceva ?" I-am răspuns: "Am o premoniție nasoală, s-ar putea ca astea să devină singurele mijloace individuale de transport posibile".
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline toma

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #36 : 07.Oct.2020, 11:26:24 p.m. »
Parerea mea este ca le cantati prohodul prea devreme.
Dar vom trai si vom vedea  ;-)
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #37 : 08.Oct.2020, 02:27:30 p.m. »
Sx4 din 2010 are egr? Ca nu ma pricep la chestii din acestea....
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #38 : 08.Oct.2020, 02:41:35 p.m. »
Dacă întrebarea mi-era adresată mie: n-am răspuns nici la precedenta întrebare identică pentru că nu știu dacă SX4 din 2010 are egr. 
Dă-mi te rog mai multe detalii despre motorizare și poate găsesc vreun manual de service pe internet.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: vali22

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #39 : 08.Oct.2020, 04:38:31 p.m. »
Sx4 benzină,  manual, 1,6l aspirat, 120CP, 4X4. Motor M16A. Mulțumesc.
PS:Mă bate gândul să  o schimb. Dar văzând atâtea comentarii pro, și mai ales contra, noile motorizări, sunt foarte....nehotărât...
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț