Autor Subiect: Pe 2 roti  (Citit de 128083 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Pe 2 roti
« Răspuns #350 : 08.Aug.2013, 06:58:52 p.m. »
Sa o calaresti sanatos si te asteptam cu impresii!
Am promis ca revin, si ieri am depasit 1000km ( zilnic aprox 23-24 servici). Si mai adaugam si drumetii la munte, la tara. Car bicicleta asta cu mine peste tot. E perfect !
 
In ceea ce priveste modelul TFS 100: voi  incepe cu cadrul si tinuta de mers: impecabile ( de fapt este principalul atu).Nu obosesc, nu ma doare spatele, nu am vibratii in cadru, iar pe pe iarba si pe macadam e impecabila. Pe sosea e un pic cam lenta, are 13.8 kg.
Schimbator spate; Alivio; destul de slabut, tensiunea in lant e mica. Lantul e destul de robust, dar ma tem ca la revizia dinaintea iernii va fi schimbat ( 60 RON).
Schimbator fata: bunicel. mi-a agatat de cateva ori lantul , a trebuit sa dau revers pe pedale. viteza era mica. La viteze de peste  peste 15km/h schimba foarte bine.
Franele ( Tektro Draco): impecabile
Cauciucurile: cel din spate e aproape terminat ; aici e de discutat, deoarece drumurile de asfalt macina foarte repede cauciucurile pt MTB cu aderenta mare/crampoane ( cum l-am avut si eu). Aderenta e  impecabila, dar consumul de cauciuc -lasat pe asfalt- e mare  :D
Furca amortizoare: bune, e impecabila pe macadam si pamant.
Saua originala : sport - am schimbat-o dupa 3 zile dupa ce am luat bicilcleta . Am luat una cu gel , pentru augustul meu posterior  :D. Pot folosi bicicleta fara pantaloni de ciclism.
Butucul din ax pedalier: a scartait o data dupa ce am spalat bicileta cu presiune A fost strans un pic si merge foarte bine.

Costuri: lichid de curatat lantul ( 60 RON) + ulei ( 35 RON). Fac munca  asta o data pe sapatamana. Spray special pt curatat discuri si placute frana : 40 RON. Munca de curatat/gresat  prestata de mine...nu se pune. dar am avut grija sa o fac   la 100 - 150km si de fiecare data dupa drumuri umede/noroi.
Cei de la Veloteca mi-au reglat de 3 ori scimbatorul fata ( atingea pe folia mare si pinionul 9 -mic). E strict legat si de intinderea/uzura lantului si tensiunea din schimbatorul spate. Dar e ok. O data la 250-300km e chiar recomandabil.

SFATURI-pe care mi le-au dat cei de la magazin:
1.Nu se spala nici o bicileta cu presiune ( la spalatoriile auto). E tentanta operatia, curata tot, inclusiv vaselina  din axul pedalier  :D Acesta NU este incapsulat ermetic ( ca butucii din roti). Nu costa mult, 40 RON, dar e bine sa fie  conservat cel original. ( are viata cea mai lunga, din cate mi-au spus cei de la reprezentanta).
Bicicleta se spala cu furtunul cu apa si cu sampoane ecologice - pentru masina -
2. Dupa ce gresati lantul, stergeti-l usor cu o carpa pt a nu ramane plus de ulei pe lant- ulterior acest plus necuratat va aduna praf si mizerie. Nu se utilizeaza niciodata vaselina
3. Curaratati si gresati - stergeti usor cu o carpa cu ulei de lant- amortizoarele. E bine ca operatia sa se faca o data la 3-4 zile. Praful este principalul factor de distrugere a simeringurilor de pe amortizoare. Operatia asta ( aparent neinsemnata) lungeste viata amortzoarelor/ furcii.
P.S: ( out of topic):
Spor la pedalat, promit ca vin si la intalnirea regionala din Bucuresti ( pe 2 roti). Stiu ca nu am mai postat si nu am mai deschis forumul de cateva sapt bune. Mea culpa  . Imi  era dor de SCR forum !
Sa ne vedem sanatosi
« Ultima Modificare: 08.Aug.2013, 07:04:50 p.m. de eduard_b »
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline NicNic

