Autor Subiect: Turbo benzina + curba de cuplu - minciuna sau adevar?  (Citit de 3749 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Turbo benzina + curba de cuplu - minciuna sau adevar?
« Răspuns #10 : 17.Iun.2016, 02:58:34 p.m. »
Pe langa turbo-lag, acceleratia este electronica. ECU analizeaza cerinta de cuplu si da drumul la herghelie atat cat considera adecvat.

Cred ca daca ti-ar ar dezvolta subit cuplu maxim la 1500rpm ai ovaliza cilindrii cat ai zice suzuki vitara turbo ssssssssss (destul de repede).

Nu este deloc indicat sa o accelerezi puternic la turatie asa mica, mai bine retrogradezi 1-2 trepte si o turezi.

In plus, ai nevoie de sarcina ca sa dezvolti cuplu...cum merge masina usurel la 2000rpm ea dezvolta doar cateva zeci de NM, cuplul nu se dezvolta decat in functie de sarcina, si tranzitia dureaza (lag electronic, turbo lag, si inertia motorului/transmisiei si a trenului de rulare)


  • SX4 1.5
Alex
 

Offline zinc

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 32
Re: Turbo benzina + curba de cuplu - minciuna sau adevar?
« Răspuns #11 : 21.Iun.2016, 01:31:38 p.m. »
Referitor la comparatia cu 1.6T, trebuie tinut cont si de faptul ca - pana in momentul in care intra turbina - motoarele se misca ca normal-aspirate - si cum 1.6 mai mare decat 1.4 posibil de acolo sa fie perceptia de diferenta (desi n-ar trebui sa fie prea mare aceasta diferenta).

Ok, daca la 2000 RPM se misca normal-aspiratele, de ce nu se pune curba de cuplu adecvat? In cazul asta undeva la max 140?

            Pai cam da : in ce treapta de viteza erai ?? ca e f. important !! Momentul de "asteptare" a fost pana s-a corelat viteza masinii cu treapta, dupa ce a trecut de acel moment a inceput sa "zboare"

In treptele 2 si 3 (am zis deja ca era 1.4 cu  cutie manuala).

Iar 1,4 mi s-a parut mai puternic decat 1,6.(la drive test 1km). Iar faza cu apasat brusc la podea o vedem prin filme, in realitate eu n-am apasat niciodata asa si cred ca nici tu.

Daca sunt la drive test incerc tot felul de situatii, sa vad comportamentul masinii. La Tucson am incercat aceleasi chestii, am si zis ca aia o simteai abia dupa 3000 RPM, deci mai tarziu decat Vitara, desi curba de cuplu maxim e asemanatoare.

Momentul de "lag" posibil sa fie caracteristic versiunii avand cutie automata.
Presupun ca versiunea care are cutie cutie manuala nu are acel lag.

Era cutie manuala.

Pe langa turbo-lag, acceleratia este electronica. ECU analizeaza cerinta de cuplu si da drumul la herghelie atat cat considera adecvat.

Cred ca daca ti-ar ar dezvolta subit cuplu maxim la 1500rpm ai ovaliza cilindrii cat ai zice suzuki vitara turbo ssssssssss (destul de repede).

Pai atunci sa anunte cuplu maxim de la 2500, nu? De ce anunti ceva ce electronica nu livreaza?

Nu este deloc indicat sa o accelerezi puternic la turatie asa mica, mai bine retrogradezi 1-2 trepte si o turezi.

Din nou, daca ai cuplu maxim, ar trebui sa-l simti, nu? si nu am incercat la 1500 ci la 2000.
 

Offline BXXENL

Re: Turbo benzina + curba de cuplu - minciuna sau adevar?
« Răspuns #12 : 21.Iun.2016, 02:36:45 p.m. »
Cuplu maxim la 1500 nu inseamna ca daca o calci la 1500 fuge de sub tine. Cuplu se livreaza la comanda, tu nu ai putut sa-i ceri masinii cuplu maxim in clipele alea.

Daca erai in sarcina dinainte (de ex o infranai cu piciorul stang in timp ce cu dreptul accelerai ca sa mentii viteza) ai fi putut zvacni de la 1500 sau 2000. Trebuie sa faci presiune in instalatie inainte.

