Autor Subiect: Anvelope new Jimny  (Citit de 6173 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Anvelope new Jimny
« : 20.Mai.2020, 07:39:51 a.m. »

Ma gandesc daca sa pastrez anvelopele originale (care sunt M+S) sau sa iau altceva.

Mai mult ca sigur ca vei incerca sa experimentezi si in afara asfaltului. Si, cum cel mai important element dintre masina (ca ansamblu motor-transmisie-elemente de asistenta) si suprafata de rulare este reprezentat de anvelope, orice anvelopa adecvata unei utilizari si in afara asfaltului va ajuta atat la punerea pe sol a capabilitatilor masinii (masina sa nu se lupte sa avanseze/sa mentina aderenta), cat si la procesul tau de invatare (mai putine ruperi de aderenta, o trasa mentinuta in ciuda aderentei oferite de suprafata de rulare, samd). Cu alte cuvinte, niste AT-uri ar fi binevenite - vezi ce a luat colegul @Cristi (XTI) sau poate si colegul @ulise pentru al sau Duster (tinand cont de experienta acumulata).

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
« Ultima Modificare: 20.Mai.2020, 08:44:44 a.m. de rexkrokiDAU »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Cristi (XTI)

Re: Anvelope new Jimny
« Răspuns #1 : 20.Mai.2020, 08:37:42 a.m. »
Mulțumesc pentru ridicarea la fileu a acestui subiect!  :good:

Anvelopele de primă echipare sunt foarte ok pe asfalt (deși parcă prea moi pentru cât de înalt este talonul, dar e o opinie subiectivă), însă atunci când ieși pe drumuri pietruite (din acelea cu pietre ascuțite sau cu muchii colțuroase) riscul să le tai/rupi este mare. Pe iarbă, chiar și uscată, dacă treci de înclinare de 10-15% nu mai ”prind” și nu se mai poate urca. În noroi știam de la precedentul Jimny că nu e cazul să risc cu H/T-urile, așa că nu am mai experimentat și cu noul Jimny.
Practic, când vrei să folosești abilitățile de offroad ale noului Jimny, dacă mergi cu anvelopele de primă echipare e ca și când ai alerga 10km cu masca pe față - vei ajunge cumva unde îți dorești, dar cu mult chin și cu efort suplimentar care nu e necesar - mașinuța fiind foarte capabilă din punct de vedere tehnic!  :x

Fără a face recomandări, aici sunt câteva detalii și imagini cu ce anvelope am pus eu: link.
Jimny 2019 GLX MT Kinetic Yellow  
 

Offline ulise

Re: Anvelope new Jimny
« Răspuns #2 : 20.Mai.2020, 12:53:22 p.m. »
Daca se doreste modificarea suspensiei, in vederea uzitarii unor anvelope mai mari in diametru recomand documentarea pe forumuirile de profil din alte tari, pentru aflarea info despre ce poate duce motorul si miezul diferentialelor, precum si reductia din cutia de transfer.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 
The following users thanked this post: Cristi (XTI)

Offline f.cristi

Re: Anvelope new Jimny
« Răspuns #3 : 21.Mai.2020, 10:06:27 p.m. »
Recomandarea mea ar fi sa nu te arunci totusi la chestii pe care sa le tot adaugi pe masina; exista riscul ca tot adaugand sa anulezi unul din argumentele Jimny-ului - greutatea redusa. Anvelopele, de exemplu, BFG AT KO sunt 'the shit' ca performante, dar vin si cu o greutate pe masura - o poti lua gradual, cu AT-uri care sunt mai orientate spre utilizare pe asfalt (Michelin Latitude Cross 4x4, Yokohama Geolandar G015).
Pornind de la urmatoarele premise:
- masina va fi "just for fun" si am de gand sa fac offroad (nepericulos, fara acrobatii) cat de mult posibil, in sensul de drumetii montane, vara-iarna
- sunt destul de comod incat sa schimb doua randuri de roti
- as vrea sa vand anvelopele originale de noi, fara uzura (intentionez sa le schimb chiar inainte de a pleca cu masina de la dealer)
- vreau sa respect dimensiunile din CIV

m-am oprit la urmatoarele anvelope:
- Cooper Discoverer AT3 Sport 195/80/R15 100T Reinforced/XL
- Yokohama Geolandar A/T (G015) 195/80/R15 96 H
- Bridgestone Dueler A/T 001 195/80/R15 96T M+S cu simbol fulg de nea

Michelin Latitude Cross 4x4 nu imi par la mare diferenta fata de Bridgestone Dueler H/T originale cu care vine masina.

Inclin spre Cooper pt. ca sunt ranforsate sau spre Dueler A/T pt. ca au si simbolul fulg de nea.
Ce parere aveti ?
« Ultima Modificare: 21.Mai.2020, 10:16:33 p.m. de f.cristi »
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Anvelope new Jimny
« Răspuns #4 : 21.Mai.2020, 10:15:03 p.m. »
Fara a tine cont de pret, eu as alege Yokohama.

Offline f.cristi

Re: Anvelope new Jimny
« Răspuns #5 : 21.Mai.2020, 10:20:36 p.m. »
Inclin spre Cooper pt. ca sunt ranforsate sau spre Dueler A/T pt. ca au si simbolul fulg de nea.
Fara a tine cont de pret, eu as alege Yokohama.
:D
Nu tineti cont de pret; n-am "sapat" prea mult, dar ulterior am gasit si Yokohame mai ieftine.

Offline shpeedy

Re: Anvelope new Jimny
« Răspuns #6 : 22.Mai.2020, 12:19:42 a.m. »
Eu nu zic nimic... Pentru ca tocmai mi-am dat comanda de 5buc. Yokohama Geolandar G015 pentru Forester, risc sa fiu subiectiv...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ulise

Re: Anvelope new Jimny
« Răspuns #7 : 22.Mai.2020, 07:29:52 a.m. »
Cooper AT3 sunt apreciate de cei ce merg in teren. Se descurca foarte bine si iarna.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline shpeedy

Re: Anvelope new Jimny
« Răspuns #8 : 22.Mai.2020, 08:42:22 a.m. »
AT3 4S, ca sa fim mai precisi...

Colegul @boga81 cred ca poate oferi ceva detalii despre ele... ;-)

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline boga81

Re: Anvelope new Jimny
« Răspuns #9 : 22.Mai.2020, 08:46:24 a.m. »
AT3 4S sunt made in USofA
AT3 sport sunt made in China
Nush ce sa zic. Depinde si de pret, dar si de greutate.
Eu am luat AT3 4S si am cautat cele mai usoare jante, astfel incat sa nu fortez motorul. Si eu am dizal.
La prima vedere nu as sti ce sa aleg intre Yokohama si Cooper. As inclina spre Cooper...

Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
  • Duster 1.5 Blue dCi 4x4 SL Orange, chill as f*ck / ex SX4 1.6 4x4 Navi a.k.a. Suzuka - MAD Springs Lift-Kit, K&N Filter, powered by obdtunig: Life begins at 4.000 rpm