Autor Subiect: Despre Dacia  (Citit de 30045 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline remarque

Re: Despre Dacia
« Răspuns #270 : 13.Apr.2021, 01:24:12 p.m. »
Soluția tambur spate pentru frână e mai bună pentru off-road. Noroiul ajuns între plăcuțe și disc face diferența.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline ntire2000

Re: Despre Dacia
« Răspuns #271 : 13.Apr.2021, 01:38:06 p.m. »
Ce ne mai plac stirile de scandal / filmuletele de polemica, @ntire2000 ...  >:)
Ce-ti mai place tie sa faci flame si sa generezi reactii.

Nu am comentat absolut deloc opiniile prezentate în clip si, chiar daca esti uimit, si pe mine ma deranjeaza ca ne face tigani.
Ca nu suntem chiar toti, decât unii.

Iar faptul ca aia critica si fac praf solutiile tehnice adoptate unei masini asamblate la ei în batatura nu stiu cum s-o iau: autocritica sau autoironie....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #272 : 13.Apr.2021, 01:40:21 p.m. »
Nu știu daca capitolul estetic are importantă pentru voi, eu asta am spus, ca nu-mi plac. Știu ca tehnic își fac treaba, mie nu-mi plac cum se vad. Tamburii.

Daca e doar de estetica, "egzista" solutii... :fluier:
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline remarque

Re: Despre Dacia
« Răspuns #273 : 13.Apr.2021, 05:01:26 p.m. »
Ne cam fac tigani vecinii nostri rusi....
Lasând aspectul asta la o parte, problemele prezentate par cam de bun simt.
Sa vezi rugina dupa nici 1000 de km si cabluri prinse cu scoci e cam "tiganeste".

A, si sa nu uit si faza aia când stoarce de apa protectia de la aripa....iarna se pot pune muraturi acolo, la câta sare se aduna de pe drumuri.

Nu ne fac țigani așa, numai  o dată, ci de multe ori. Țiganul poate fi bun sau rău cum poate fi și românul sau ungurul, nu asta e problema, problema e că ei acuză global. Un scriitor pe care-l apreciez, spunea, citez din memorie: "Prietenii mei nu sunt germani, englezi, evrei sau unguri. Prietenii mei sunt prietenii mei". Și atenție, aici nu fac apologia corectitudinii politice care e cu totul altceva, un fel de abilitate de a prinde un rahat în mână și de a-l face să pocnească ca un bici fără să împroaște.

Trecănd la chestii tehnice au fost relevate și niște plusuri la Duster, motorul ce a trecut testul timpului ȘI ARE BLOCUL MOTOR DIN FONTĂ, capacități off-road reale, ranforsare bună a caroseriei, izolare bună în partea dinspre habitaclu. Ce m-a dezamăgit a fost cum e izolată "burta" mașinii și zona de jos a compartimentului motor. Low-cost.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline Fujitsu

Re: Despre Dacia
« Răspuns #274 : 13.Apr.2021, 05:06:16 p.m. »
... un fel de abilitate de a prinde un rahat în mână și de a-l face să pocnească ca un bici fără să împroaște.

Cam greu. De aia se zice ca “nu poți sa faci din rahat bici”! 😇
  • my ex: SX4 S-Cross 1.4 AT, actual: ID 4
 

Offline toma

Re: Despre Dacia
« Răspuns #275 : 14.Apr.2021, 06:04:06 p.m. »
Am si eu cateva observatii legate de testarea NCAP.

1. In 2020 au schimbat din nou modul de "notare". In 2021, pana acum, e acelasi cu cel din 2020.

Informatiile de pe site-ul lor:

ABOUT 2020 RATING
In Adult Occupant Protection, there is a new frontal offset test which assesses how well a car interacts with its crash partners as well as how well it protects its occupants.  The side barrier impact is made more severe, with a greater trolley mass and a higher impact speed.  Also in side impact, an assessment is now made of far-side occupant protection and the interaction between vehicle occupants in such impacts.  For the first time, points are awarded for post-crash safety – the resources and accommodation made for rapid rescue and safe extrication after a crash has happened.  The changed offset frontal and side barrier impacts will also influence the dynamic performance of the child dummies and the assessment of Child Occupant Protection.  The sub-component impact tests for the assessment of vulnerable road user (VRU) protection remain unchanged but additional test scenarios are added for autonomous emergency braking (AEB) systems, including reversing and turning across the path of a pedestrian.  In Safety Assist, seatbelt reminder is incorporated into ‘occupant status monitoring’, which also includes systems to determine whether a driver is tired or otherwise impaired.  The performance of AEB systems against other vehicles, previously split between low- and high-speed assessments (in Adult Occupant Protection and Safety Assist respectively) is now combined into AEB car-to-car in Safety Assist.

