Autor Subiect: Pe 2 roti  (Citit de 128125 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Razvan

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 926
  • Thanked: 35 times
  • Gen: Bărbat
  • Happiness is not a destination. It's a Way of Life
Re: Pe 2 roti
« Răspuns #460 : 13.Mai.2014, 11:04:08 a.m. »
Au fost si portiuni cu noroi dar ne-am descurcat


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vitara Passion Hybrid 2WD
BMW G310GS
Mobil 0744.338.792
 

Offline cristidav

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #461 : 13.Mai.2014, 03:46:24 p.m. »
Ma bucur cand vad si alti parinti care-si duc copiii la miscare si ii indreapta spre o viata sanatoasa/sportiva alaturi de ei. :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Silfax

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #462 : 13.Mai.2014, 11:20:12 p.m. »
Apropos de iesirea din weekend si noroi... este al doilea deraior rupt in viata mea de ciclist.

http://postimg.cc/image/kykbtzbor/
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline NicNic

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #463 : 13.Mai.2014, 11:41:44 p.m. »
Neplacut  :).
Dar asta arata ca inca mai ai "vlaga" ... ;).

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Silfax

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #464 : 14.Mai.2014, 09:25:18 a.m. »
@NicNic - Face parte din distractie si pentru mine chiar este un mod de a ma detasa de stresul cotidian. Nu stiu cum este la altii, dar eu am norocul ca in 15 - 20 min de pedalat sa fiu in mijlocul naturii, departe de rumoarea si poluarea orasului. Cat priveste "vlaga", exista o parte frumoasa legata de ea si anume ca permanent ai ocazia sa iti depasesti limitele, atat pe plan fizic, cat si psihic. Am ajuns sa indragesc aceasta activitate in detrimentul tenisului de camp si al mersului la sala, dar in opinia mea, zic ca se merita. Nu in ultimul rand, partea de intretinere si upgrade a atelajului, vine si ea cu satisfactiile ei. Sincer nu pot decat sa ma bucur de faptul ca vad de la o zi la alta cum aceasta comunitate a biciclistilor castiga noi adepti. Cu cat mai multi, cu atat mai bine!
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline NicNic

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #465 : 14.Mai.2014, 09:53:03 a.m. »
@Silfax: Ai perfecta dreptate. Si noroc, dupa cum spui (mai aproape de natura).
Mie imi pare rau ca am avut o pauza mare in aceasta activitate. Asa ca, din acest motiv, admir pe cei care practica din placere si cu multe satisfactii.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Pe 2 roti
« Răspuns #466 : 14.Mai.2014, 12:32:08 p.m. »
Chestia asta cu deraioarele rupte...face parte din...distractie  :D. Din pacate nu prea e distractiv cand il cumperi  :(. Nu e un pret foarte mare, dar neplacut.
Sfat pentru mentinerea in viata a unui deraior cat mai mult posibil ( statistic vorbind - se poate intampla oricum/orunde si mai ales in coditii cu noroi):
Chiar daca bicileta are, de ex,  3X9 viteze, nu le folositi pe toate:
Incercati pe foaia mica sa mergeti doar cu pinioanele 1-2-3,( 1 - cel mai mare, 9-cel mai mic)
pe foaia mijlocie folositi pinioanele 3-4-5-6-7
pe foia mare: 6-7-8-9.
e un exemplu, bineinteles ca se poate adapta si la 8/10 viteze.
Din pacate o bicileta 3X10 nu are 30 viteze ( disponibile toate). Cu cat iesi din limetele de mai sus cu atat tensiunea in deraior creste: creste  ungiul lantului fata de axele rotilor (practic, lantul incepe sa nu mai fie paralel cu dreapata imaginara  a axelor rotilor). In acest moment deraiorul incepe sa aibe tensiuni pe ureche si ...exista posibilitatea sa fie "smuls" din ea - adica se poate rupe. Sper sa fi explicat bine fenomenul. Cu cat lantul este mai scurt, cu atat pericolul devine mai mare.
Apropo de Prima Evadare: am reusit sa termin in 3h si 15 min, ceea ce a fost ok, la conditiile in care s-a prezentat terenul. Foarte multe accidentari ( in apropiere de palatul Ghica, au venit doua ATV-uri ca sa ia doi raniti ( picior rupt si un umar dislocat). Deraioare si alte piese  puse "pe butuci" se intalneau la tot pasul.
In fine, am fost destul de prudent, am inceput sa fortez abia dupa Palat, cand spatiul a permis. Nu am rupt si numi-am rupt nimic, am ajuns la final doar ...murdar. Atmosfera a fost OK  >:D<. Poate ne vedem la anul.
« Ultima Modificare: 14.Mai.2014, 12:34:30 p.m. de eduard_b »
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline shpeedy

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #467 : 14.Mai.2014, 03:17:03 p.m. »
Chiar daca bicileta are, de ex,  3X9 viteze, nu le folositi pe toate:
Incercati pe foaia mica sa mergeti doar cu pinioanele 1-2-3,( 1 - cel mai mare, 9-cel mai mic)
pe foaia mijlocie folositi pinioanele 3-4-5-6-7
pe foia mare: 6-7-8-9.
e un exemplu, bineinteles ca se poate adapta si la 8/10 viteze.
Din pacate o bicileta 3X10 nu are 30 viteze ( disponibile toate). Cu cat iesi din limetele de mai sus cu atat tensiunea in deraior creste: creste  ungiul lantului fata de axele rotilor (practic, lantul incepe sa nu mai fie paralel cu dreapata imaginara  a axelor rotilor). In acest moment deraiorul incepe sa aibe tensiuni pe ureche si ...exista posibilitatea sa fie "smuls" din ea - adica se poate rupe. Sper sa fi explicat bine fenomenul. Cu cat lantul este mai scurt, cu atat pericolul devine mai mare.

Referitor la chestia asta, un filmulet care pe mine m-a ajutat sa inteleg ce e de facut cu vitezele astea multe (cand am trecut de la pliabila cu 1x6 la mtb cu 3x9):

Apropo de Prima Evadare: am reusit sa termin in 3h si 15 min, ceea ce a fost ok, la conditiile in care s-a prezentat terenul. Foarte multe accidentari ( in apropiere de palatul Ghica, au venit doua ATV-uri ca sa ia doi raniti ( picior rupt si un umar dislocat). Deraioare si alte piese  puse "pe butuci" se intalneau la tot pasul.
In fine, am fost destul de prudent, am inceput sa fortez abia dupa Palat, cand spatiul a permis. Nu am rupt si numi-am rupt nimic, am ajuns la final doar ...murdar. Atmosfera a fost OK  >:D<. Poate ne vedem la anul.

Felicitari !
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Pe 2 roti
« Răspuns #468 : 14.Mai.2014, 03:28:28 p.m. »
hehehe >:D<
Excelent filmuletul!  Face cat 1000 de cuvinte. Se vede perfect cum lantul nu mai este paralel cu bicileta in mometele: foaie mare - pinioane mari ( sau invers) si cum sunt "stresate" piesele (lantul si pinioanele) care devin  - raschetate - ducand la uzura prematura. Multam de filmulet si completari  ;)
 
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline Silfax

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #469 : 14.Mai.2014, 11:16:19 p.m. »
@eduard_b Citind postul tau, exact un filmulet cu utilizarea vitezelor am considerat ca ar fi util de impartasit, apoi am vazut postarea lui @speedy si m-am potolit. Ceea ce as mai avea de adaugat este ca utilizand in mod gresit vitezele, atat lantul, cat si pinioanele + foi + roti ghidaj deraior, se uzeaza prematur. De evitat de asemenea schimbarea vitezelor la pedalatul in forta (lucru oarecum mentionat si in filmulet). In rest sa stii ca deraioarele sunt concepute sa fie protejate  in cazul in care, din varii motive sunt "date peste cap". Urechea de prindere a acestuia de cadru este proiectata sa cedeze in cazul blocarii deraiorului. Problema cea mare consta in faptul ca aceste urechi de prindere nu sunt standard, existand o multitudine de modele. De aici si riscul ca in cazul unui accident de acest gen, sa fii nevoit sa stai pe tusa o vreme pana gasesti piesa respectiva. Ca atare, dupa incidentul din wk, am pus una de rezerva in trusa de scule si una in debara, pentru orice eventualitate :).
  • S-Cross Elegance benzina 4x2