In plus, e foarte probabil ca in primele trepte sa ai limitari de cuplu tocmai pt a nu ovaliza cilindrii sau rupe planetare...trebuie sa incerci in tr a 3-a minim

De asta e preferat motorul aspirat pt raspunsul imediat al acceleratiei (cand e pe cablu).

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline rdc

Re: Turbo benzina + curba de cuplu - minciuna sau adevar?
« Răspuns #13 : 21.Iun.2016, 03:08:08 p.m. »
zinc, curba de cuplu nu e minciuna, e doar informatie bruta.

ceea ce trage/impinge masina e cuplul la roata * turatia rotii. ca sa il calculezi trebuie sa iei in calcul cuplul motor si cutia de viteze, mai bine zis raportul de demultiplicare al treptei in care esti. si asa ajungi la putere (= cuplu la roata * viteza unghiulara)

cand compari doua __motoare__ de cilindree diferita cuplate la cutii de viteze diferite trebuie sa te uiti la curba de putere. nota bene, nu zic ca nu conteaza valorile de cuplu, zic ca trebuie sa te uiti la putere pentru ca e o masura derivata din cuplu luand in calcul si variabilele de mai sus. daca te uiti pe curba de putere de la 1.6 t-gdi o sa observi ca explica ce ai simtit 'in teren'
uitandu-te la putere poti face abstractie de cilindree, cutia de viteze, chiar si sursa de energie (mas, mac, electric, abur, etc)

pentru a compara doua __masini__ diferite trebuie sa iei in calcul, pe langa putere si momentul de inertie, masa, deci caii/kg, rezistenta la inaintare, samd

deci, in concluzie, doar uitandu-te la curba de cuplu nu poti sa iti dai seama ce dinamica o sa aiba masina in realitate.

 
« Ultima Modificare: 21.Iun.2016, 03:11:05 p.m. de rdc »
 

Offline enicky

Re: Turbo benzina + curba de cuplu - minciuna sau adevar?
« Răspuns #14 : 21.Iun.2016, 03:15:16 p.m. »
.....Daca sunt la drive test incerc tot felul de situatii, sa vad comportamentul masinii. La Tucson am incercat aceleasi chestii, ....
             Cand apesi acceleratia(mai ales brusc!) practic  "deschizi robinetul" la benzina, iar aici fiind vorba de acceleratie electronica si nu pe cablu, benzina este deci dozata/controlata de acest sistem electronic. Asta ca sa se evite probabil  arderile incomplete de combustibil (fumul vizibil eliminat pe teava!). Oricum Vitara n-are motor electric(sa raspunda instant!) si nici nu e Ferari. Iar "testarile" astea trebuiesc facute in mai multe situatii (trepte de viteza/valori dif. ale vitezei de rulare) pt. a vedea unde raspunde cel mai bine,  iar vitara este o masina care iti rezerva mereu surprize, si trebuie sa-i cunosti bine motorul ca sa-l poti exploata corect si la maximum. Nu e suficient un drive-test de 15min si ...gata. :) Eu ajunsesem spre 5000km parcursi si tot ma surprindea ce putea sa faca in pozitia "sport".  Parerea mea este ca n-o sa obtin maximum de putere de la o masina, fiind in treapta a2a sau a3a si lipind brusc acceleratia de podea !
             
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Turbo benzina + curba de cuplu - minciuna sau adevar?
« Răspuns #15 : 29.Iul.2016, 07:46:56 p.m. »
Pedala ta de acceleratie nu misca nici un cablu la carburator ci un potentiometru care da o comada calculatorului motorului. Care calculator n-o sa inece niciodata motorul asa ca livreaza maximum de carburant cu care a fost  programat. Daca te joci cu AUTO si SPORT o sa observi diferentele si mai ales intelegi ce se intampla. Eventual si de ce se intampla (lagul este foarte mic, turbinele noi sunt foarte usoare-o fi din magneziu?- si inertia este mancata imediat de puterea gazelor la iesire).
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008