Autor Subiect: Raportul calitate-pret al masinilor moderne  (Citit de 1343 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Raportul calitate-pret al masinilor moderne
« : 26.Mar.2018, 01:25:46 p.m. »
Pe mine ma îngrijoreaza doua lucruri la masinile astea noi:
- calitatea in scadere a materialelor si subansamblelor (tabla, vopsea, arcuri, plastice, etc.)
    Si cand te gandesti ca pe-o masina care costa 5-6000 de euro, platesti 15 000.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Raportul calitate-pret al masinilor moderne
« Răspuns #1 : 26.Mar.2018, 02:26:57 p.m. »
Costul de care zici e doar costul materiilor prime? Sau e costul total de producție? Include și taxele sau e pre-tax? Marja de profit e doar cea a producătorului sau o include și pe cea a dealerului? E doar pentru Suzuki sau e la fel la toți producătorii?  E o estimare personală sau se bazează pe ceva date concrete?


Offline jupanul1

Re: Raportul calitate-pret al masinilor moderne
« Răspuns #3 : 26.Mar.2018, 02:55:00 p.m. »
Există concepția asta printre utilizatorii finali (a se citi cumpărători, în special persoane fizice) că prețul unui produs e compus numai din subansamblele aferente și/sau materia primă folosită. Nu apar periodic idei despre ”costul de producție” a câte unui telefon mobil? Și apoi se oripilează toată lumea - cum să dau pe el 1000 de euro/dolari când materialele din care e făcut, însumate, sunt „doar” 250-300 de euro/dolari...

Mă gândesc că la fel e în orice domeniu, nu numai auto. Poate aici e mai spectaculos, fiind vorba de sume ceva mai semnificative față de un telefon mobil.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Raportul calitate-pret al masinilor moderne
« Răspuns #4 : 26.Mar.2018, 03:04:32 p.m. »
Cam așa se prezintă categoriile de costuri:


Offline enicky

Re: Raportul calitate-pret al masinilor moderne
« Răspuns #5 : 26.Mar.2018, 08:20:06 p.m. »
Costul de care zici e doar costul materiilor prime? Sau e costul total de producție? Include și taxele sau e  E o estimare personală sau se bazează pe ceva date concrete?
   Eu as depasii partea teoretica(ce am invatat in fac. despre pret si componente), pentru ca unii nu vor intelege si poate nici nu vor mai da atentie postarii.
   In practica suna altfel : produsele usor vandabile au adaos comercial mic, majoritatea comerciantilor mizand pe volum de vanzare mare, deci profit mare.
   Acestea care ar fi : produsele alimentare evident, ambalate sau nu(20-50%). Aici castiguri mai mari se obtin in zona de vanzare carne macra si legume-fructe(50-100%).
   Produsele greu vandabile au in schimb adaosuri mari : haine, incaltaminte, utilaje(mici de gospodarie), electrocasnice, electronice si auto. In functie de valoarea de intrare a produsului si pretul lui en detail din piata, aici adaosul poate incepe de la 30-35% la auto, ajungand la haine+incaltamine spre 300-400%. Sarim peste faptul ca unele marfuri se pot cumpara la kg si revinde apoi cu pret la bucata.
    Deci un autoturism cu pret de vanzare sa zicem 15 800 euro, ce pret de intrare are?(cel din factura, dupa care se face NIR-ul)
    Detail-istul are un pret de vanzare impus de producator, dar pe care dealer-ul il poate negocia cu clientul. Aici se prefera varianta unor accesorii(care au un pret mare) plasate gratis clientului, in favoarea pretului ramas fix.
   15850e era in 2008 pretul unui Ford Focus echipare trend. Dupa 5-6 vizite facute dealer-ului(din iunie pana la octombrie), in conditiile in care acesta avea parcul plin de zeci de masini si mai erau doar doua luni pana cand acestea pierdeau anul de fabricatie(treceau in 2009) mi s-a propus pretul de 12300euro cu mentiunea ca ei mai castiga doar 6% !
   Eu nu am certitudinea ca spuneau adevarul, dar daca ar fi asa, avem un pret de intrare al masinii de 11600 de euro. Diferenta pana la 15850 este adaos comercial. Cat este procentual ? Cam 35%. Este credibil? De ce nu !?
   Uzina ca sa fie rentabila, doar face productie, trebuie sa aiba cel putin un adaos de 100% ! Deci uzina are costuri de productie pe unitate 6000, profit aprox.5000, iar la client ajunge cu 15850euro negociabil.
    Cam asta este logica mea, grosso modo, iar pretul de care vorbeam este cost de productie.
    Cred ca o explicatie combinata pe experienta si fapte, este mai plauzibila si ingerabila decat definitii si grafice.
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Raportul calitate-pret al masinilor moderne
« Răspuns #6 : 26.Mar.2018, 08:46:19 p.m. »
Definițiile alea și graficele au în spate realități și studii de caz, nu o logică bazată pe presupuneri. :)

Offline wolfin

Re: Raportul calitate-pret al masinilor moderne
« Răspuns #7 : 27.Mar.2018, 09:54:20 a.m. »
acum depinde si cine le finanteaza  >:D<
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970