Autor Subiect: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008  (Citit de 1633 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline teodorg

Salutare!
Azi de dimineata masina nu a vrut sa porneasca, dupa vreo 3-4 zile de stat in parcare. M a ajutat cineva sa o pornesc de la bateria altei masini si apoi, dupa ce am plecat, motorul imi murea la ralanti. Pentru ca masina tot nu pornea, am crezut ca de vina era bateria, un Bosch de 40 Ah de vreo 5 ani, dar dupa ce i am luat baterie noua, face la fel. Acum porneste, dar motorul moare la ralanti. Am inchis inclusiv AC si radio. Nicio diferenta. Ce credeti ca ar putea fi? In bord nu am niciun martor aprins. Multumesc anticipat pentru orice sugestie.
  • Suzuki Grand Vitara 3 usi 2008
 

Offline teodorg

Re: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008
« Răspuns #1 : 19.Aug.2020, 09:13:57 p.m. »
Salutare,

Am mai observat ca problema apare cand motorul este cald, nu si cand este rece. Multimetrul imi arata ca alternatorul incarca cu 14.5 cand apas acceleratia, insa doar cu 12 cand eliberez acceleratia si RPM incep sa scada. Multumesc anticipat pentru orice sugestie, inclusiv pt. un mecanic bun de Vitara in Bucuresti.
« Ultima Modificare: 19.Aug.2020, 09:31:31 p.m. de teodorg »
  • Suzuki Grand Vitara 3 usi 2008
 

Offline ulise

Re: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008
« Răspuns #2 : 20.Aug.2020, 01:28:20 p.m. »
Salut.

Amestecul de aer?
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline teodorg

Re: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008
« Răspuns #3 : 20.Aug.2020, 01:41:44 p.m. »
Va salut, am fost azi la un service si am rezolvat problema, cel putin temporar.
Mecanicul a pus masina pe un tester, Maxxis sau asa ceva, iar testerul nu arata nicio eroare.
Cu motorul pornit, testerul indica doar ca valva EGR nu opereaza. Nu era o eroare, scria doar zero in dreptul ei, indiferent cat ai fi apasat acceleratia.
Mecanicul a desfacut mufa de la valva EGR, in bord a aparut martorul galben respectiv, dar motorul nu mai pierdea RPM si statea normal la ralanti (era deja cald).
Apoi mecanicul a pus la loc mufa, a repornit motorul si problema a disparut. Am adus acasa masina fara nicio problema.
Va multumesc tuturor pt. sugestii.
  • Suzuki Grand Vitara 3 usi 2008
 
The following users thanked this post: gabineg, rexkrokiDAU, dthem

Offline buta_beniamin

Re: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008
« Răspuns #4 : 23.Ian.2023, 07:56:51 p.m. »
Aceeași problema o am și eu, după ce se încălzește relanti-ul îmi sta în 5-600 rpm. După ce am găsit postul tău am verificatsi nici la mine nu funcții ea a egr-ul, am făcut manevra cu mufa... Nimic, am luat jos partea electrica și caut sa vad cum sa o testez dacă funcționează, partea mecanica, clapeta cu arc funcționează,nu e blocata, acum întrebarea e.. Daca egr este normal deschis sau normal închis. Și la mine arata 0.ceea ce mi-ar zice ca e închis.lucru care ar trebui sa ajute motorul, asta înseamnă că primește doar aer curat... Nu vad dc ar influenta negativ relanti ul. Are cineva idee cum as putea măsură partea electrica de la egr? Masina in cauza gv2 2006.2.0
  • Gv2. 2.0
 

Offline teodorg

Re: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008
« Răspuns #5 : 24.Ian.2023, 07:36:22 a.m. »
deci la tine nu s a rezolvat prin decuplarea mufei. Ai schimbat bateria recent?
  • Suzuki Grand Vitara 3 usi 2008
 

Offline buta_beniamin

Re: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008
« Răspuns #6 : 24.Ian.2023, 07:57:42 a.m. »
Da, dar problema era si înainte de schimbarea bateriei, am schimbat vreo 3 baterii, și după fiecare, am respectat procedura aceea de a tine contactul pus 10 sec înainte de a porni. Tot degeaba, acuma sunt curios cum merge fără egr. O sa merg azi cu ea pana se încălzește. După scoaterea mufei am pus din nou testerul dar tot 0 era valoarea indiferent de turație. Ar mai fi întrebarea dacă e normal ca poziția accelerației sa fie la 4.7% in relanti. Nu ar trebui sa fie 0?
  • Gv2. 2.0
 

Offline teodorg

Re: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008
« Răspuns #7 : 24.Ian.2023, 08:13:48 a.m. »
cand mufa egr e decuplata ii sta motorul corect la ralanti, cand e cald? Daca da, inseamna ca tot acolo e buba. Daca nu, n are treaba cu egr-ul. La mine consuma foarte multa benzina cand a avut problema aia, deci nu te sfatuiesc sa decuplezi pt totdeauna egr-ul. Problema pare sa fie reglajul amestecului aer-benzina, asa cum a zis si altcineva pe aici. Merge bine cu motorul rece, cand amestecul e mai bogat in benzina, dar nu stie sa diminueze cantitatea de benzina pe masura ce motorul se incalzeste si de aia pare sa se "inece". Inca o chestie, mie imi murea complet motorul cand se incalzea. Nu statea deloc la ralanti, cum zici tu ca la tine ramane pe la 500-600.
  • Suzuki Grand Vitara 3 usi 2008
 

Offline buta_beniamin

Re: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008
« Răspuns #8 : 24.Ian.2023, 08:27:54 a.m. »
Aseară n-am lăsat sa se încălzească motorul. Dar după ce am reintrodus mufă la egr tot 0 aveam pe tester. Vad azi cum se presi ta fara egr. Atâta timp cât nu funcționează, nu cred ca o sa conteze dacă e băgată sau nu mufa .
  • Gv2. 2.0
 

Offline buta_beniamin

Re: Motorul Moare la Ralanti - Grand Vitara 1.6 benzina 2008
« Răspuns #9 : 25.Ian.2023, 10:47:47 a.m. »
Cu mufa scoasa,(partea electronica oricum am dat-o jos) relanti-ul sta mult mai bine, undeva la 800 rpm, si parca nici nu mai scade acul la benzina in halul in care scadea inainte. am sa incerc sa gasesc o schema electrica sa vad daca pot face ceva cu actuatorul egr-ului.
  • Gv2. 2.0