2020 assessments differ significantly from previous years and star ratings should not be directly compared with those from earlier years.

ABOUT 2021 RATING
Unchanged from 2020

Prin urmare spun clar ca rezultatele obtinute in 2020 (si evident 2021) nu sunt direct comparabile cu cele din anii anteriori.

2. Sa comparam Dacia Sandero Stepway 2021 cu Hyundai i10 2020, ambele in aceeasi clasa: supermini.

- 2 stele Sandero vs 3 stele i10
- putin mai detaliat avem asa:
Sandero :  Adult Occupant 70%   Child Occupant 72%  Vulnerable Road Users 41%  Safety Assist 42%
i10        :  Adult Occupant 69%   Child Occupant 75%  Vulnerable Road Users 52%  Safety Assist 59%

O stea in plus pentru i10 doar din "electronica".


Sa ne uitam la una de 5 stele, nu am gasit nimic in clasa supermini asa ca am luat una din clasa small family car - Toyota Yaris:
Adult Occupant  86% Child Occupant 81%  Vulnerable Road Users 78%  MoreSafety Assist 85%

Si acum sa comparam preturi, la versiunea cea mai ieftina pentru ca testele de siguranta au fost efectuate in dotarea de baza:
Noul Sandero Stepway: am gasit "de la 12.350EUR" iar pentru Sandero "simplu" de la 8.800EUR. (Aici e de clarificat daca Sandero are aceleasi dotari in privinta sigurantei ca si Sandero Stepway)
Hyundai i10 am gasit pret de lista 13.460EUR si pret la ofera cu Remat 2021 8.282EUR.
Toyota Yaris am gasit "incepand de la 12.730EUR". Din ce stiu la Toyota lista de optionale e enorma si pretul masinii poate varia mult in functie de ce alegi.

Consider ca Sandero si i20 chiar pot fi comparate in mod direct (dimensiuni, dotari, pret) si in aceasta comparatie Dacia sta ceva mai prost.
Nu cred ca putem compara cu adevarat Sandero cu Yaris insa e destul de clar ca pentru o masina cu 5 stele la NCAP trebuie scosi mai multi banuti din buzunar.

Ca si concluzii personale, fara sa fi aprofundat prea mult comparatiile:

- noile modele de la Dacia ofera protectie buna ocupantilor si dotarile aduc un progres fata de versiunile anterioare.
- Dacia ar trebui sa ofere mai mult la banii pe care ii cere. Nu mai sunt castigatorul detasat prin prisma pretului prin urmare nu consider ca mai pot juca in continuare cartea: "la banii astia nu ai alta alternativa mai buna".
- Daca siguranta este cel mai important criteriu de selectie si o diferenta de cateva mii de EURO la achizitie nu reprezinta o problema majora Dacia nu reprezinta o optiune viabila. De fapt in acest scenariu nu a fost niciodata.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #276 : 15.Apr.2021, 02:25:25 p.m. »
Pe mine un singur lucru ma deranjeaza la masina asta: nu e fabricata la noi.
  Posibil ca francezii sa se fii gandit ca Spring sa fie un "tun". Si posibil sa fie.

Poate n-ar fi rau sa avem si proprietatea termenilor utilizati...

a da un tun expr. a se îmbogăți rapid, pe căi ilicite.

Adica crede cineva ca o firma a carei prezenta globala este echivalenta cu PIB-ul unei tari mici-medii, cu pierderi declarate anul trecut de 8 mld. Euro (pe care face eforturi sa le acopere pentru a se mentine in continuare pe o piata foarte dinamica), s-ar baga intr-un joc riscant (cu posibile implicatii juridice si financiare serioase) doar pentru niste castiguri de moment?!
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 


Offline balanel

Re: Despre Dacia
« Răspuns #278 : 16.Apr.2021, 04:15:58 a.m. »
Mi se pare un rezultat foarte bun, avand in vedere noua grila de testare.

Prima schimbare majoră constă în modul de simulare a impactului frontal. De 23 de ani, testele se făceau prin simularea unui șoc la viteza de 64 km/h, cu un obstacol fix (un zid deformabil). De acum încolo, viteza scade la 50 km/h, iar obstacolul se va afla și el în mișcare, tot cu 50 km/h.
Adica echivaleaza cu un impact la 100 km/h cu un obstacol fix (vitezele se aduna, nu?).

Iar la impactul lateral se face la 60 km/h in loc de 50km/h.
"Caracterul fără inteligență face mult, inteligența fără caracter nu face nimic." — Cicero
 

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #279 : 17.Apr.2021, 06:02:06 p.m. »
Renault Duster vs Lada Niva Travel:





Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: toma