Autor Subiect: Despre Dacia  (Citit de 30051 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Despre Dacia
« Răspuns #50 : 15.Oct.2020, 09:20:14 a.m. »
Eu cred ca ar trebui considerata si o a doua masina in proprietate...
Altfel, deplasarile lungi nu prea le vad posibile.
Zoe, in varianta cu autonomie declarata de pana la 390 km, putea avea o autonomie calculata si de doar 140 km (aceeasi masina, dar functie de conditiile de utilizare)....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: toma

Offline Fujitsu

Re: Despre Dacia
« Răspuns #51 : 15.Oct.2020, 09:27:35 a.m. »
E și asta o varianta - Dacia Spring ca mașina de oraș / serviciu și alta pentru deplasări mai lungi, concedii.
Trebuie făcut un calcul de amortizare a prețului plătit pe Spring prin necumpărarea de combustibil pentru cealaltă mașina ...
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #52 : 15.Oct.2020, 11:01:10 a.m. »
Nu mai retin unde gasisem articolul, dar parca vazusem niste studii cum ca in Statele Unite (care au o marime respectabila atat la nivelul oraselor, cat si a infrastructurii rutiere, comparativ cu Europa) media de parcurs zilnic (naveta zilnica) este de 30 mile/50 km. Astfel ca, s-ar putea ca o autonomie de 200km sa fie chiar ok pentru un city-car de 3.7m (adica aproximativ doua incarcari per saptamana).

Mazda ofera 210km autonomie pentru al sau MX-30 (primul EV al marcii)...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ...

Re: Despre Dacia
« Răspuns #53 : 15.Oct.2020, 11:11:09 a.m. »
Ok, Dacia Spring ca a doua masina. Dar unde o mai parcam si pe asta, cei care stam la blocuri? Mai ales ca trebuie alimentata de la o sursa de curent, nu cablu atarnat de la etaj. In Bucuresti mai degraba ramai fara autonomie pana dai ture sa gasesti loc de parcare in jurul locuintei. Ideal ar fi sa casezi mai intai un dizalar de 15 ani cu motor de peste 2 litri, DPF anulat, consum mare, impozit aidoma, dar cocalarii care au asa ceva nu vor trece la electric, nu le sta in fire sa le pese de mediu.
 

Offline Fujitsu

Re: Despre Dacia
« Răspuns #54 : 15.Oct.2020, 11:15:44 a.m. »
O masina cu autonomie 200 km nu prea merge daca stai la bloc (nici Dacia, nici Mazda). Doar daca, in compensatie, ai statie de incarcare la locul de munca sau in imediata apropiere a locuintei sau serviciului.
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline enicky

Re: Despre Dacia
« Răspuns #55 : 15.Oct.2020, 11:20:07 a.m. »
Profilul deținătorului de Dacia Spring ar fi cam așa:
  Cred ca vor fi si multe companii private a caror activititate presupune mult trafic local(preluare de comenzi, incasari/plati) care au si loc de parcare unde isi pot incarca peste noapte electricele.
  Cat despre cei ce locuiesc la bloc, P, et.1,2,3 s-ar mai descurca, zic eu, chiar cu sarma trasa de sus...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #56 : 15.Oct.2020, 11:21:54 a.m. »
Cumparaturi iti faci? Cam in fiecare zona a Bucurestiului sunt centre comerciale ce au ajuns sa aiba statii de incarcare. Cat timp pierzi in magazin, iti poti lasa masina la incarcat...

Poate ne spune si Adminu' cum se descurca cu incarcarea, stand la bloc din cate stiu...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Fujitsu

Re: Despre Dacia
« Răspuns #57 : 15.Oct.2020, 11:29:23 a.m. »
Poate fi inconmfortabil sa stai cate 2-3 ore in magazin fiecare a doua zi ca sa-ti incarci masina. Dar, ma rog, nu e imposibil. 
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #58 : 15.Oct.2020, 11:33:38 a.m. »
Dar de ce sa stai atata, daca n-ai treaba? Da, e ideal sa o poti incarca full, dar te poti multumi si cu 30 minute pentru x% incarcare. Nu mai zic ca baterie mai mica inseamna timp mai redus de incarcare la o priza de putere...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Fujitsu

Re: Despre Dacia
« Răspuns #59 : 15.Oct.2020, 11:47:24 a.m. »
Din informatiile vehiculate pana acum, se pare ca bateria va fi de 27 kWh insa va permite incarcarea la statiile type 2 (AC), care sunt cele mai frecvente, cu 22 kW ca si Renault Zoe (celelalte EV sunt limitate la 7,2 - 11 kW).
In conditiile astea s-ar putea incarca in timpul cumparaturilor fara probleme.
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4