Mă uit pe
https://www.plugshare.com/ și în Bistrița e o singură stație cu un singur punct de încărcare EV. În scurt timp vor fi destule.
Iarna mă mai duc la schi la Toplița, mă uit iar pe
https://www.plugshare.com/, pe rută nu sunt stații de încărcare. Cum iarna autonomia scade, cu Dacia EV nu-i probabil să ajung și ce-i sigur e că nu mă întorc. Dacă-mi iau Kona de 64 KWh devin off-topic. Sunt optimist, în curând vor apare și în parcarea pârtiei sute de puncte de încărcare.
Mă uit pe
https://www.kaufland.ro/utile/statii-incarcare-eco.html și văd că pe meleagurile noastre stațiile de încărcare Kaufland n-au ajuns. Nu mai au mult.
Îmi aduc aminte de ce-mi spunea un nene de la Electrica de motivul scăderii pe timp de seară a tensiunii de la 220 V la 170 V în locuință: „Dom-le, fazele sunt prea încărcate și traful nu duce”. Și mă gândesc la cât de bine e dimensionată infrastructura de alimentare cu energie electrică. Gândesc pozitiv, se va moderniza, să vezi cum va zbârnâi rețeaua când sutele de vecini de pe strada mea, de la bloc și de case, toți înfrățiți, își vor alimenta în nopțile geroase mașinile electrice.
Matizul ce a fost de nou 4200 euro m-a dus până la mare dar era Euro 3 și polua îngrozitor. Dacia EV de 8000 euro va fi o excelentă mașină de oraș.
Totul va fi bine.