Dar un termostat functional ce avea? Sau vrea sa i se incalzeasca intr-un minut motorul? Fie ca merg sau stau pe loc, temperatura urca cu ~10grade pe minut iarna, dupa 1 min la relanti si inca 4 de mers deja e cald si bine in masina si motorul nu mai e rece (are peste 40 de grade, turatia sta in jur de ~1000). Daca indes cartoane cat o sa aibe? Sa nu-mi spui ca ajunge la 85 de grade, ii scade consumul cu 0.5L si o face si ii creste si viteza maxima. E o tiganie halul in care a indesat cartonul ala, si nici cu unul pus pe deasupra nu-l vedeam mai bine.
Corect ca e o tiganie si asta nu tine neaparat de faptul ca e Dacia.
Eu la Jimny si nu numai am pus carton in fata. De fapt nu e carton, e chiar un plastic cu autocolant inscriptionat cu imitatie carbon si culoarea masinii. Chiar arata bine si are si rol functional.
Si da, in conditiile de iarna de la noi, cu cartonul in fata ajuti motorul sa se incalzeasca mai repede si sa nu se raceasca prea tare la viteza mare, astfel micsorand consumul de combustibil.
Are si termostat functional, fara doar si poate.
Sunt multe masini care au problema asta iar pentru economie de combustibil, la BMW si nu numai, exista niste "jaluzele" in fata care se inchid si deschid in functie de temperatura lichidului de racire. Adica ce a facut nenea ala cu Dacia dar la modul automat.
Pana si camioanele vechi si cand spun vechi ma refer la cele de acum 100 de ani, aveau asa ceva in fata, jaluzele din alea (voleti actionati manual).
@hugbear, de unde le scosesi vecinule p-alea cum ca Dacia nu e masina romaneasca?!? Fusasi vreodata la Pitesti sau Titu sa vezi cati romani au lucrat la proiectarea ei? Ai idee cam cati romani lucreaza la fabricarea ei si cati alti romani din industria pe orizontala lucreaza la fabricarea subansamblelor pentru Dacia? Am calitatea sa-ti spun eu. Muuulti, de fapt majoritatea. Si romanii proiectau masini misto inca de acum 20 de ani dar din pacate nu au ajuns in fabricatie din diverse motive. Mergi la fostul ICSITA (Caesar) Pitesti (Mioveni) si vezi fierataniile si eventual proiectele si dupa aia o sa ai o parere mai buna despre compatriotii nostri.
Ca sa nu mai spun de cati romani lucreaza pe la diverse marci auto de renume. Dar asa ne place noua sa ne punem tarate singuri in cap.
Stii cam cate fabrici de componente auto de la instalatie electrica, module electrice si computere, amortizoare, pneuri, furtune si multe multe altele se fac in Romania pentru marci premium? Ce-i drept, se numesc Siemens, Bilstein, Continental, Pirelli, etc... Dar faptul ca instalatiile respective sau knowhow-ul nu ne apartin, nu fac acele produse decat cu mai putin romanesti decat cele facute 100% in Romania.
Dacia in Romania se vinde fix din aceleasi motive pentru care se vinde si in Germania, Franta, etc.
Si daca tot dam in Dacia, si da, asa e, mult din profit pleaca la Renault in Franta dar ce alta companie mai lasa si aici o suma similara cu Dacia? Niciuna...
Cand ai chef, da un mesaj si ne vedem sa facem si noi o "amarata" de intalnire Suzuki in Galati si discutam mai multe.