Autor Subiect: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur  (Citit de 10147 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline perfidus

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #20 : 16.Iul.2020, 10:56:37 a.m. »
Acum imi dau seama mai bine despre ce problema de design povestea colegul Cristi R, avand imaginea mai clara a piesei si analizand zona unde a cedat.
Din ce mecanica mai tin eu minte stresul maxim la incovoiere e deplasat acolo inspre prinderea in suruburi, tocmai din cauza nervurii ambutisate pusa acolo ca sa rigidizeze acea indoitura.
Ceva nu se leaga, cred ca inginerii au luat in calcul un anumit material care la grosimea aia sa aiba suficienta rezistenta, dar undeva pe drum s-a strecurat o greseala care acum ar trebui corectata. Cel mai probabil tabla din care a fost facuta piesa nu corespunde din punct de vedere al materialului cu ce au luat in calcul inginerii sau chiar procesul de ambutisare a creat niste tensiuni in material care in timp duc la aparitia de microfisuri.

 


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 

Offline Cristi R

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #21 : 20.Iul.2020, 12:52:29 p.m. »
Buna ziua stimati prieteni posesori de Suzuki,
Nici nu au trecut cateva zile de la ultima mea postare in care va anuntam ca mi-au venit piesele de schimb respectiv urechea de prindere a cablului de ambreaj de cutia de viteze. Credeam ca va fi ultima postare pe acest subiect dar iata ca intelighentia proverbiala japoneza nu ma lasa sa nu o critic.
Dar sa incep:
Miercuri mi-au venit dupa aproape o luna jumatate piesele. Toata lumea mi-a zis ca sunt nebun ca am comandat 2 bucati. Nici nu au apucat sa se raceasca bine piesele la mine in garaj ca joi mi-a carait pentru prima data cutia de viteze la mars ariere... Cand am auzit-o sa lesin nu alta... Bineinteles ca pe masina se afla piesa originala sudata fiindca altfel masina mea ar fi stat mai bine de 2 luni pe bara... Pun mana pe telefon si ma conversez cu amicul meu din Chiajna si ii spun ca mi-a venit piesa si sa vin sa o inlocuiesc cat pot de repede sa nu inceapa naibii sa se rupa iar, ori ea ori cablul de ambreaj care e si el nou nout sau mai rau sa inceapa sa se strice cutia. Neputand sa ma primeasca vineri fiindca avea elevatorul ocupat tot cu una cu ambreaj a ramas pe sambata dimineata sa ma duc sa-mi monteze una din cele 2 piese noi. Dar curios ca o pisica si avand multe drumuri joi si vineri de facut zic ia sa incerc macar sa mai strang eu piulitele de pe cablu macar sa nu-mi mai caraie cutia. Astfel pune mesteru Manole mana pe o inelara de 14 si o deschisa de 10 (am 3 contrapiulite pe cablu din cauza obsesiei trecute in care mi se pareau ca se desurubeaza) am bagat mana si cheile pe sus pe langa baterie ca am vazut ca merge si am purces spre reglajul mult dorit. Cand ce sa vezi surpriza cheile se invarteau in gol desi stiam sigur ca mecanicul a strans piulitele in ordinea ceruta. Nervos scot cheile si incep sa pipai piulitele cu mana ...si ce constat? Stupoare.... Primele 2 piulite erau stranse bine deci nu se desfacusera pe cand piulita dispre furca se invartea libera.... Am ramas masca mai ales cand ca sa ajung sa nu-mi mai caraie cutia am strans mai bine de 10 ture daca nu chiar12 piulita ducandu se pe filet la mai bine de 5 mm fata de cele 2 ramase stranse pe filetul din capul cablului. Ma uitam si in primul moment nu intelegeam ce s-a intamplat. dar eram multumit macar ca pot merge cu masina ok temporar. Apoi analizand situatia am ajuns la 2 ipoteze ...ori se rupe iar cablul de ambreaj ori se rupe iar piesa 15 din sudura. Oricum puteam merge inca 24 de ore asa si la mecanic o sa vad ce este.
Cand am ajuns in Chiajna am dat scutul jos m-am urcat in masina si mecanicul m-a urcat cu elevatorul si am apasat ambreajul. Piesa nu era rupta dar avea un flambaj cam de 1,5 -2 cm la efortul maxim mai ales ca era si motorul fierbinte. Cand am demontat-o am constatat ca unghiul care trebuia sa fie de 90 de grade deja este unghi ascutit deci piesa s-a indoit nemaiputandu-se rupe de la sudura. Nu stiu cat de bine se vede in poza acest lucru.
Dupa ce am dat jos piesa am observat ca este facuta din tabla ambutisata de 3 mm grosime in timp ce noua piesa primita de la desteptii din tara rasaritului de soare avea o grosime de 4,5 mm si probabil este si dintr-un material mai solid semn ca nu am fost singurul ghinionist. Montarea piesei si a scutului a mai durat fix 5 minute.
Tot ceea ce pot sa va mai spun este ca in acest moment masina mea merge IMPECABIL si ca de cand e ea nu a mers asa. M-am mai plans unor prieteni ca mi-a murit motorul pe la intersectii si stopuri ca la incepatori la masina asta cat nu mi-au murit motoarele tuturor masinilor care le-am avut pana acum luate la un loc de parca as fi ultimul prost de pe planeta. E pot sa va mai spun ca acum motorul nu-mi mai moare pe la intersectii si stopuri si nici nu mai sunt nevoit sa ajung in 2500 de ture ca sa pot sa dau drumu la ambreaj cum faceam pana acum. Si stand stramb si judecand drept tot nenorocitei asteia de piese ii datoram acest lucru.... Fiindca ea din flambaj imi schimba mereu pozitia si cursa cablului astfel ca eu aveam doar control partial asupra ambreajului....
Asa ca dragi posesori de suzuki ignis ...aveti mare grija la ambreaj daca cumva va caraie cutia sau ambreajul cupleaza prea langa podea piesa Nr. 15 are vina !!! Este al doilea mare defect de constructie gasit la aceasta masina dupa arcurile de suspensie spate la modelul 4x4 !! Daca mai apare unul ...o dau ... Apropo ...oare inginerii care au proiectat arcurile si piesa asta au terminat facultatea sau au facut doar scoala primara? Si-or fi facut harakiri cand au vazut cat de prosti sunt?? Oare au facut ei vreun test cu masina asta sau au trqansformat clientii in cobaii lor de incercari pe modelul pandemiei actuale?? Am inteles ca vechiul Suzuki ignis chiar a fost o masina robusta si fiabila .... facuta probabil de ingineri adevarati nu de galbejiti cu talente si harfe in cap din zilele noastre.... In fine...acum am masina... sper...
Va salut cu respect pe toti si va doresc drumuri bune,
Cristi R

