Autor Subiect: Despre Dacia  (Citit de 30042 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Bobi

Re: Despre Dacia
« Răspuns #290 : 16.Dec.2021, 05:10:45 a.m. »
Ca posesor de Spring vreau sa va spun partile bune si rele la masina asta ca sa va faceti o idee sau sa va spulberati preconceptiile.
Ca si dimensiuni ca tot abereaza unii ca este cat un Lastun, acest Spring este cat un Suzuki Ignis, ba chiar cu un portbagaj ceva mai mare.

Sa incep cu minusurile, care sunt multe dat fiind ca fac o comparatie cu cealalta masina a mea (Suzuki Vitara 2020)
Confortul este la limita acceptabilitatii, adica vrei nu vrei cum este pozitionat volanul si cu scaunul asa stai, dat fiind ca la scaun nu ai reglaje pe inaltime, iar volanul este fix, scaunul este unul cam rigid, gen bancheta tapitata cu vinilin.
Ergonomia este una deficitara, butoane pt. geamuri sunt pe consola centrala si doar pentru cele din fata, pentru cele din spate nu ai butoanele la indemana, trebuie sa bagi mana prin spate pana la usi sa apesi butonul de pe portiere, butonul pt CB este pus in bord (gen Vitara) dar mult mai incomod, pur si simplu numai daca bagi mana prin volan poti sa-l atingi, iar asta cand esti in miscare este ff nasol, climatizarea nu se poate regla sa-ti bata aerul atat pe parbriz cat si pe aeratoarele laterale, ceea ce face ca ori sa ai parbrizul aburit, ori geamurile laterale, stergatorul (ala singur) nu acopera o buna parte din zona stanga ~ 10cm pe langa ca vibreaza la revenire si lasa urme (ultima parte s-a rezolvat cu inlocuire lama gen aero), nu ai oglinzi degivrante, aici a fost minciuna Dacia care in brosura specifica ca are dar masinile au venit fara si nici nu exista posibilitatea sa fie montate ulterior ca fabricantul nu are asa ceva, lipsa chedere la usi ceea ce face ca toata mizeria de la roti sa o gasesti pe pragul masinii, pe langa antifonarea inexistenta, tabla masinii zici ca este ca cea de la dozele de bere mai de firma, pai Suzuki are tabla adevarata pe langa asta, de plastice ce sa zic ca nici Suzuki nu sta bine la capitolul asta, asa ca sunt obisnuit cu ele, sonorizarea / boxele sunt execrabile mai bine se aude telefonul decat ele si mai sunt minusuri dar momentat doar de astea mi-am amintit acum.

Plusuri.
De departe cel mai mare plus este ca am costuri de deplasare mici, la mine chiar zero lei.
Se manevreaza extrem de usor, este ca o jucarie, in oras condusul a devenit o placere, nu mai sunt stresat ca stau bara la bara etc.
Este fasneata, mereu plec primul de la semafor, stiu pare ireal la ce motor are dar asta este adevarul si recunosc ca imi place asta, sa las in urma mea masini cu valente sportive.
Am caldura instant, pe langa asta pot sa pornesc clima din telefon, daca vreau preincalzire sau AC inainte sa urc in masina.

Per total isi face treaba pentru care a fost gandita, adica rulaj urban.
La banii pe care i-am dat pe ea cu toate extraoptiunile adica 8500 euro nu exista alta alternativa de masina electrica, urmatoarea este VW e-UP la pretul de 14000 euro dar cu ceva minusuri si plusuri.
Daca totusi mai aveti intrebari referitor la masina, va raspund cu drag.
 
The following users thanked this post: sfichiu, NicNic, enicky, teutzue, saureign, Costique, smiley, gabi males

Offline teutzue

Re: Despre Dacia
« Răspuns #291 : 03.Ian.2022, 09:03:31 p.m. »
Multumim @Bobi pentru ca ai impartasit cu noi experienta ta cu spring. Eu studiez putin subiectul si as dori sa te intreb cum e cu autonomia pe timp rece? Dar pe temperaturi normale?
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline Bobi

