Autor Subiect: Suzuki swift NZ (2010)- probleme de functionare Aer Conditionat  (Citit de 4864 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Leutz

Re: Suzuki swift NZ (2010)- probleme de functionare Aer Conditionat
« Răspuns #30 : 17.Iul.2019, 10:15:04 a.m. »
De acord cu prima afirmatie. In ideea de a face explicatia intuitiva pentru colega de forum, am zis ca agentul de racire are si rol lubrifiant; ceea ce nu e incorect. In realitate exista un ulei si un gaz refrigerant. Ele insa coexista in instalatie (in starile de agregare corespunzatoare ciclilor de racire) si pentru utilizator este transparent procesul. Circulatia freonului antereneaza si uleiul. Cand e freon mai putin, lubrifierea e afectata. Pe diverse site-uri de mecanica zice ca pierderea a 10% freon nu afecteaza vizibil eficienta AC-ului, insa echivaleaza cu pierderea a 40% lubrifiere. AC-ul devine vizibil ineficient cand se pierde undeva catre 40% freon. Pana atunci compresorul sufera substantial din lipsa de lubrifiere. De aceea servisarea periodica a AC-ului e importanta chiar daca nu simtim ca el si-a pierdut eficienta. Echivalentul d.p.d.v. functional al uleuilui si freonului este: lubrifiere corecta daca instalatia este corect umpluta. Reumplarea se face automat cu ambele de catre masinaria respectiva, urmand ciclul complet de golire, vacuumare, injectare, testare… etc. Explicand unui utilizator nespecialist, se poate afirma ca ce e inauntrul instalatiei e un tot unitar gen "agent de racire".

Urmatoarele doua afirmatii, insa, nu sunt foarte exacte. Racirea freonului o face trecerea freonului din gaz in lichid (condensare) in condensator, cunoscut ca radiator AC. Ventilatorul e declansat de temperatura 'apei' din radiatorul principal. Pentru el e transparent ce se intampla altundeva la masina. Reactioneaza doar la temperatura apei (starea termostatului). Intr-adevar, caldura de la radiatorul AC poate contribui intr-o anumita masura la incalzirea apei si, respectiv, la pornirea ventilatorului; asta e pentru ca radiatorul AC este asezat in proximitatea radiatorului principal; de obicei in fata ca sa ia primul 'in piept' fluxul de aer' de afara.
Cand masina e in mers, radiatorul AC se raceste suficient de la fluxul de aer, nu-i trebuie si ventilator (plaja/variatia de temperatura necesara condensarii optime a freonului e diferita de cea a 'apei' din radiatorul principal). Totodata, in general, caldura absorbita de catre radiatorul AC de la freon si disipata in aerul inconjurator inspre spate (catre radiatorul principal) nu e atat de mare incat sa-l incalzeasca pe acesta din urma atat de mult incat sa determine pornirea ventilatorului. Deci ventilatorul nu porneste chiar by default odata cu AC-ul si nu face by default racirea freonului.
Radiatorul AC poate avea o contributie mai mare la pornirea ventilatorului atunci cand masina sta pe loc cu AC-ul pornit. Atunci radiatorul AC nu are flux de aer si caldura disipata stagneaza pe langa radiatorul principal. Concomitent, nici radiatorul principal nu are flux, deci apa se incalzeste rapid si ventilatorul trebuie sa intervina.

Evident, atunci cand masina e forjata si/sau e foarte cald afara ventilatorul trebuie sa porneasca mai des chiar si in mers, pentru ca per total apa se incalzeste mai repede in radiatorul principal (de la o multitudine de surse intre care AC-ul capata un rol semnificativ). Pentru conditii extreme exista si ceva protectie din cate stiu, unde calculatorul masinii opreste compresorul AC pentru a reduce sursele indirecte de incalzire a apei din radiatorul principal. Oricum,ventilatorul nu raceste freonul ca atare si nu porneste by default la pornirea AC-ului. Daca el intervine mult si des la o utilizare normala a masinii atunci ceva nu e in regula pe-acolo.
« Ultima Modificare: 17.Iul.2019, 10:54:02 a.m. de toma »
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: toma, Soimu

Offline bogdi12001

Re: Suzuki swift NZ (2010)- probleme de functionare Aer Conditionat
« Răspuns #31 : 17.Iul.2019, 12:16:08 p.m. »
Ventilatorul de racire este comandat de ecu in baza mai multor informatii care le primeste fie de la senzorii de pe motor fie de la calculatorul de clima sau la apasarea butonului AC. Nu mai suntem pe vremea daciei 1300.
  • Honda Stream, Renult Megane 4, Renault Clio 2
 

Offline misha_swift

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Gen: Femeie
    • bucuresti
Re: Suzuki swift NZ (2010)- probleme de functionare Aer Conditionat
« Răspuns #32 : 05.Aug.2019, 04:19:26 p.m. »
Ma puteti ajuta cu o poza din zona electro-ventilatorului/ paletelor. De cand l-am schimbat miroase rau a plastic incins in acea zona. Am sesizat niste fire care nu stiu daca sunt ok asa neizolate. Nu mai stiu cum era inainte. Am atasat o poza. Am fost in service unde am schimbat electroventilatorul si lor nu li se pare nimic dubios.
  • suzuki swift
 

Offline bisti

Re: Suzuki swift NZ (2010)- probleme de functionare Aer Conditionat
« Răspuns #33 : 05.Aug.2019, 10:02:15 p.m. »
Iti fac maine dimineata o poza. Abia acum am vazut postul tau aici.
 

Offline bisti

Re: Suzuki swift NZ (2010)- probleme de functionare Aer Conditionat
« Răspuns #34 : 06.Aug.2019, 10:54:17 a.m. »
Poftim pozele promise. Sper sa te lamureasca.


https://ibb.co/k5XdtkC
https://ibb.co/zfC1FX4
https://ibb.co/LQL3CZ0
 

Offline misha_swift

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Gen: Femeie
    • bucuresti
Re: Suzuki swift NZ (2010)- probleme de functionare Aer Conditionat
« Răspuns #35 : 06.Aug.2019, 11:13:32 a.m. »
Merci. Par la fel firele.
  • suzuki swift
 

Offline bisti

Re: Suzuki swift NZ (2010)- probleme de functionare Aer Conditionat
« Răspuns #36 : 06.Aug.2019, 11:20:16 a.m. »
Am observat si eu asta.
Electroventilatorul este OEM sau aftermarket? Ma gandesc la plasticul din care e facut, poate e alta calitate. Poate nu e gresat cum trebuie si freaca undeva vreun rulment pe plastic.