Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 20121 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ASZ

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #120 : 16.Iun.2021, 02:14:24 p.m. »
Chiar nimeni sa nu-si verifice joja si sa simta ?
Eu verific periodic nivelul uleiului (lunar), insa nu am simtit miros de benzina cand am scos joja ..

Offline teutzue

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #121 : 16.Iun.2021, 03:26:39 p.m. »
Tu ai 1.6-le care e nu e cu injectie directa asa cum este 1.4. Se stie ca la cele cu injectie directa se mai dilueaza uleiul si e ceva normal. Daca vrei sa vezi daca e periculos faci analiza asa cum zice @ Laurentiu.

"The Acceptable Limits

While it is preferred that fuel does not mix with the engine oil, there are times when it happens, and it requires attention if it exceeds the guidelines.             

    Gasoline engines:   2.4% maximum >> toleranta pentru motoarele cu benzina
    Diesel engines:       3.4% maximum >> toleranta pentru motoarele cu motorina
"
Sursa (in plus fata de a ce scris) @ remarque: https://www.savantlab.com/testing-highlights/fuel-dilution-cause-effect-and-detection/

Parerea mea personala e ca nu merita sa ne alarmam sau sa rediscutam subiectul. Motorul 1.4 e de ceva vreme pe piata (din 2016 conform recensamantului vitara) si daca era ceva sa crape, crapa de mult.

Un exemplu de vitara cu 122k, motor 1.4:https://www.spritmonitor.de/en/detail/934199.html
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 
The following users thanked this post: ntire2000, remarque, Costique

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #122 : 16.Iun.2021, 10:55:55 p.m. »
Oricum sunt proiectate sa crape abia dupa 200k de km.
La km aia nimeni nu prea mai are pretentii.
Deja s-a saturat de masina si se gândeste la urmatoarea.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #123 : 09.Aug.2021, 12:38:12 p.m. »
Si eu am schimbat uleiul in Octavia la 10.000 km desi nu avea 2 ani sau 30.000 k. Dar doar uleiul fara filtru, sa nu se vada si sa pierd garantia.
La revizia 2 la Hyundai Kona am plătit circa 1100 lei, dacă-mi puneam eu consumabilele (și ulei aș fi pus Ravenol DXG USVO nu Shell cum mi-au pus ei) aș fi ieșit pe la 300-400 de lei.
La revizii nu poți lipsi că-ți pierzi iluzia garanției, între revizii e altceva.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline remarque

Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline cristidav

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #125 : 20.Sep.2021, 11:02:08 p.m. »
Stie cineva sa imi explice de ce, daca 1.4T Hibrid e motor turbo, se foloseste ulei 0w20 (ca pe vechiul aspirat 1.6), mai moale, iar la acelasi motor, fara hibrid, se foloseste 5w30, un ulei mai vascos ?
Ambele motoare au turbina care trebuie lubrifiata corespunzator, nu cu o pişoarcă moale... si aia diluata cu vapori de benzina.
N-am inteles asta, de unde diferenta de uleiuri la doua motoare aproape identice.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #126 : 20.Sep.2021, 11:14:06 p.m. »
Cred ca fabricantul considera ca motorul hibrid nu are nevoie de un ulei premium la tavaleala, iar pentru "clasice" 5W30 e un pic mai rezistent la temperaturi ridicate.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline Myhay

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #127 : 21.Sep.2021, 12:03:37 a.m. »
Stai linistit pariez ca la revizii tot 5w30 baga baietii. Iar legat de contaminarea cu benzina…. presimt eu asa ca 0w-urile sunt mai tepene la dilutie decat 5w30 sau 5w40 contrar aparentelor.

