Autor Subiect: Programul de lucru din perspectiva clientului dar si a angajatului: Romania vs  (Citit de 1805 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online NicNic


No offence,eu nu vreau sa fiu platit,eu vreau sa fac un weekend cu familia. Nu vreau presiuni si șantaj,ca asteapta 5 la usa jobul meu. Nesiguranta asta falsă indusă în mintea angajatului il face sa accepte mai mult decât ii convine.
Ah,ca mi s-ar propune să lucrez o sâmbătă din cand in cand,cu alte beneficii decât în zilele saptamanii,ok,dar alegerea trebuie sa fie a mea,nu sa simt o amenințare deasupra capului.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Nu-i bai.  :)
Evident ca fiecare angajat trebuie sa isi aleaga programul de lucru. Si odata ce l-a acceptat, sa il respecte. Iar angajatorii sa isi respecte intelegerile facute cu angajatii. Nu sa le incalce/inaspreasca, ori sa profite incorect.

Eu vreau sa subliniez tocmai acest lucru: ca service-urile nu au program prelungit fiindca nu au clienti doritori sa plateasca un tarif majorat corespunzator. Asa ca nici service-urile (cele mai multe) nu au personal platit corespunzator. Fiindca pur si simplu nu au de unde (nu incaseaza corespunzator).

Acelasi lucru se intampla si in Vest. Credeti ca nu ar fi suficienti marochini/maghrebieni/turci/polonezi/romani/rusi ...samd care sa lucreze in schimburi?

Doar ca vesticul nu e dispus sa plateasca mai mult pentru ca el sa beneficieze in afara orarului obisnuit anume servicii. Atunci, echilibrul este foarte usor de mentinut: nu platesc clientii/ nu am incasarile necesare/ nu platesc angajatul/ nu lucrez extraorar.

E un sistem cu autoreglare, care impune/confirma respectul pentru munca: pentru ca acolo nu se forteaza un salariat sa lucreze extra fara a fi platit in consecinta.

  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: shpeedy

Online NicNic

Evident ca daca nu avea polita, nu ar fi apelat la asa ceva.

Aici deja intram in alt sector,urgente,depanaj,interventii 24/24h.
Un service,oricat ar fi el de mare,poate sa aiba sau nu un serviciu de-asta. De obicei astea sunt legate printr-o polita de asigurare.
Crede-ma,nu vrei un service deschis non-stop(doar o vulcanizare) ca sa mergi tu la 23:30 acolo si sa mai petreci vreo cateva ore acolo in incercarea de a-ti schimba un cap de planetara ca sa ai cu ce sa mergi a 2-a zi la serviciu(ca nu ai voie sa lipsesti).
Nu,ai nevoie de o polita de asigurare,putin mai scumpa,care te asigura ca cineva ajunge in 30-60 min la locul faptei,cu un camion cu platforma,pe care are masina ta cu care ajungi acasa si,de ce nu,la serviciu a 2-a zi.
Tu ce ai alege?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Evident ca as vrea polita respectiva. Nici eu nu as vrea, din postura de client, sami petrec noptile in service-uri. Dar sa gasesc deschis la service, astfel incat sa nu fiu nevoit sa lipsesc de la job, cred ca mi-as dori. Acum, depinde si cat de tare, daca as dori sa si suport un pret majorat .... Cine stie?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Blitzu

"Acelasi lucru se intampla si in Vest. Credeti ca nu ar fi suficienti marochini/maghrebieni/turci/polonezi/romani/rusi ...samd care sa lucreze in schimburi?"

Nu. Si daca sunt,nu te astepta la calitate. Ei doar accepta sa fie platiti mai putin dar nu sunt prosti. Fiind plătit prost,el nu vrea sa lucreze mai mult...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car. "Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car. "Horsepower" is how fast you hit the fence. "Torque" is how far you take the fence with you
 

Offline enicky

Citat
Eu vreau sa subliniez tocmai acest lucru: ca service-urile nu au program prelungit fiindca nu au clienti doritori sa plateasca un tarif majorat corespunzator. Asa ca nici service-urile (cele mai multe) nu au personal platit corespunzator. Fiindca pur si simplu nu au de unde (nu incaseaza corespunzator).
    Nu stiu/cred ca un service pt. a fi deschis pana la ora 19 sa zicem, trebuie neaparat sa incaseze un tarif suplimentar de la client !
   Constrangerea de timp(a noastra) poate proveni si din alte motive, nu neaparat din cauza job-ului, iar service-ul poate functiona dupa ora 17 si cu un numar redus de personal. Dar daca nu se doreste, nu se cauta solutii.
   Ca exemplu, eu am langa mine o spalatorie auto non stop care (in putinele dati cand am ajuns tarziu acasa) am vazut ca are clienti si la 12 si 01 si la 02 noaptea.
     Conditia legata de programul de lucru se stabileste inca de la angajare, asa ca daca o accepti te angajezi, daca nu, nu. Ca exemplu avem angajatii din lanturile de supermarketuri, care saracii nu mai stiu cand este sambata sau duminica. Dar au stiut asta de la momentul interviului pt. ocuparea postului.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
N-o sa polemizez dar va spun ca in Suedia toate service-urile "de firma" au programul 7-16 de Luni pana Vineri. Toata lumea isi foloseste orele suplimentare sa isi duca masina in service. Cel mai des, functie si de asigurare, ai masina la schimb. Asta inseamna ca o duci pe a ta si iei una de a lor, pana iti dau SMS ca e gata. Mie mi-au dat Vitara manuala doar o data, in rest am avut ocazia sa conduc Ignis.
Nu intri in service sa vezi ce face ala la masina si nu stii daca a facut decat daca controlezi. Esti liber sa intrebi si sa ceri ce vrei. Dar nu mai mult. Si da, se dau si aici tepe, inclusiv la service-uri VOLVO...
Service-urile de cartier, ale imigrantilor...sunt cum vreti, sta ala si face cand ai nevoie. Diferente de calitate...poate.
Apropo, in Germania Duminica e zi moarta, totul e inchis, doar crasmele,restaurantele, bisericile si magazinele "de la colt"(care sunt foarte putine, unde patronul e si vanzator) sunt deschise...

Acum 2 ani am montat la IRMEX Braila carligul de remorcare. Din cauza ca circuitul e mai complex decat se asteptase (nu se ia curent doar de la stopuri, trebuie sa traga noi cabluri de la panoul de sigurante), a ramas masina o noapte in Braila caci la ora 4 omul si-a terminat programul. Si eu am batut drumul Galati Braila degeaba , ca nu a fost gata...Mi-a convenit? Nu. Dar intelegandu-i pe suedezi, nu pot sa nu-i inteleg si pe romani! Si noi, si ei sunt oameni. Aplicand "legea lui OM"...
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 
The following users thanked this post: toma

Offline enicky

.... va spun ca in Suedia toate service-urile "de firma" au programul 7-16 de Luni pana Vineri.

Apropo, in Germania Duminica e zi moarta, totul e inchis, doar crasmele,restaurantele, bisericile si magazinele "de la colt"(care sunt foarte putine, unde patronul e si vanzator) sunt deschise...
    Eu vad serviciile separat de comert : un serviciu il vad cu alt program de functionare(fata de comert), alta locatie(decat una fixa), poate fi oferit la un sediu, la domicilul clientului, sau chiar pe teren. Ma rog, nimeni nu-i perfect, nici chiar Suedia.
   
    Deci iata ca in Germania se poate trai si fara supermarket deschis duminica, moll, etc. Asa este normal, Duminica sa gasesti un restaurant, bar, cofetarie, teatru, film.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip