Autor Subiect: Despre Dacia  (Citit de 30075 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online ntire2000

Re: Despre Dacia
« Răspuns #260 : 13.Apr.2021, 10:11:29 a.m. »
Ne cam fac tigani vecinii nostri rusi....
Lasând aspectul asta la o parte, problemele prezentate par cam de bun simt.
Sa vezi rugina dupa nici 1000 de km si cabluri prinse cu scoci e cam "tiganeste".

A, si sa nu uit si faza aia când stoarce de apa protectia de la aripa....iarna se pot pune muraturi acolo, la câta sare se aduna de pe drumuri.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Despre Dacia
« Răspuns #261 : 13.Apr.2021, 10:14:19 a.m. »
Știți ca rusii nu au acceptat ca Renault sa vândă sub sigla Dacia in Rusia...Culmea e ca e produsa in Rusia, la fabrica ce Renault o are cu Lada...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #262 : 13.Apr.2021, 11:57:06 a.m. »
Ce ne mai plac stirile de scandal / filmuletele de polemica, @ntire2000 ...  >:)

O singura chestie a spus-o un-biased rusu' in filmulet - produs romano-francez. Contrar perceptiei unora dintre compatriotii nostri, da, Duster-ul este un produs romano-francez - la ce prezenta are Grupul Renault (centre de inginerie, de design, capabilitatile de productie si de repere si de produs finit), Duster-ul chiar a fost conceput/dezvoltat preponderent in Romania, de romani (asta in sine ar trebui sa fie motiv suficient de mandrie nationala).

In rest, dincolo de abordarea cu caracter peiorativ a asocierii cu tigani/tiganeala (o sa revin mai incolo asupra acestui aspect), as avea cateva observatii:
- Duster-ul a ajuns sa se comercializeze in Rusia (cu succes as putea spune) pentru simplul fapt ca s-a gasit cerere pentru respectivul model pe piata respectiva; cu alte cuvinte, asa tiganeste (whatever-that-means) cum este facuta, rusul a cerut/vrut-o;
- faptul ca se si produce in Rusia (desi la Mioveni se produce si varianta Renault a Duster-ului, pentru alte piete), ne poate ridica niste semne de intrebare asupra aspectelor semnalate - de unde stim ca respectivele ne-ajunsuri identificate nu sunt opera exclusiv a productiei in Rusia? mai ales ca masinile se fac cu specificatii diferite tocmai pentru respectiva piata (ce are specificul ei).
- acuma, ce se intelege prin solutii tiganesti?! sa nu neglijam faptul ca - concomitent cu Duster - tot ceea ce au putut scoate rusii ca omolog este noua Lada Niva, o masina facuta sa fie simpla (motorul 1.7/80cp), reparabila pe cat posibil acolo unde unde si-a intarcat dracu' copiii (inclusiv pe marginea drumului, cam ca tiganii). Nu stiu cum sa-ti spun, da' fata de Noua Niva, Dusteru' asta este la ani-lumina distanta ca civilizatie (bashca o masina care - cu minime modificari - a ajuns pana in Nordul lor extrem).
- aspectele mentionate: ala cu rugina poate depinde atat de pregatirea pieselor in fabricatie (si CTC-ul aferent), cat si de depozitarea masinii pana la vanzare - ce sa vezi, si astea tot apanajul rusilor implicati in procesul de productie / logistica...

Poate motivul vi se pare pueril dar mie nu-mi plac frânele tambur pe puntea spate...Cu siguranță ultima mașină pe care am condus-o având această configurație, si nu va mai fi alta, a fost Dacia 1310.

Stai calm ca nu e dracu' chiar atat de negru la solutia clasica de franare cu tamburi pe spate - la nivelul asta de putere masina franeaza OK, iar fiabilitatea in timp este peste discuri...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: toma

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre Dacia
« Răspuns #263 : 13.Apr.2021, 12:38:55 p.m. »
Eu am tamburi pe spate la Suzie si nu i-am schimbat inca. Discurile pe fata, da. ;)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline teutzue

Re: Despre Dacia
« Răspuns #264 : 13.Apr.2021, 12:46:01 p.m. »
Pe mitsu am si eu tamburi pe spate. Dupa 211k km o sa trebuiasca sa ii schimb. In rest, fara probleme.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #265 : 13.Apr.2021, 12:55:47 p.m. »
Eu am pe Forester - olecutz mai mare / mai greu fata de Vitara, 158cp - si nu ma exaspereaza franele intr-atat incat sa consider ca am o problema de franare...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline teutzue

  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline enicky

Re: Despre Dacia
« Răspuns #267 : 13.Apr.2021, 01:08:09 p.m. »
  Solutia tambur pe spate este veche, dar fiabila si economica si practicata la masini usoare si cu puteri relativ mici.
Loganul are inca tamburi, dar din experienta pot spune ca Vitara este mult  peste la capitolul franare, cu frana disc pe spate.
  Solutia disc+placute pe spate, spun specialistii, este mult superioara, dar si mai scumpa si mai putin fiabila. Adica un set de tamburi rezista cat 2-3 randuri de placute.
  Cat despre rusii din clip, "munca-n zadar" as numi-o eu, daca n-ar urmarii vizionari+bani si impresie.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #268 : 13.Apr.2021, 01:10:58 p.m. »
Sa vezi acuma ce-o sa inceapa circu' - cand o sa se compare rating-uri obtinute pe metodologii (total) diferite...

Pe de alta parte, tot EuroNCAP spune "However, crash protection is respectable, with performance that would make the car a four-star performer if it were not for its shortcomings elsewhere." (https://www.euroncap.com/en/press-media/press-releases/dacia-aims-low-while-%C5%A1koda-vw-electrify/)

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Despre Dacia
« Răspuns #269 : 13.Apr.2021, 01:21:07 p.m. »
Nu știu daca capitolul estetic are importantă pentru voi, eu asta am spus, ca nu-mi plac. Știu ca tehnic își fac treaba, mie nu-mi plac cum se vad. Tamburii. Așa cum in Europa cam tuturor nu le plac arcurile foaie, cum au multe mașini americane mai vechi.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008