Ok, mea culpa, referitor la tine @eduard_b
Dar eu încă nu sunt convins ca e doar un singur receptor, respectiv la raza de emitere.
Sunt câteva aspecte care nu se leagă, de exemplu TPMS programabile tot pe cele doua frecvențe lucrează 433 respectiv 315 iar pt programare dispozitivul se poziționează exact lângă senzor.
m-ai facut curios, am "extins" cautarile si am dat de un filmulet de prezentare pe youtube ( e un pic reclama, asta e, nu stiu ce service e, nu are importanta) dar sunt imagini elocvente. Filmuletul este asta:
m-am mai "luminat" dar intr-adevar e bine de confirmat cu o persoana care chiar a facut lucrul acesta.
In primul rand, calculatorul de bord al unei masini japoneze ( Suzuki, de exemplu) nu este facut numai pt Europa sau America, e clar ca e capabil sa invete ambele norme. Nu cred ca pun japonezii calculator dedicat. El e programat pe baza unor parametrii ( cum defapt este programat si sistemul de masurare a vitezei km/h versus mile pe ora).
tot ce ii trebuie calculatorului sunt parametrii. pana aici e o judecata simpla.. nu e complicat nimic.
senzorii de presiune e clar ca transmit niste parametrii: p1, p2, p3..pn..care or fi ei. Automat ei trebuie recunoscuti de calculator.. altfel e game over; evident ca sunt anumite standarde dar pt prductia de senzori after market nu inventeaza nimeni un senzor nou, cu alti parametrii, altfel, ar trebui un software update ( patch update) pentru CB.
Ceea ce face omuletul din film este sa citeasca parametrii senzorului nou cu un device ( se duce langa el pt ca parametrii sa fie cititi corect, sa nu existe nici o eroare de transmisune, factor esential pt buna functionare ulterioara) dupa care, mai mult ca sigur, conecteaza device-ul respectiv la CB-ul masinii, pt a "varsa" - trivial spus - parametrii senzorului nou in calculator. - CB. Cred ca in general asa se intampla.. daca cineva stie / cunoaste procedeul vom avea confiramrea sau infirmarea celor de mai sus.
Pe de alta parte, daca ar exista 4 receptori, acesta ar trebui sa fie aproape de axul rotii ( e clar ca senzorul este in valva, si este mobil, punctul cel mai apropiat echidistant fata de senzor e centrul cercului . chiar si aici pus exista posibilitatea de a citi alti senzori ( la stop, de exemplu).
dar poate aflam daca este asa sau nu.. pe mine m-a uimit alegerea unei frecvente "licentiate" versus in frecventele din spectrul liber sau tehnologiile "libere" gen bluetooth.
P.S: eu is curios intotdeauna de cum functioneaza lucrurile, si "how is made"..
si cand ma gandesc ca ieii am vrut sa aflu o informatie de pe forum usor :-) pt masina lu' fiimea.. ce sa-i faci.. mi-a pus problema .. nu am mai avut asa ceva. a venit cu jalba in protap ca i se aprinde senzorul in bord dupa ce i-a facut presiunea la vulcanizare - i-o facuse mica 2.3.. nominal e 2.5 cum scrie pe usa
). Am facut-o la 2.5 cum scrie pe usa si s-a stins repede dupa aceea. O pun sa isi faca si ea cont.. ca doar e posesoare de Suzuki.. ai masina.. ai belele