Autor Subiect: Jimny motor 1328 sau 1298  (Citit de 3643 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline lucc80

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Bărbat
  • E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune...
    • piatra neamt
Jimny motor 1328 sau 1298
« : 01.Feb.2019, 03:18:21 p.m. »
Salut!

Ma bate gandul sa iau un Jimny - din ce informatii am gasit pe forum, am inteles ca ar fi varianta cea mai buna asa:

Suzuki Jimny: motor extraordinar, 1328cmc, nu 1298, deci vorbim de cel cu distributia pe lant. Cand spun ca Jimny e bun, ma refer la modelul pana in 2005, cu cuplaje manuale. Cel dupa 2005, cu cuplaje vacuumatice, la buton, face probleme. Are punte rigida si pe fata, deci poate fi abuzat, fara sa rupa planetare. In cazul unei rasturnari, puntile sunt mai slabe decat la Samurai, si cedeaza. Jimny cu aer conditionat gasiti cam rar. Ingusta, scurta, merge f bine. Zdruncina rau, nu mai rau decat Samurai, dar mult mai rau decat Vitara.
In primul rand, Jimny carosat, nu cu prelata. In cel cu prelata bate vantul si cand sta pe loc, si, cel mai important, Jimny decapotabil nu e japonez, este facut in Spania, mult mai slab ca japonezul. MRL-urile la Jimny sunt automate vacuumatice, o sa va lase exact cand va e lumea mai draga, niciodata pe sosea sau in curte. Cele originale, cu putina munca, pot fi blocate pe pozitia cuplat, ca sa scapati fara cheltuiala, doar cu putina munca, dar o sa fie mereu cuplate, si de aici alte dezavantaje( uzura, consum). MRL-uri manuale AVM gasiti la 140-150 E, merg f bine, se schimba fara sa dati macar roata jos. Rugina au toate japonezele. Dar, la cumparare, este bine sa va uitati in portbagaj, in cutia cricului, si sub scaunele din spate. Acolo rugineste prima data, si sub overfendere.Daca sasiul nu e patruns, chiar nu mai conteaza altceva. Verificati jocurile in transmisie. Jocurile in grup se repara, eventual daca ii puneti un blocant scapati de tot. Mai face joc in crucile cardanice. Imediat dupa cumparare, schimbati uleiul in grupuri, cutie si cutie de transfer, dupa ce ati verificat si eliminat eventuale scurgeri, si aveti o masina extraordinara.

Alte neconcordante tipice:
 - Jimny nu are ESP
 - Jimny nu are diferential blocabil din fabrica, doar after-market. In cazul asta vinzatorul trebuie sa specifice de care si oricum se poate vedea usor daca masina are blocant sa nu, nici macar nu tb ridicata pe elevator. Oricum, un blocant (ex: ARB) ridica pretul masinii cu ~ 1000 de euro.
 -Jimny nu are decit AC manual (if any). Daca scrie "clima" e gresit.


Intrebarea mea - am gasit unu interesant dar are motorul de 1298 in loc de 1328(deci distributia e pe curea).

Ar fi de luat daca e ok masina, sau mai astept una cu distributie pe lant?
Care ar fi diferenta, in afara ca schimbi mai des distributia...

Multumesc anticipat pentru ajutor!
  • megane 2 CC 2008, jimny 99
 

Offline lucc80

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Bărbat
  • E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune...
    • piatra neamt
Re: Jimny motor 1328 sau 1298
« Răspuns #1 : 04.Feb.2019, 01:46:07 p.m. »
Deci nu e nimeni in masura sa imi spuna de ce e asa de bun motorul cu distributie pe lant fata de cel pe curea?

Avand in vedere ca nu se pot verifica nicaieri km la Jimny si ca trebuie demontat tot motorul pentru a schimba distributia pe lant, cred ca totusi e o optiune si cu motorul de 1296 cmc.
  • megane 2 CC 2008, jimny 99
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Jimny motor 1328 sau 1298
« Răspuns #2 : 04.Feb.2019, 02:11:39 p.m. »
Cel de 1298 cmc e un motor de generație mai veche (G13BB). Cel cu transmisie pe lanț, 1328 cmc (M13A) e mai nou și dispune de VVT.  Nu sunt specialist în Jimny dar un motor cu distribuție pe lanț e de preferat, în mod normal aceasta nu necesita înlocuire.

Offline shpeedy

Re: Jimny motor 1328 sau 1298
« Răspuns #3 : 04.Feb.2019, 02:15:54 p.m. »
Tu singur ai pornit de la premisa ca cel pe curea (G13BB) e mai prost fata de cel pe lant (M13A) - recunosc ca n-am auzit de probleme care sa faca G13BB-ul un motor de ocolit, dar daca tu te-ai documentat si ai ajuns la aceasta concluzie...

https://www.bigjimny.com/index.php/forum/7-jimny-technical/54582-engine-g13bb-vs-m13a-which-one-is-better

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline lucc80

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Bărbat
  • E usor a scrie versuri cand nimic nu ai a spune...
    • piatra neamt
Re: Jimny motor 1328 sau 1298
« Răspuns #4 : 04.Feb.2019, 02:59:11 p.m. »
Eu am pornit de la premisa gasita tot pe forum in ceva discutii de "sfaturi cumparare".

Asta ar fi masina - nu sunt foarte incantat de culoare...

https://www.autovit.ro/anunt/suzuki-jimny-ID7GvUbJ.html
  • megane 2 CC 2008, jimny 99