Autor Subiect: Inlocuire ulei cutie CVT, cutie transfer, diferential spate si distributie  (Citit de 908 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline GoneFishing

Salutare!

A facut cineva inlocuirile respective pentru masina din semnatura mea? Are deja aprox. 99.000KM.
Mentionez ca nu vreau neaparat sa fac inlocuirile tinand cont de costuri dar nici nu pot crede pe cuvant un producator in care si asa mi-am pierdut increderea de la primele mii de KM la fel cum mi s-a intamplat cu cei 4 dealeri cu ai caror angajati m-am intersectat pana acum.

Daca da, imi puteti spune
- la ce interval (KM sau luni) trebuie facute operatiunile de inlocuire ulei cutie CVT si distributie?
- mai sunt necesare si alte subansamble/vaselina/bucse/garnituri/filtre/etc. la inlocuirea uleiului la cutia CVT, cutia de transfer si cutia diferentialului spate?
- ce sfaturi imi puteti da ref. la ce trebuie sa fiu atent cand se vor efectua cele 3 operatiuni? mai ales in cazul inlocuirii uleiului din cutii!
- ce riscuri implica si cand inlocuirea uleiului din cutia CVT tinand cont, asa cum mentionez mai jos, ca producatorul recomanda doar verificari si nu inlocuirea uleiului?

Mentiunile din manualul utilizatorului impreuna cu propriile-mi comentarii sunt:
- ulei cutie viteza CVT >> verificarea scurgerilor de ulei (si nu aspectul acestuia) pana la 240.000KM (la anumite intervale de KM/nu luni) si nu inlocuire completa; nu cred povestea cu uleiuri pe viata la cutiile CVT sau automate - datorita riscului de supraincalzire=uzura rapida ulei vs. cutie manuala - si am mai si observat ca la pornire pe vreme foarte rece, vitezele sunt schimbate cu greutate in primii cativa KM parcursi; la fel uneori dupa multi KM/motor incalzit/vreme rece sau calda in rampe fie ca masina e goala sau nu; o sa cer verificare scurgeri, nivel ulei si aspect ulei
- ulei cutie transfer (4WD) >> verificare (nu mentioneaza exact ce anume/scurgeri/aspect ulei/etc.) la anumite intervale de KM sau luni si inlocuire la maxim 160.000KM procesul repetandu-se
- ulei diferential spate (4WD) >> idem cu uleiul cutiei de transfer
- distributie >> tot ce imi sare in ochi ref. la curele si lanturi  :-/ este cureaua de antrenare accesorii motor care se verifica la anumite intervale in KM si se inlocuieste la fiecare 120.000KM (sau mai devreme - cazul meu dupa cateva mii de KM - daca la verificari apare uzata sau slabita); sa inteleg ca distributia nici macar nu se verifica si nici nu se schimba (decat cand probabil ti-a distrus motorul) la suzeta asta?!! din cate stiu e pe lant dar nici asta nu poate fi pe viata (plus ca dealerii comercializeaza kitul de distributie) si mai sunt si alte subansamble care este imposibil sa nu aiba uzuri in timp ca sa nu fie necesar sa fie verificate macar periodic

Cu multumiri in avans pentru orice informatii la subiect!  :pardon:
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Online ntire2000

Eu pot sa-ti confirm doar ca "distributia" - adica curelele mi-au fost schimbate la 80k de km - mecanicul mi-a aratat fisurile deja aparute.
Iar aia pe lant nu cred ca apuci sa o schimbi.
Adica tu o apuci, motorul nu cred ca o apuca.
Dupa 200k de km presimt ca o sa înceapa sa bea ulei în asemenea hal încât lantul ala nici n-o sa mai conteze.
O sa vrei sa te scapi de ea.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Eu pot sa-ti confirm doar ca "distributia" - adica curelele mi-au fost schimbate la 80k de km - mecanicul mi-a aratat fisurile deja aparute.
Iar aia pe lant nu cred ca apuci sa o schimbi.
Adica tu o apuci, motorul nu cred ca o apuca.
Dupa 200k de km presimt ca o sa înceapa sa bea ulei în asemenea hal încât lantul ala nici n-o sa mai conteze.
O sa vrei sa te scapi de ea.

Eu ma gandeam ca intretinand masina cu revizii facute mai devreme decat datele recomandate si cu schimburi duble de ulei si filtru motor, mers normal, fara accelerari bruste dar nici cu viteza constanta, pana in maxim 100Km/ora, fara porniri la rece si kickdown-uri, fara multe curse scurte iarna, fara curse lungi si oprire motor fara pauza de macar 2 minute, etc., bat recordul la KM cu suzeta  :D si mi-o cumpara Suzuki ca sa isi faca reclama....
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Online ntire2000

Daca ai întretinut bine motorul poate ai noroc sa faci un 250-300k de km fara probleme.
Dar tare ma tem ca astia au calculat la fix durata de viata a camasilor pistoanelor - turnate direct în blocul motor (la astea nu mai faci RK, schimbi motorul cu totul  :P)
Cred ca sunt facute sa tina atât cât vrea producatorul, nu cât ai tu de gând sa folosesti masina.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Daca ai întretinut bine motorul poate ai noroc sa faci un 250-300k de km fara probleme.
Dar tare ma tem ca astia au calculat la fix durata de viata a camasilor pistoanelor - turnate direct în blocul motor (la astea nu mai faci RK, schimbi motorul cu totul  :P)
Cred ca sunt facute sa tina atât cât vrea producatorul, nu cât ai tu de gând sa folosesti masina.

Cu siguranta ca iti dau dreptate :) Consumatorism maxim.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline GoneFishing

Astept cu nerabdare si alte pareri :) de la alti utilizatori de Suz...
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline perfidus

La cutia automata nu ma pot pronunta dar la cutia de transfer si diferential spate eu am la fel in manual (pentru BoosterJet 1.4 = K14C) deci asa:

inspect every 40000km or 24 months / replace every 160000km or 96 months

Daca te incadrezi la "severe driving condition" intervalele sunt reduse la jumatate.
Ce inseamna severe driving condition:
- curse ce au majoritar sub 6km
- cand afara e sub zero grade si cursele au majoritar sub 16Km
- stat in trafic mult la ralanti si deplasari cu viteze reduse in mod stop - go
- operare in conditii arctice si/sau pe drumuri tratate cu sare
- operare in teren dificil si/sau noroios
- operare in zone cu mult praf
- conducere repetata cu viteze ridicate sau turatii motor ridicate
- remorcarea unui trailer, daca este admis

Eu cred ca undeva la 5 sau 6 ani /120000km la traficul din Romania este nevoie de schimbat ulei in diferențial si cutie transfer. Pentru cutia AT as incerca sa aflu si parerea producatorului AISIN.


Suzuki Vitara 1.4T Spirit 4WD M/T 2019 ("Snow White")
 
The following users thanked this post: GoneFishing