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #351 : 08.Aug.2013, 11:22:26 p.m. »
P.S: ( out of topic):
Spor la pedalat, promit ca vin si la intalnirea regionala din Bucuresti ( pe 2 roti). Stiu ca nu am mai postat si nu am mai deschis forumul de cateva sapt bune. Mea culpa  . Imi  era dor de SCR forum !
Sa ne vedem sanatosi

Abia astept sa ne intalnim si sa iau lectii despre inretInerea bicletei!
Am si eu una noua (circa 250 km  facuti pana acum) si nici macar nu am curatat-o, caci nu vreau sa o stric!
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Silfax

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #352 : 11.Aug.2013, 12:21:10 p.m. »
@ eduard_b

Multumim de impresii. Ca si parere legata de uzura anvelopei spate, daca te dai mai mult pe asfalt, incearca anvelope mai inguste si cu profil corespunzator (cu dinti mai mici si mai desi sau cu profile semi-longitudinale). In rest ma bucur ca te-ai pus serios pe pedalat :) ... asteptam cu interes review'ul de la 2000km!
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline Silfax

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #353 : 19.Aug.2013, 12:46:21 a.m. »
Azi dimineata pe Rarau.
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Pe 2 roti
« Răspuns #354 : 24.Aug.2013, 10:23:34 a.m. »
frumoasa poza  >:D<

Eu ieri am cazut cand am venit de la servici. O fata a scapat telefonul ( care s-a desfacut la impact) si a vrut sa-l ia de pe pista ( pe Kogalniceanu, la vale, pana in rond). Am ferit-o -si pe ea si piesele desfacute  din telefon, dar am derapat pe o parte. Nu m-am ales cu nici o zgarietura sau rana, dar am atins farul din fata, care s-a desfacut si el pe caldaram.
Problema e ca fata s-a speriat rau de tot, a facut ochii mari si dupa vreo 10sec  de paralizat a zis : "Scuuuza-ma". Cred ca a realizat ce ar fi insemnat un impact cu bicicleta, cand era aplecata ( cap spart, Doamne fereste, bine ca nu s-a intamplat nimic).
E nasol locul deoarece de la Opera si pana sus la Univarsitate sunt montate semne cu "Accesul biciclistilor interzis" - pe sosea - iar pista chiar a fost "zugravita" recent. Normal ca sunt parcate masini pe ea  :D. Hai sa spunem ca le ocolesti, cu toate ca e foarte greu, sunt parcate perpendicular iar in unele locuri distanta intre cladire si masina este de mai putin de 50cm.
Ma intreb ce se intampla daca ma dau jos de pe trotuar si circul pe carosabil; vine agentu' la mine si ma amendeaza? As avea o replica pentru el: "Eu platesc amenda, dar mai intai ia banii de la toti cei care parcheaza pe trotuar  :). Nu cred ca tine. Apropo, ieri am avut o colega de servici care a fost amendata ca a trecut pe rosu ( ca pieton, nu cu masina   :D.

@NicNic: Scuze de intarziere , trebuie sa ii faci revizia. e vorba de reglajele schimbatorului fata ( ca sa nu atinga lantul de deraior) si de cursa manetelor de frana. Daca sunt meseriasi o sa simti diferenta. Cei de la magazn chiar mi-au spus  - atunci cand am luat-o  - sa vin dupa vreo 100km ca sa o regleze - prima revizie la mine a fost gratis.
Acum, lasand reglajele, ce poti sa ii faci: o intorci cu fundul in sus, ia o carpa si apuca lantul cu ea. Ruleaza-l cam 1 min ( eventual treci prin toate pinioanele din spate). O sa fi uimit de cata mizerie se poate aduna. Ia un ulei de lant ( de la Decathlon sau orice magazin de bicilete). Eventual, sunt si niste substante cu care poti sa dai pe lant si pe pinioane ca sa le stergi.

