Autor Subiect: Despre Dacia  (Citit de 30057 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Despre Dacia
« Răspuns #10 : 29.Sep.2020, 02:32:08 p.m. »
Intr-adevar, datorita dorintei pentru cota de piata, Ford practica in general o politica de discount-uri destul de agresiva. Dar e de vazut daca se va mentine acest trend in conditiile in care cota de piata e posibil sa treaca in planul secund in viitorul apropiat pentru vanzarile de auto noi, locul principal fiind luat de conservarea in masura cat mai mare a marginii (pentru asigurarea lichiditatilor, atat de necesare in contextul penalitatilor si a costurilor cu inovatia/R&D).

Din perspectiva mea, pentru un condus fluid in limitele legii (chiar si putin peste), nu prea exista motoare lesinate, ci cel mult soferi care au o retinere (sau nu stiu) sa le conduca. Fabia Gen1 a alor mei avea un anemic 1.2htp de 55cp (mult sub ce se considera azi minim acceptabil) si am avut ceva km de deplasari prin tara in care - odata apasat cum trebuie - motorul se descurca onorabil (repet, in limite legale).

In alta ordine de idei, in urma cu cateva ore am avut un sfert de ora in cadru restrans cu noul Logan - cu riscul de a parea subiectiv, este cel putin o evolutie:
- vazuta pe viu, linia masinii este (mult) mai reusita fata de poze - mai apropiata de silueta Skodei Octavia, primele generatii;
- locurile din spate - au suficient spatiu (era echipare cu masute pe scaunele fata) la picioare si in lateral;
- la inchiderea usilor/capotei portbagajului sunetul este mult imbunatatit (infundat) fata de actuala generatie;
- din ce am vazut (singura restrictie avuta fiind sa ma urc in ea), vizualizarea tabletei este OK pentru campul vizual al soferului, iar ecranul luminos;
- o chestie care mi-a atras atentia (si pe care am criticat-o de multe ori la noile modele de buget lansate in ultimii ani): re-introducerea portiunilor cu material textil in bord; noua Dacia are portiuni extinse de material textil (placut la atingere) atat pe plansa de bord, cat si pe usile fata;
- suportul de telefon integrat este o chestie discutabila, dar ma gandesc pe de-o parte ca ai posibilitatea vizualizarii de info diferite pe ambele dispozitive, pe de alta parte, este suficient de drept incat sa ofere posibilitatea folosirii telefonului ca DVR pentru drum;
- chestii discutabile: spatiul din torpedou si din cotiera integrata in consola centrala/dintre scaune este cam ingust in ambele locatii, dar este adanc.
 
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: toma, Fujitsu

Offline ntire2000

Re: Despre Dacia
« Răspuns #11 : 29.Sep.2020, 04:41:22 p.m. »
Un mare minus la generatia asta de dacia sunt motoarele cu 3 cilindri lesinate.
Apropo, ati vazut cat de late sunt acum ? cu 15cm mai late ca Vitara.

Asa este. Dar vad ca e o "moda" acum. Si la Ford si la Renault... Datorita, probabil, acelui CAFE de mai sus. Sa speram ca sunt fiabile, in timp. Nu avem incotro. Asa vor fi din ce in ce mai multe....

Daca mai punem la socoteala si (s)fortarea de a trece la electrice cumulata cu criza crunta ce se contureaza tot mai clar o sa ajungem la prototipul automobilului din Flintstone.

Sa ne rugam doar sa nu fie înnorat.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: vali22

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Despre Dacia
« Răspuns #12 : 30.Sep.2020, 04:27:24 p.m. »
Am vazut  ca o varianta va fi si o varianta GPL. Eu unul am fost intotdeauna reticent la GPL. Mai ales la cele puse "dupa" (aftermarket). Totusi, din cate am inteles , varianta GPL va fi cu 100CP (cea mai fortoasa) dar FARA automata. Nu inteleg de ce? Ipotetica varianta cu GPL si cu automata m-ar face sa renunt la 4X4 si imediat as "percuta"...