PS. Am mai dat comanda de 2 piese 15 ...voi avea curand 3 piese de rezerva...sa fie ca nu se stie... si nu ...nu sunt nebun ....
Il salut cu respect deosebit pe Perfidus !! Da are perfecta dreptate si a inteles perfect problema !! Felicitari !!
« Ultima Modificare: 20.Iul.2020, 01:19:09 p.m. de Cristi R »
  • Suzuki Ignis 2017
 
The following users thanked this post: Isaila_B, perfidus

Offline Isaila_B

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #22 : 22.Mar.2021, 04:48:44 a.m. »
Am fost nevoit să schimb ambreiajul după 30 000 km (trei ani de la prima inmatriculare). După opinia mea uzura prematură a ambreiajului se datorează faptului că în poziția cea mai înaltă a pedalei, fără să fie deloc apăsată, ambreiajul NU cupla ferm. Adică este vorba de un viciu ascuns. Aș dori și alte opinii. Mulțumesc.




« Ultima Modificare: 22.Mar.2021, 05:01:09 a.m. de Isaila_B »
  • Suzuki Ignis III (2017)
 

Offline FritzVonSpritz

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #23 : 22.Mar.2021, 08:03:41 a.m. »
Eu am Suzuki Ignis din 2018, cu care am parcurs aproape 27.000 km
Deocamdata nu simt nimic la ambreiaj, nu patineaza, doar dimineata cand e rece,  la prima pornire de pe loc are un fel de trepidat, adica masina in treapta I-a tinuta din ambreiaj, scutura un pic, apoi dupa 1-2 minute de functionare, totul e ok
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 

Offline Laurentiu

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #24 : 22.Mar.2021, 09:36:53 a.m. »
Am fost nevoit să schimb ambreiajul după 30 000 km (trei ani de la prima inmatriculare).
1. Mergi cu piciorul sprijinit pe pedala de ambreaj?
2. La semafor tii masina in treapta 1 si ambreajul apasat in asteptarea culorii ''verde''?
3. La plecarea de pe loc, turezi mult motorul pina la cuplarea completa a ambreajului?
4. Ai observat nivel scazut in rezervorul de lichid de frina?
5. Urci borduri pentru a-ti parca masina?
6. Esti nevoit sa sa pleci des din rampa?
7. Ai scapari de ulei din cutia de viteze?
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline teutzue

