Salut. Asa cum am promis vin cu noi detalii despre martorul ,,clipocitor''. Am depasit km de revizie intentionat, cu 764, fara sa-mi fac probleme, deoarece producatorul FIAT spune ca uleiul SELENIA se schimba la 30000 de km. Nu a palpait nimic nici inainte de atingerea km de revizie, pentru atentionare ca urmeaza sa....asa cum credeam si nici dupa depasire cu 764 km. Sa cred ca SEDICI si implicit SX4 diesel, au senzori de calitate a uleiului, sau ca becul se aprinde intermitent la pornire dupa un nr. stabilit de autoregenerari ale filtrului de particule si vezi doamne uleiul este posibil sa nu mai fie in parametrii ? Nimeni nu stie sau nu vrea sa spuna si aici ma refer la reprezentantele marcilor. Ceva noutati de la voi ?
Uleiul Selenia 5W30 ? Interesant. Generatia urmatoare de multijet - 1.6 ddis - are recomnandat ulei SAE 0W30, asadar mai subtire. Treaba asta cu uleiul subtire nu imi prea place; desi producatorul da un interval de schimb de "2 ani sau la aprinderea martorului", in cazul meu se impune schimbul acestuia la mai putin de un an datorita diluarii acestuia cu motorina. Mie imi curata DPF foarte des, desi merg preponderent in afara orasului, iar aceasta curatare se face injectind motorina in cilindrii nu stiu cum de ajunge, conform manualului de reparatii, in baia de ulei.
Tot conform manualului de reparatii: atunci cand nivelul uleiului este cu 15 mm peste maximul de pe joja uleiul este prea diluat, necesita schimbare. Exista trei indicatori dupa care ne luam la decizia de a schimba ori ba uleiul:
- mesajul de atentionare "Change Oil" in culoare galbena din bord; acesta apare la fiecare 30 000 km parcursi;
- un indicator ascuns de calitate a uleiului; acesta este initializat la 100% o data cu contorul de mai sus; cand ajunge la 0% se aprinde martorul cu pricina;
- nivel crescut la joja ca mai sus; aceasta este o situatie pe care senzorii + algoritmul de calitate nu o inregistreaza
Am sa schimb uleiul insa as vrea sa pun unul mai vascos la masina mea care nu mai are garantie, pe care sa nu fiu nevoit sa il schimb o data pe trimestru datorta diluarii cu motorina datorita curatarilor dese DPF. Sa fac asta sau raman la SAE specificat de producator ?
Iata cat de sus e nivelul uleiului la un an in cazul meu; de vreo 5 ori mai sus decat maximul jojei