Autor Subiect: Jimny trage cu "smuncituri" in treapta 1  (Citit de 2473 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline jimnyflo

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 85
  • Gen: Bărbat
Jimny trage cu "smuncituri" in treapta 1
« : 10.Nov.2009, 08:29:34 p.m. »
        Am un Jimny nou si vroiam sa va intreb daca si al vostru face la fel, si anume: in treapta I, pe teren accidentat, daca masina incepe sa se incline in toate partile, facandu-ma si pe mine sa sar de colo-colo inauntru, nu mai pot tine piciorul in pozitie fixa pe acceleratie ( asa imi explic eu fenomenul) si apas acceleratia in hopuri, ducand la un comportament bizar al masinii. Efectiv trage cu "smuncituri", iar daca nu ridic piciorul complet de pe acceleratie, zici ca se va rupe masina in doua. Ca si rezolvare, nu am gasit alta decat sa-i dau repede a II-a, viteza in care, fiind subturat, probabil ca nu mai simte inflexiunile piciorului meu pe acceleratie atat de fin precum le simte in prima treapta.
Poate nu stiu eu sa merg cu ea, dar pur si simplu nu pot sa merg cu treapta I pe teren accidentat. Si am mai avut masini, benzinare si diesel-uri, dar nu facea niciuna asa. Se manifesta si in oras, la trecerea peste linii de tramvai sau pe drumuri proaste.
fost proprietar de Jimny
 

Offline lucianer

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 8032
  • Thanked: 260 times
  • Gen: Bărbat
  • Daihatsu Terios, 1.5 16V 105 CP Benzinar/GPL
Re: Jimny trage cu "smuncituri" in treapta 1
« Răspuns #1 : 10.Nov.2009, 10:37:42 p.m. »
La mine la Terios e permanent si dupa ce blochez diferentialul nu mai am probleme cu smucitul.La fel se intampla si la Jimny.
Go Terios!!!:)
 

Offline Cristi (XTI)

Re: Jimny trage cu "smuncituri" in treapta 1
« Răspuns #2 : 11.Nov.2009, 10:34:11 a.m. »
Salut, @jimnyflo

Am şi eu un Jimny, cel mai probabil luat la câteva zile după al tău, din acelaşi loc.  ;)

Am trecut şi eu prin câteva situaţii ca cea descrisă de tine, dar le-am pus pe faptul că în mod curent merg pe o maşină turbo-diesel şi modul în care reacţionează la apăsarea acceleraţiei e altfel (ca să nu vorbim de cuplu şi de turaţii...).
Eu sunt convins că ţine de modul în care ne obişnuim cu maşina, nefiind o problemă tehnică. Acum am "doar" 750km şi deja ştiu destule în plus despre cum se manevrează Jimny. Însă mereu va fi câte ceva de aflat...
Jimny 2019 GLX MT Kinetic Yellow  
 

Offline >pexic<

Re: Jimny trage cu "smuncituri" in treapta 1
« Răspuns #3 : 11.Nov.2009, 11:09:33 a.m. »
salut

1- daca te arunca din scaun de nu mai poti nimeri pedalele e semn ca trebuie sa mergi mai incet :)
2- eu n-am experimentat smucituri d-astea pana acum (model 2001, benzina)
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 

Offline unde

Re: Jimny trage cu "smuncituri" in treapta 1
« Răspuns #4 : 11.Nov.2009, 11:17:17 a.m. »
        Am un Jimny nou si vroiam sa va intreb daca si al vostru face la fel, si anume: in treapta I, pe teren accidentat, daca masina incepe sa se incline in toate partile, facandu-ma si pe mine sa sar de colo-colo inauntru, nu mai pot tine piciorul in pozitie fixa pe acceleratie ( asa imi explic eu fenomenul) si apas acceleratia in hopuri, ducand la un comportament bizar al masinii.

 Cred ca pozitia piciorului drept nu e cea corecta, iar masina nu are nimic. Calciul trebuie sa stea sprijinit in podea si in acelasi timp partea dreapta a labei piciorului trebuie sa se sprijine de tunelul cutiei de viteze pentru a mari frecarea. Eu la Jimny am presuri mari de cauciuc si le recomand.
Suzuki Jimny 1.3i 2004
 

Offline Cristi (XTI)

Re: Jimny trage cu "smuncituri" in treapta 1
« Răspuns #5 : 11.Nov.2009, 11:24:16 a.m. »
1- daca te arunca din scaun de nu mai poti nimeri pedalele e semn ca trebuie sa mergi mai incet :)

Bine punctat.  ;)
Acum, derulând în minte filmul cu situaţiile respective, îmi dau seama că asa a fost - viteză neadaptată condiţiilor de drum. i.e. prea mare.  :-S
Lesson learned.  :pardon:

Cred ca pozitia piciorului drept nu e cea corecta, iar masina nu are nimic. Calciul trebuie sa stea sprijinit in podea si in acelasi timp partea dreapta a labei piciorului trebuie sa se sprijine de tunelul cutiei de viteze pentru a mari frecarea. Eu la Jimny am presuri mari de cauciuc si le recomand.

Şi eu am sesizat că podeaua nu e plană în dreptul pedalei de accelerţie, ca la "maşinile de oraş".  ;) Prin urmare, trebuie găsită poziţia optimă. Dar, mă repet, ţine de obişnuinţă. Pentru mine e prima maşină de teren pe care o conduc.
Jimny 2019 GLX MT Kinetic Yellow  
 

Offline Cristi

Re: Jimny trage cu "smuncituri" in treapta 1
« Răspuns #6 : 22.Dec.2009, 06:26:14 p.m. »
Am observat si eu smuciturile. In general se simt daca folosesti reductorul. Posibil sa fie de la variatiile piciorului pe pedala, insa in treapta intai nu se simte in mod normal.

Eu ca sa evit fenomentul apas liniar pe acceleratie, adica nu ma opresc la un nivel constant, ci apas din ce in ce mai tare pana ajung la turatia unde trebuie sa schimb.
- Kizashi Sport M/T
- ex SX4 1.9 DDis, 4WD @ 143 BHP
- ex Jimny Cabrio