Autor Subiect: Claxon  (Citit de 3199 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Japosi

Claxon
« : 13.Mai.2020, 08:14:17 p.m. »
Salutare,
Am o problema ( mai degraba un pitic pe creier) cu claxonul masinii. Claxonul are un ton foarte inalt si e relativ usor de ignorat de catre ceilalti, ceea ce devine si enervant ca nu te observa nimeni cand claxonezi in situatii critice.
Acum, am studiat putin electrica de pe masina si am gasit un releu si o siguranta de 15A strict pentru claxon. Stie cineva, daca montez un splitter si pun 2 claxoane ( 1 inalt si 1 jos) pe firul respectiv si cu masa pe caroserie, daca pierd garantia masinii facand modificarea aceasta?
Claxonul actual inca functioneaza, dar suna ca naiba.

Mersi
  • Suzuki Ignis GLX Allgrip
 

Offline bisti

Re: Claxon
« Răspuns #1 : 13.Mai.2020, 08:17:46 p.m. »
Stai sa vezi când o sa fie umezeala mai mare. Zici că se chinuie sa urle. E prost montat, cu goarna spre grila față și bate ploaia in el.
Eu l-am schimbat cu unul de Logan și am orientat goarna in jos.
Am de gând să îl schimb și pe asta cu unul de Skoda care te scoală din pat când îl acționezi.

Sent from my MI 8

 

Offline Japosi

Re: Claxon
« Răspuns #2 : 13.Mai.2020, 09:48:59 p.m. »
Pina acum nu a dat semne. Problema mea e mai mult legata de garantie daca se pierde sau poate zice service-ul ceva, avand in vedere ca e intr-o zona destul de vizibila cand se face schimbul de ulei.
  • Suzuki Ignis GLX Allgrip
 

Offline bisti

Re: Claxon
« Răspuns #3 : 13.Mai.2020, 10:23:04 p.m. »
La mine, la Swift, e mai greu de umblat. E poziționat intre radiator și grila față. Trebuie deșurubata bara sus și trasa un pic, cât sa poți să bagi mâinile sa lucrezi.

Sent from my MI 8

 

Offline enicky

Re: Claxon
« Răspuns #4 : 14.Mai.2020, 09:45:57 a.m. »
  Claxonul m-a deranjat si pe mine, I-am spus si vanzatorului ca este singurul lucru rridicol/penibil sau cum vrei, de pe masina asta !!
  Asa ca am cautat unul si l-am montat fix in locul celui vechi, zona unde nu este vizibil si sigur nu va fi observat nici cand mergi la revizie, fiind in fata radiatorului. Spatiul este permisiv, poti pune chiat doua(biton) daca asta iti doresti si daca faci mici adaptari de prindere. Se demonteaza simplu plasticul de desupra radiatorului si obtii un spatiu de acces la claxon. Claxonul vine in cutie cu niste plat-bande de metal ptr. fixare.
   Eu am optat pentru unul singur, de la epiesa, mi-am dorit unul pe ton jos, impunator, care chiar sa fie auzit si sa-ti faca simtita prezenta(fata de cel de scuter/motoreta existent).
   "Penibilitatea" aia veche o am si acum, il dau gratis cui doreste !
   Deci "zona" de ton jos este 300-400Hz, peste aceste valori sunt tonuri mai inalte/stridente.
Initial ma gandisem sa pun doua, dar dupa ce l-am auzit pe aceste cum suna, m-am lipsit, deoarece ar fi fost deranjant de puternic si ajungea sa nu mai fie de "avertizare" ci de "sperietoare".
  Deci atentie cand il cumperi, ca cele biton sunt cate 2 chiar daca unii vanzatori le vand separat, iar ptr. cel single este specificat ca e uniton.
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Japosi

Re: Claxon
« Răspuns #5 : 14.Mai.2020, 10:01:26 a.m. »
Nu trebuie adaptat mare lucru si spatiu  am destul de  mult la dispozitie ( ciudat sa zic asta  :prty:) ajung super usor la el fiind langa compresorul de ac. Ignisul are radiator mic, iar in zona curelei de accesorii pina la farul de ceata e foarte mult spatiu gol.
Alegerea mea era clara sa fie claxon bitonal ( de acolo ideea de splitter). Instalatia ar trebui sa duca fara probleme 2 dat fiind siguranta de 15A.
O sa intreb la service daca se ia cineva de mine daca il schimb cu altceva. Altfel voi lua unul similar care nu bate la ochi dar cu ton jos.
  • Suzuki Ignis GLX Allgrip
 

Offline enicky

Re: Claxon
« Răspuns #6 : 14.Mai.2020, 10:55:24 a.m. »

O sa intreb la service daca se ia cineva de mine daca il schimb cu altceva. Altfel voi lua unul similar care nu bate la ochi dar cu ton jos.
A, deci la Ignis este altfel pozitionat, deci mai simplu ca la Vitara.
Posibil la service sa te "oblige" sa-l montezi la ei, sau chiar sa-l cumperi de la ei si alte vrajeli d-astea.
Eu nu I-am mai intrebat, ca dupa ei nu mai faci nimic la masina.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Claxon
« Răspuns #7 : 14.Mai.2020, 11:07:25 a.m. »
In masura in care-ti pasa de garantie, intrebi si la Reprezentanta / Dealer (ca reprezentant al marcii). Parerea mea...

Nu cred ca se intelege prea bine faptul ca garantia functioneaza ca un contract - are si drepturi, are si obligatii. Dreptul de a avea masina la specificatiile cu care a fost vanduta de noua vine cu obligatia de a fi pastrata in exact aceleasi conditii in care a fost vanduta. Macar teoretic este o chestie simpla. Aaa, ca dincolo de asta apar exceptii/derapaje de o parte sau de cealalta este partea a doua.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Japosi

Re: Claxon
« Răspuns #8 : 14.Mai.2020, 11:32:12 a.m. »
Pe ideea asta obligatii la garantie sunt nedumerit. Schimb claxonul dar nu modific nimic la instalatia electrica. Mufa e un papuc simplu imbracat in plastic. Claxonul in schimb il vad ca pe un consumabil.

O sa revin cu detalii dupa ce am vorbit cu reprezentanta.
  • Suzuki Ignis GLX Allgrip
 

Offline Japosi

Re: Claxon
« Răspuns #9 : 24.Mai.2020, 01:47:12 p.m. »
Am adaugat unu ton jos de 3,5 A 350 Hz la cel existent. Suna ciudat impreuna dar cred ca e o problema de amplasare pentru care o sa mai experimentez. Daca nu rezolv problema, il scot pe cel original.
  • Suzuki Ignis GLX Allgrip