De altfel o sa si explic : hai sa o luam de la origini, pentru ca vascozitatea unui ulei influentează lubrifierea hidrodinamica , iar pentru a folosi uleiuri subțiri , exista pompe de ulei speciale, orificii de eliberare a uleiului din circuitul de ungere mai mici și implicit forte de deflexiune in motor mici pe lângă tolerantele mici pe care internele lui le are. Pui un 5w-30 / 5w40 pentru ca așa ai citit / auzit dar ce se întâmpla ? Pai timpul prin care se face un ciclu complet de lubrifiere creste , lubrifierea in primele secunde este mai lenta și fluxul de ulei in special la rece este mult diminuat ( circuitul de ungere este presurizat rapid cu flux mic final de ulei ) .
Deci la ce te ajuta vascozitatea mare ? La nimic, din contra perna de lubrifiere pentru arbore este mai fragila , uleiul petrece mai mult timp in același loc si accepta caldura mai multă implicit se subțiază .
Lubrifierea cu uleiuri subțiri fentează puțin ceea ce știm toți, ca uleiul accepta caldura si se subțiază rapid . Lubrifierea cu uleiuri subțiri din cadrul motoarelor moderne se bazează pe flux foarte mare de ulei, practic uleiul sta in contact mai puțin timp in același loc, se subțiază mai puțin iar vascozitatea lui este mai uniformizată .  ( ca exemplu una e când de pe versanți îți curge apa cu nămol vs apa care curge din cascada )  in plus , răcirea pistoanelor este superioară cu uleiuri foarte subțiri, practic au un dush de ulei subțirel care spală pistonul , il unge si îl răcește .
Uleiurile subțiri trec foarte ușor de hârtia filtrantă a filtrului de ulei, lasă mizeria rapid si pleacă mai departe . Fapt mult mai greu de realizat in cazul unor uleiuri 5w-30, 5w-40 .
Bazele uleiurilor 0W-20, sunt de calitate superioară vs bazele folosite pentru fabricarea uleiurilor 5w-30, sau 5w40. Pachetele de aditivare sunt ceva mai strong pentru ca lubrifierea de bariera puțin afectată de HTHS-ul mai mic trebuie sa fie compensata de aditivi mult mai potenți si mult mai rezistenți . Frica de uleiuri subțiri este data de mașinile europene . Asiaticele merg cu uleiuri subțiri de mulți ani si fix așa cum am drescris mai sus, mai ușor au fost omorâte de uleiurile groase decât de cele subțiri . Și asta pentru ca uleiurile groase sunt mai slabe dpdv calitativ si sunt evident prea groase.

 La uleiurile 0w care deja sunt foarte subțiri, dacă pui peste un 0W-20, 5% motorina sau benzina si peste un 5w-30 tot 5% motorina sau benzina , scăderea de vascozitate procentual fata de vascozitatea inițială nu e atât de mare ca in cazul unui 5w-30, sau 5w40, asta pentru ca deja 0W-20 ul e foarte subțire .
Un motor pregătit pentru uleiuri subțiri nu va avea o problema atât de mare pe termen lung ca un motor pregătit pentru uleiuri grosute . Vezi motorul de Mazda de 2.2 diesel care trăiește cu motorina in ulei la greu . Nu motorina îl omoară pe el in final ci alte nimicuri legate tot sistemul de injecție .
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 
The following users thanked this post: cristidav, toma, Acidutzu2000, Flint Beastmood

Offline remarque

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #128 : 26.Sep.2021, 02:42:12 p.m. »
Dacă manualul de utilizare recomandă 0w20 / 5w30  tu o să pui 0w20, eu o să pun 5w30, încerc să explic și eu de ce. Ca primă observație n-aș pune nici eu un 5w40, motorul nu e făcut pentru așa ceva. A doua e că un ulei subțire unge mai bine în cazul pornirilor repetate cu motorul rece, cu atât mai mult pe ger.

Uleiurile subțiri au fost utilizate după înăsprirea normelor de poluare, ele favorizând scăderea consumului de carburant și implicit încadrarea în norme. Reducerea jocurilor dintre piesele în mișcare și a diametrelor circuitelor de ulei au fost consecințe directe ale utilizării uleiurilor subțiri. Avantajele uniformizării vâscozității și a răcirii mai bune, nu rezolva uriașa problemă a uzurii rapide din motive de HTHS mic. Producătorilor le convine, se încadrează la normele de poluare și reducând ciclul de viață al mașinilor vând mai mult. Stiu, marketingul spune altceva.

Spui: "Bazele uleiurilor 0W-20, sunt de calitate superioară vs bazele folosite pentru fabricarea uleiurilor 5w-30, sau 5w40." O exprimare mai exactă ar fi: "Bazele uleiurilor 0W-20, AR TREBUI SĂ FIE de calitate superioară vs bazele folosite pentru fabricarea uleiurilor 5w-30, sau 5w40."  Nu avem garanții în acest sens doar indicii prin fișele unor uleiuri mai bune, însă nici măcar astea nu declară procentul de bază PAO.

Legat de: "Pachetele de aditivare sunt ceva mai strong pentru ca lubrifierea de bariera puțin afectată de HTHS-ul mai mic trebuie sa fie compensata de aditivi mult mai potenți si mult mai rezistenți". Aici e buba. Baza majoritară PAO dă stabilitatea în timp, aditiviii clachează repede. Comparănd de exemplu un ulei full sintetic cu 80% bază PAO cu un ulei semisintetic plin de aditivi, la început ambele ung bine, la cel semisintetic la 4000-5000 km aditiviicare-l țineau pe linia de plutire nu mai fac față și uleiul trebuie schimbat.

N-am vorbit de contaminarea uleiului cu benzină. Scăderea procentuală mai mică de vâscozitate a  unui ulei subțire fată de unul mai gros la un același procent de contaminare cu benzină nu ajută. 0W20 e deja la limită (HTHS mic) când e nou. O mică contaminare cu benzină e suficientă să transforme motorul în fabrică de șpan.
« Ultima Modificare: 26.Sep.2021, 02:55:00 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: cristidav, Flint Beastmood

Offline Flint Beastmood

  • Vitara 1.4/48V Allgrip