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #25 : 22.Mar.2021, 09:53:24 a.m. »
Am fost nevoit să schimb ambreiajul după 30 000 km (trei ani de la prima inmatriculare). După opinia mea uzura prematură a ambreiajului se datorează faptului că în poziția cea mai înaltă a pedalei, fără să fie deloc apăsată, ambreiajul NU cupla ferm. Adică este vorba de un viciu ascuns. Aș dori și alte opinii. Mulțumesc.

Salut. Am mai cunoscut pe cineva care a trebuit sa schimbe ambreiajul la un S-Cross nou tot pe la 30.000 km. Nu stiu daca ajuta dar m-am gandit sa impartasesc informatia.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline shpeedy

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #26 : 22.Mar.2021, 10:10:43 a.m. »
4x2 sau 4x4?! S-au facut fortari de iesire cu masina din noroi/zapada/pe urcare fara a se decupla ESP-ul?

E suficient de vaga informatia initiala incat sa nu se poata trage vreo concluzie...

Chiar si asa, de vazut si topicul asta - poate despre asta e vorba.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline Isaila_B

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #27 : 22.Mar.2021, 11:27:51 a.m. »
Am fost nevoit să schimb ambreiajul după 30 000 km (trei ani de la prima inmatriculare).
1. Mergi cu piciorul sprijinit pe pedala de ambreaj?
2. La semafor tii masina in treapta 1 si ambreajul apasat in asteptarea culorii ''verde''?
3. La plecarea de pe loc, turezi mult motorul pina la cuplarea completa a ambreajului?
4. Ai observat nivel scazut in rezervorul de lichid de frina?
5. Urci borduri pentru a-ti parca masina?
6. Esti nevoit sa sa pleci des din rampa?
7. Ai scapari de ulei din cutia de viteze?

Mulțumesc pentru interes. Nici una dintre variante. Am pus întrebarea dacă ambreiajul s-ar putea să nu fie cuplat ferm, când pedala este complet liberă, din cauza unui  reglaj prost din fabrică. Într-adevăr mașina este 4x4, dar nu are în istoric forțări.
  • Suzuki Ignis III (2017)
 

Offline Laurentiu

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #28 : 22.Mar.2021, 06:57:02 p.m. »
Am pus întrebarea dacă ambreiajul s-ar putea să nu fie cuplat ferm, când pedala este complet liberă...
In cazul asta, se simte patinarea ambreajului.
Mergi cu masina in treapta de viteza 2 sau 3 la 2500 rpm; accelereaza brusc si daca masina-ti va fugi de sub fund, ambreajul e OK. Probleme cu ambreajul vei avea cind motorul se va tura mult iar masina abia isi va lua ''demaraj''.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: enicky

Offline Isaila_B

Re: Suzuki Ignis - Ambreiaj uzat prematur
« Răspuns #29 : 26.Mar.2021, 07:00:57 a.m. »
Am pus întrebarea dacă ambreiajul s-ar putea să nu fie cuplat ferm, când pedala este complet liberă...
In cazul asta, se simte patinarea ambreajului.
Mergi cu masina in treapta de viteza 2 sau 3 la 2500 rpm; accelereaza brusc si daca masina-ti va fugi de sub fund, ambreajul e OK. Probleme cu ambreajul vei avea cind motorul se va tura mult iar masina abia isi va lua ''demaraj''.

Mulțumesc pentru idee. Din păcate este tardivă. Ambreiajul se uzase deja într-atâta încât mașina abia mai mergea și a trebuit schimbat. Recunosc că nu am fost bun șofer să depistez problema din timp.

Revin cu întrebarea dacă urechea de fixare a cablului de ambreiaj, discutată în postările anterioare, poate provoca, în anumite cazuri,  și o decuplare anormală a ambreiajului (care duce la uzură prematură), nu numai, în alte cazuri, o cuplare anormală (care provoacă dificultăți la schimbarea vitezei.

Repezentanța Suzuki s-a oferit să-mi facă o "repriză" (să-mi cumpere mașina dându-mi alta).
« Ultima Modificare: 26.Mar.2021, 07:12:01 a.m. de Isaila_B »
  • Suzuki Ignis III (2017)