Salut!
Ma bate gandul sa iau un Jimny - din ce informatii am gasit pe forum, am inteles ca ar fi varianta cea mai buna asa:
Suzuki Jimny: motor extraordinar, 1328cmc, nu 1298, deci vorbim de cel cu distributia pe lant. Cand spun ca Jimny e bun, ma refer la modelul pana in 2005, cu cuplaje manuale. Cel dupa 2005, cu cuplaje vacuumatice, la buton, face probleme. Are punte rigida si pe fata, deci poate fi abuzat, fara sa rupa planetare. In cazul unei rasturnari, puntile sunt mai slabe decat la Samurai, si cedeaza. Jimny cu aer conditionat gasiti cam rar. Ingusta, scurta, merge f bine. Zdruncina rau, nu mai rau decat Samurai, dar mult mai rau decat Vitara.
In primul rand, Jimny carosat, nu cu prelata. In cel cu prelata bate vantul si cand sta pe loc, si, cel mai important, Jimny decapotabil nu e japonez, este facut in Spania, mult mai slab ca japonezul. MRL-urile la Jimny sunt automate vacuumatice, o sa va lase exact cand va e lumea mai draga, niciodata pe sosea sau in curte. Cele originale, cu putina munca, pot fi blocate pe pozitia cuplat, ca sa scapati fara cheltuiala, doar cu putina munca, dar o sa fie mereu cuplate, si de aici alte dezavantaje( uzura, consum). MRL-uri manuale AVM gasiti la 140-150 E, merg f bine, se schimba fara sa dati macar roata jos. Rugina au toate japonezele. Dar, la cumparare, este bine sa va uitati in portbagaj, in cutia cricului, si sub scaunele din spate. Acolo rugineste prima data, si sub overfendere.Daca sasiul nu e patruns, chiar nu mai conteaza altceva. Verificati jocurile in transmisie. Jocurile in grup se repara, eventual daca ii puneti un blocant scapati de tot. Mai face joc in crucile cardanice. Imediat dupa cumparare, schimbati uleiul in grupuri, cutie si cutie de transfer, dupa ce ati verificat si eliminat eventuale scurgeri, si aveti o masina extraordinara.
Alte neconcordante tipice:
- Jimny nu are ESP
- Jimny nu are diferential blocabil din fabrica, doar after-market. In cazul asta vinzatorul trebuie sa specifice de care si oricum se poate vedea usor daca masina are blocant sa nu, nici macar nu tb ridicata pe elevator. Oricum, un blocant (ex: ARB) ridica pretul masinii cu ~ 1000 de euro.
-Jimny nu are decit AC manual (if any). Daca scrie "clima" e gresit.
Intrebarea mea - am gasit unu interesant dar are motorul de 1298 in loc de 1328(deci distributia e pe curea).
Ar fi de luat daca e ok masina, sau mai astept una cu distributie pe lant?
Care ar fi diferenta, in afara ca schimbi mai des distributia...
Multumesc anticipat pentru ajutor!