Eu iti recomand "Muc-off" de la Veloteca; este o sticla mare de 750ml si care are pulverizator. Este Eco, bicileta miroase frumos dupa  :D. Pulverizeaza pe lant si pe pinioane dupa ce stergi lantul cu carpa si lasa-l 5min. Dupa aceea, ia un furtun cu apa ( sau vreo 2 -3 sticle de 5l) si spala lantul si pinioanele lasand jetul sa cada pe ele.
Lasa  sa se usuce si pe urma intoarce bicileta cu fundu'n sus si unge lantul: Un ulei bun il gasesti tot la Veloteca ( est un ulei pt praf / exista si de noroaie si de mai multe tipuri, costa 35 RON); picura foarte incet, pe lant, plimband lantul pe pinioane. Schimba vitezele pe toate foliile si pinioanele. ATENTIE sa nu intre in contact uleiul cu discurile de frana, pt ca va ajunge pe placute si nu e deloc bine. Asta e singurul lucru la care trebuie sa fi foarte atent. Daca ai frane pe sabot, nu e nici o problema, se curata.

OK, si acum ultima operatie pentru lant: Ia din nou o carpa curata si sterge-l, la fel cum ai facut la curatare. Da, si mie mi s-a parut ciudat, dar cei de la Veloteca mi-au spus ca excesul de ulei trebuie luat. Motivul: acumuleaza praf si...te si stropeste pe picioare daca e in cantitate mare  :D
Ca proba, dupa ce ai facut operatia, da usor cu un deget pe lant si o sa vezi ca ai numai grasime, nu si nisip/praf fin-> acesta omoara transmisa si e dusmanul pinioanelor si lantului.

Acum amortizoarele: Curata-le cu o carpa, mai ales in zona simeringului. O sa vezi cata mizerie e depusa acolo. Cu acelasi ulei de lant picura foarte putin ( sau poti sa pui pe carpa) si da pe ele. Nu lasa ulei acolo. E suficient sa gresezi usor zona cromata, exact cum se fac cu ulei/unt ouale de pasti dupa ce se vopsesc. Zona trebuie sa ramana doar gresata, fara ulei, altfel, se acumuleaza praf care intra in simering, il strica...etc. Dupa ce ai terminat, lasa-te pe furca energergic, si o sa vezi rezultatul. O s avezi cum praful ramane pe suprafata cromata in partea de sus. Sterge-l si poti repeta operatia de vreo 2-3 ori.

Operatia de curatare a lantului cu substanta o fac doar la 300km, gresarea si curatarea lantului/ amortizoarelor o fac la 100-150km, adica la o sapt si ceva. Se strange mizerie enorma daca circului prin Bucuresti.
cam astea sunt sfaturile. daca mai ai intrebari, mai vorbim. Incerc sai intru mai des pe SCR, de vreo doua luni e foarte mare agitatie la servici, iar cand aj acasa, seara, adorm in drum spre perna :D
Spor la pedalat si sa auzim numai de bine! Apropo, pe 14 sept este:

http://www.ridersclub.ro/ro/competitie-ciclism/mtb-predeal-trophy
eu zic ca va fi frumos, ca si in iunie la Sinaia trophy , Pot particpa TOATE categoriile de cicilsti si am inteles ca se pleaca separat ( amatori / profesionisti). Eu incerc sa ajung cu Ilinca. Poate ne vedem si poate mai sunt si alti doritori :-)
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline Silfax

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #355 : 24.Aug.2013, 12:41:52 p.m. »
@Edi, imi pare rau pentru incidentul avut. Mi-ai adus aminte cum prin Olanda faceam eforturi sa fiu atent la biciclisti, atunci cand pista lor era trasata pe trotuar. La ei se considera totala lipsa de respect daca te plimbi pe ea si nu se jeneaza sa te "stearga" in caz ca nu te feresti in timp util. In alta ordine de idei, ai toata aprecierea mea pentru sfaturile asternute mai sus. Eu recunosc ca nu am atata rabdare la scris... :)
Legat de concurs, pare a fi un traseu ok la 11 si 15km si destul de greu la 40km - 1740m urcare, reprezinta o provocare chiar si pentru "cataratori". Daca nu ar fi fost asa departe, mai ca m-ar fi tentat sa particip. Daca mergi, iti urez sa ai spor la pedalat!
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Pe 2 roti
« Răspuns #356 : 24.Aug.2013, 01:24:10 p.m. »
Da, asa e, in Olanda e altceva pentru ca acolo, dupa cum stim cu totii, bicicleta e un mod de viata. Fiecare dintre ei este la randul sau pieton, biciclist, sofer; acolo copiii se duc la scoala cu bicileta, oamenii mari se duc la servici ( de exemplu, pana la gara) cu bicileta si de acolo o lasa si merg mai departe cu trenul, etc..Eeeeeh, oftam, acestea sunt inca vise pentru noi.
Am lucrat 5 luni in Eindhoven in 2009 si am avut sansa de a trai printre ei si a le studia viata cotidiana. Aveam o bicieleta ( SH - pe care o mai am si acum, mi-am adus-o si o pastrez, ca amintire) . Gara este in centru si era plina parcarea din fata ei. Oamenii veneau de acasa, isi lasau acolo bicla si plecau cu trenul. Ceea ce m-a uimit a fost ca, in luna decembrie a nins usor si apa a inghetat, iar de dimineata pe la ora 6, au scos masinutele de curat zapada si au deszapezit/curatat pistele de bicilete. Nu le-a pasat ca pe drum, zapada era asezata si se formase o crusta mica de gheata. Pistele erau intaietatea lor :)

Relativ la Predeal Trophy, eu personal o sa ma inscriu in cursa de 15km, cea de 40 fiind pentru nivelele 1 si2 ( profesionisti). Eee, si voi ati avut in zona concursuri frumoase  ;)
stiu ca e mare distanta de la Iasi la Predeal si ca timpul e cel mai mare "dusman" al nostru. 
De fapt, NicNic i-a descoperit  pe cei de la RidersClub, iar intalnirea de asta primavara de la Cernica parca, din cate imi aduc aminte,el a propus-o (Cristi a venit cu propunerea si el a ales traseul, sper sa nu ma apostrofeze cineva ca am gresit informatia  :P);
defapt cred ca RidersClub organizeaza pentru prima data acest gen de competitii de-a lungul sezonului primavara-toamna si incet, incet devine principalul "rival" in calendarul competitional al organizatorilor de la "Prima evadare"; cel putin in Bucuresti, nu stiu in tara. Atentie, vorbesc de particparea amatorilor, nu ma refer la calendarul competitonal al Romaniei sau international.
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline NicNic

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #357 : 24.Aug.2013, 08:54:57 p.m. »
@eduard_b:   Multumesc tare mult de toate sfaturile date.
Pana acum am strans si eu vreo 440 km cu bicicleta mea de cand am cumparat-o.
Am fost la prima verificare de garantie (teoretic la 15 zile, dar practic dupa macar 400 km mi s-a spus, asa ca a durat vreo 4 luni...). Am profitat de ocazie si am cerut (contracost, evident..) o curatare a bicicletei. Pot spune ca este mai curata, mai frumoasa, dar nu imi mai place cum functioneaza! Franele sunt prea "aspre" (parca auzi cum zgarie placutele pe discuri), manetele de frana parca agata, nu mai au aceeasi cursa "alunecoasa" ca inainte. Lantul se aude mult mai tare la pedalare (zornaie cand pedalezi, cred ca este zgomotul zalelor ce se angreneaza pe dintii pinioanelor).
In rest, daca bicicleta va tine mai bine asa, curatata periodic, nu ma supar ca e mai dura in functionare, cu toate ca inainte de a o duce la service o reglasem personal si imi placea mai mult cum functionau franele, schimbatoarele, zgomotul de rulare, adica toate....

Despre intalnirea de la Cernica trebuie sa te rectific: eu am avut rolul unui simplu participant la aceasta cursa.
De fapt, tocmai imi cumparasem bicicleta, sa pot participa si eu!
Daca timpul imi va permite, imi doresc sa particip la cat mai multe curse, poate chiar sa ma implic si mai mult de atat. Doar ca e cam nepotrivit cu jobul meu....