  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline enicky

Re: Despre Dacia
« Răspuns #13 : 30.Sep.2020, 08:33:48 p.m. »
  Dacia se reinventeaza : Logan, Sandero si Sandero Stepway, complet noi as spune si ca design si ca motorizari, chiar daca mai gasim si elemente din anii '90(vezi arcuri portbagaj) dar si din 2020(vezi semnatura led), acum s-a intrecut pe sine !
  Am gasit o prezentare sumara dar interesanta :
  Cel mai interesant mi s-a parut totusi Sandero Stepway ! Vei vedea si de ce .
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: toma

Offline Bobi

Re: Despre Dacia
« Răspuns #14 : 30.Sep.2020, 09:20:42 p.m. »
Am o masina de tuns iarba care are un motor mai puternic decat cel de 65 Cp de la logan.
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Despre Dacia
« Răspuns #15 : 30.Sep.2020, 09:42:41 p.m. »
Nu va sfătuiesc sa va luați cutii mașini având cutii CVT, o sa plângeți la depășiri. Uitați-va la timpii de urcare la 100 km/h...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline enicky

Re: Despre Dacia
« Răspuns #16 : 30.Sep.2020, 11:22:13 p.m. »
TCe 100 ECO-G

ECO-G: alegerea inteligentă pentru Dacia!

   Noul Sandero Stepway este acum disponibil cu motorizarea Dacia care funcționează cu 2 tipuri de carburant, benzină și GPL: ECO-G. Integrată în timpul fabricației vehiculului, această soluție fiabilă, ușor de utilizat, accesibilă și economică ajută la reducerea consumului de carburant și emisiilor de CO2. Și asta nu e tot! Cu turbocompresor și 100 CP, motorizarea ECO-G îmbină economia cu plăcerea de a conduce.

   
 Varianta de 65 cp este o varianta economica, pret achizitie+costuri intretinere, evident ca masina de oras.
 
   Eu care am avut si Dacie 1300 m-am descurcat si cu 65 sau -65cp, acum voi probabil ati avut numai de 140cp..., e de inteles !
    Acu' daca eu n-am masina de tuns iarba de 65cp si am doar aspirator de 750w, mi se pare ca 
SCe 65 e avion...,  zic si eu.
 
   Sa nu uitam ca Dacia a avut la baza chiar acest principiu, low cost(pret, intretinere), cat despre depasiri, sigur vei avea ce depasi pe autoband...
 
  Oricum, ma asteptam la alt gen de comentarii...
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: toma

Offline ntire2000

Re: Despre Dacia
« Răspuns #17 : 30.Sep.2020, 11:43:53 p.m. »
    Acu' daca eu n-am masina de tuns iarba de 65cp si am doar aspirator de 750w, mi se pare ca ....

Ca zici de aspiratoare, de când au redus puterea motoarelor (ca le-au facut eco) nu mai au deloc eficienta, sunt absolut degeaba, ramâne covid-ul în covoare.
Degeaba îmi zici ca motoarele de 65CP ar fi extraordinare, eu întotdeauna o sa aleg unul fiabil si care sa ma ajute în situatii neprevazute fara sa cer ajutor divin.
Am avut Opel Agila, cu motor ecotec, mi-a ajuns cât par alb mi-a scos ala.
Iar pe Sandero, la ce junghi de masina este degeaba pui motor de 140CP, la peste 130km/h se exfoliaza tabla de pe el.

PS: daca ne amintim de vremurile când mergeam cu Dacia 1300, la fel de bine ne putem gândi si ce misto era pe vremea când a intrat Mihai Viteazu calare pe 1CP în Alba Iulia.
« Ultima Modificare: 30.Sep.2020, 11:54:07 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: GoneFishing, Bobi

Offline enicky

Re: Despre Dacia
« Răspuns #18 : 01.Oct.2020, 12:31:38 a.m. »
Citat
Degeaba îmi zici ca motoarele de 65CP ar fi extraordinare,
  Eu nu zic ca sunt extraordinare, doar ca ai mai multe variante de ales, preturi pentru toate buzunarele si poti avea un mijloc de transport personal destul de ieftin si chiar modern, avand in vedere dotarile.
   E problema ta ce iti alegi, dar pana  una-alta tara e plina de Logan si refuz sa cred ca va scadea numarul lor, mai ales acum cand arata cum ...arata !
   Industria auto se dezvolta(in pofida pandemiei), scoate noi modele, iar in August se pare ca cel putin la noi, are o crestere de 2% fata de anul trecut.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Bobi

Re: Despre Dacia
« Răspuns #19 : 01.Oct.2020, 08:18:03 a.m. »
Trebue sa fi prost cu diploma sa-ti achizitionezi dacia cand exista hyundai sau chiar kia.

Moderator: Pentru incalcarea articolului 4.5 din regulament, primesti pentru aceasta postare penalizare 40%
« Ultima Modificare: 01.Oct.2020, 10:50:19 p.m. de toma »