Sunt sigur ca eficienta adaugata motorului transformandul in unul si cu ciclu Atkinson nu era justificata de restul efectelor transformarii si compexitatea adaugata. Daca obiectivele de mediu se ating prin mijloace simple asa ramane. Motorul asta e gandit pentru putere si cuplu mare (cuplu constant de la 1500rpm), sunt sigur ca in afara de putere si cuplul are de suferit iar asta face ca cutia sa fie gresit divizata in acele momente asa ca complicatiile sunt mai mari decat avantajele oricum ai privi. Unora li s-a parut mai simplu sa scoata un piston din joc cand scade necesarul de putere...Eu cred ca Atkinson la masinile obisnuite e mai mult marketing, pe principiul "cel mai tehnologic vinde" caci obiceiurile de consum dicteaza ce se vinde...Eu unul sunt sigur ca normele Euro s-au introdus ca sa tina concurenta chineza in afara Europei, iar cand au apasat prea mult pe pedala ca venea din urma concurenta, au dat chix. De la nr.1 tehnologic in motoare , acum le arunca pe toate si trec pe electric.