Re: Despre Dacia
« Răspuns #292 : 04.Ian.2022, 02:13:58 a.m. »
Eu locuiesc in Otopeni, pana acum nu am avut temperaturi mai mici de -2 grade si astea nu pentru mult timp, dar totusi si la temperatura asta se simte o scadere fata de temperaturi de peste 5 grade.
Mai precis eu pana acum nu am avut autonomie mai mica de 150 km si asta cu caldura pornita si setata aproape de maxim, fara mod ECO activat, oricum cu ECO activat castigi maxim 5 km in plus si nu-i vad rostul. Cand sunt temperaturi in jur de 10 grade autonomia ajunge la >180 km pana in 190 km.
Ca idee pe bord astazi imi arata un consum de 15,4 kW / 100Km, asta inseamna la o baterie de 26,7 kW cat are Springul o autonomie de ~180 km.
Cand am luat masina (in octombrie) si erau afara in jur de 20 grade, aveam o autonomie de 240 km, deci iarna ai o pierdere in jur de 60 / 90 km.
Si sa mai precizez un lucru, conteaza enorm stilul de mers, consumurile mele sunt date de un condus moderat gen plecari de pe loc cu pedala la jumatate si viteze pana in 90 km/h, daca o calci la blana (aici ai consum instant de 25kW) si mergi cu peste 90 km/h nu cred ca in perioada rece poti sa ai mai mult de 100 km range.

https://www.dacia.ro/gama-dacia/spring/autonomie-si-incarcare.html este un simulator pentru consum si timp incarcare Spring, trebuie sa recunosc ca este un simulator ff real iar Dacia nu a cautat sa minta la acest aspect.
Ps. Sa nu va speriati, viteza selectata reprezinta media cu care se ruleaza.
 
The following users thanked this post: ASZ, sfichiu, teutzue

Offline toma

Re: Despre Dacia
« Răspuns #293 : 10.Ian.2022, 01:27:50 p.m. »
Miles Nürnberger, șeful de design de la Dacia care a lucrat 14 ani la Aston Martin: Îmi place plasticul și ce poți face cu el. Chiar îl apreciez. La Aston Martin plasticul era un cuvânt de evitat

Lasand putin deoaparte ce spune omul, mi se pare fascinant ca la Dacia lucreaza astfel de oameni si ca exista asa ceva:

Citat
Grupul Renault are un studio de design la București unde s-au creat părți importante din modelele Dacia, dar și Renault. La studiul local, unul dintre cele 6 pe care grupul le are pe plan mondial, lucrează aproximativ 30 de designeri și centrele de design sunt mereu în competiție în cadrul grupului pentru proiectele viitoare.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre Dacia
« Răspuns #294 : 20.Ian.2022, 07:43:51 a.m. »
În 18 ianuarie a ieșit pe poarta uzinei de la Mioveni mașina cu numarul 7000000. :good:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Calin sb

Re: Despre Dacia
« Răspuns #295 : 20.Ian.2022, 02:01:34 p.m. »
 :clap:
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline migabi

Re: Despre Dacia
« Răspuns #296 : 20.Ian.2022, 04:53:06 p.m. »
Lasand putin deoaparte ce spune omul, mi se pare fascinant ca la Dacia lucreaza astfel de oameni si ca exista asa ceva:

Probabil a cautat mai putina responsabilitate. Una e sa faci un Aston Martin urat, alta e sa ai o Dacie care arata ca un dulap.  Oh, wait..
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline ntire2000

Re: Despre Dacia
« Răspuns #297 : 20.Ian.2022, 09:37:39 p.m. »
În 18 ianuarie a ieșit pe poarta uzinei de la Mioveni mașina cu numarul 7000000. :good:

Nu zice nimeni câte au iesit peste poarta fabricii, mai ales înainte de '89.  :fluier:
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline NicNic

Re: Despre Dacia
« Răspuns #298 : 20.Ian.2022, 11:06:24 p.m. »
În 18 ianuarie a ieșit pe poarta uzinei de la Mioveni mașina cu numarul 7000000. :good:

Nu zice nimeni câte au iesit peste poarta fabricii, mai ales înainte de '89.  :fluier:

Cu totata Securitatea si aparatul militienesc comunist? Chiar era posibil asa ceva?  :-))
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Despre Dacia
« Răspuns #299 : 28.Ian.2022, 01:52:45 p.m. »
Dar despre Jogger ce părere aveți?
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț