Autor Subiect: Protejare catalizator si sonda lambda motor benzina  (Citit de 4293 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline dAlex

Re: Protejare catalizator si sonda lambda motor benzina
« Răspuns #10 : 05.Oct.2016, 09:54:52 a.m. »
Am mai zis asta intr-un alt post:

Citind cu atentie capitolul cu schimbarea vitezelor din manualul de utilizare se specifica clar vitezele maxime la care se schimba vitezele la fiecare treapta. Se pune accent pe faptul ca NU se schimba vitezele dupa acele limite de viteze maxime pentru ca dauneaza motorului. Deci, supraturarea cu siguranta dauneaza.

De asemenea in acel manual se mentioneaza: viteza de pe CB este una recomandata pentru consum ideal.

Despre subturare nu se spune decat ca: in primii 1000 de km sa nu se subtureze excesiv masina.

Cam atat..
  • Vitara Passion 4x2, 1.6 Benzina, MT
 

Offline enicky

Re: Protejare catalizator si sonda lambda motor benzina
« Răspuns #11 : 05.Oct.2016, 09:59:43 a.m. »
 Oricum, ele sunt motoare de turatie(1,4, 1,6), iar CP si Nm maxime sunt obtinute la turatii mari(6000 si 4400), Iar din proprie experienta pot sa spun ca in tr. III-IV la 4-5000 rot/min practic e alta masina, n-o mai recunosti. Acum eu nu prea cred ca cele 12sec/100km/h se scot schimband treptele in jurul la 1500rot/min.
« Ultima Modificare: 05.Oct.2016, 10:07:19 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Protejare catalizator si sonda lambda motor benzina
« Răspuns #12 : 05.Oct.2016, 10:26:39 a.m. »
Dar pe de alta parte nici nu stiu cat de bine ii face motorului daca schimbi vitezele numai-si-numai avand in minte acceleratia 0-100km/h...  >:)

De curiozitate, am dus si eu motorul o data in turatia de taiere gaz - 6,500rpm intr-a IV-a, dar a fost o singura data.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci
 

Offline jupanul1

Re: Protejare catalizator si sonda lambda motor benzina
« Răspuns #13 : 05.Oct.2016, 10:27:46 a.m. »
De fapt la 1.4 lucrurile stau așa:
- putere maximă la 5500rpm
- cuplu maxim la 1500rpm și menținut (cvasi)constant până la 4000rpm

La 1.4, în modul M, cu setarea AllGrip pe AUTO, indicatorul de schimbare treaptă superioară apare foarte repede , imediat ce depășesc 1500rpm. În modul D, cu pedala apăsată normal, schimbă în treapta superioară cam pe la 1700rpm sau chiar mai jos.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline enicky

Re: Protejare catalizator si sonda lambda motor benzina
« Răspuns #14 : 05.Oct.2016, 10:56:26 a.m. »
De curiozitate, am dus si eu motorul o data in turatia de taiere gaz - 6,500rpm intr-a IV-a, dar a fost o singura data.
               Inca n-am facut experienta asta, dar cine stie, acum am 15000km, as putea... Oricum, cine vrea sa mearga cu ea la extrem, n-are decat(eu nu sunt adept), dar, personal nu cred(si nici nu merg) ca e bine sa mergi subturat ! Mai bine mai "sus" decat sa tii motorul in trepidatii !
« Ultima Modificare: 05.Oct.2016, 11:05:34 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Nica

Re: Protejare catalizator si sonda lambda motor benzina
« Răspuns #15 : 05.Oct.2016, 11:08:43 a.m. »
am suzuki pr motorină si am făcut 20000km; are cuplu maxim de la 1750 r/min şi merg cu a 3-a prin oraş având 2000 de turaţii cu a 4-5 în afara localităţilor neavând sub 2000 de turatii şi a 6 a numai pe autostradă la peste 120km/h. Deci schimb în jurul valorii de 2500 r/min deşi la bord îmi arată că ar trebui să schimb pe undeva la 1700-1800 r/min. Nu a intrat niciodată PDF+ul şi nu consumă cu mai mult de 0.5 % faţă de indicaţiile de pe bord-dacă le-as urma(ca în primii 1000 km). Cred că schimbi în funcţie de cum simţi maşina dar nu aş merge cu un benzinar sub 1800 r/min, deci aş schimba cu certitudine la peste 2000 rot. Indicaţiile de la bord sunt pentru consum şi e posibil ca în timp- peste 100000 km să apară unele probleme dacă urmezi indicaţiile de pe bord
 

Offline shpeedy

Re: Protejare catalizator si sonda lambda motor benzina
« Răspuns #16 : 05.Oct.2016, 11:13:41 a.m. »
               Inca n-am facut experienta asta, dar cine stie, acum am 15000km, as putea...

N-ai pierdut nimic. Pur-si-simplu, iti taie gazu' si nu se mai accelereaza masina...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4, 2007 Forester 2.0X
Current: 2015 Nissan Pulsar 1.5dci