Poate reusim sa mai facem o plimbare, pana nu vine perioada ploilor.
Asta primavara ne-am tot socotit pret de cateva spatamani pana am reusit sa avem conditii meteo propice de o plimbare prin padure...
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Pe 2 roti
« Răspuns #358 : 25.Aug.2013, 09:35:37 a.m. »
Neata!  :)
Asta cu timpul vs job este o problema, te cred, am simtit-o pe pielea mea in ultimele 2 luni. dar, asa cum zici tu, poate ne mai vedem la o plimbare in toamna.

Relativ la zgomotul lantului: pune-l pe extreme: Foaia mare si pinionul mic si vezi daca atinge usor de deraiorul fata ( de laterala catarii), sunt distante foarte mici acolo si o reglare de 2 ture stanga-dreapta a catarii poate influenta atingerea lantului de el. Am avut de doua ori aceasta problema. Mai e o cauza, dar mie mi s-ar parea prematur: uzura/intinderea lantului. Bicicleta mea are 3X8 . Lantul e mai robust. La cele de 3X9 si 3X10 mi se pare ca lantul este mai subtire ( nu sunt sigur, nu am masurat), dar daca e adevarat, e clar ca lantul se uzeaza mult mai repede.
Mai e un factor decisiv, dar aici nu stiu ce sfaturi sa-ti dau: Reglarea deraiorului spate: el da tensiunea si inclinarea in lant . Deoarece sunt foarte multe tipuri, fiecare se regleaza in felul lui si aici trebuie apelat la un cunoscator. De exemplu, eu am Alivio, practic tensiunea in lant este mai mica, schimbarea de pinioane se face un pic mai lent fata un Deore si incomparabil mai lent cu un ST/XT, dar si pretul e altul  :D.
Schimbarea in forta / viteza de la viteze superioare la cele inferioare poate duce la uzura lui ( de ex: cobori panta si pe urma treci rapid pe un pinion mare) . Dar atentie: pt un ST/XT, nu ar trebui sa fie nici o nici o problema, ar trebui sa mearga.
Deraiorul meu spate este unul care nu genereaza tensiune mare in lant si "ocroteste" intr-un fel lantul ( uzura este mai mica). De aceea am luat o aparatoare de cadru, ca sa nu-mi izbeasca lantul in cadru la denivelari ( ex: borduri) mari.

Relativ la frane: prima data as incerca sa curat discurile si etrierul cu un Disc Cleaner ( am un spray cu aerosoli, am dat pe el 40RON, dar am facut doar de 3 ori operatia asta). Am pulverizat pe disc si intre placute. La mine, la franare usoara, bicicleta facea ca o locomotiva  :D. Cei de la reprezentatnta mi-au spus ca s-ar putea ca placutele sa fie prea dure  - probabil compozitia lor - dar mi-au recomandat sa incerc cu acest spray. Si nu a mai fost nevoie dupa aceea sa mai fac ceva.
« Ultima Modificare: 25.Aug.2013, 09:58:17 a.m. de eduard_b »
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline NicNic

Re: Pe 2 roti
« Răspuns #359 : 25.Aug.2013, 01:42:32 p.m. »
Sunt sigur ca un reglaj mai bun ar face sa se miste mai bine schimbatorul spate de la bicicleta mea. Am SRAM X5 (echivalent Deore) care ma asteptam sa fie mai bunicel. Chiar si manetele nu sunt tocmai ok, nu indexeaza precis, mai ales cand retrogradez (de la pinion mic la mare). Ma voi apuca de documentare pana ii voi da de cap. Despre frane, pot spune ca asa au facut de cand am luat bicicleta. Fiind un model 2010 luat prin aprilie 2013, este clar ca a stat in showroom si au "frecat-o" destul, cat sa apara si o uzura semnificativa.
Ma rog, este prima mea bicicleta dupa 24 de ani: am avut Sputnik pe care am avut ghinionul sa mi-l fure. Am fost asa "dezumflat", ca nu am mai vrut alta bicicleta, pana acum....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!