Autor Subiect: Framantari cu si despre 4x4  (Citit de 8199 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline rzv

Re: Framantari cu si despre 4x4
« Răspuns #60 : 06.Ian.2020, 09:34:16 a.m. »
WAAAAA  =))
Urmarim cu atentie si interes cum spunea unu"  =))

Dragilor, sper ca va dati seama ca faceti analiza pe text ce nu are treaba cu realitatea.

Acum, am comparat mersul pana la Padina in conditii de iarna si zapada intre cele trei masini,DN si drumul de acces inzapezit. Atat. LA fata locului o urcare mai tare pe gheata,parcare in panta pe aceeasi gheata, gheata si nimic altceva.
Am ocolit DN 1 pe la -Campina- Bezdead si am urcat intentionat pe macadam pe la Sanatoriu. Serpentine ,urcari coborari de raliu si copii ce au vomitat in cei 30 km - 3 mici din 6 toti....
Retineti ca eu am cutie automata, padele si 1,6 lesinat. Masina, tinuta fara mila din talpa in ture poate face destule. Dozajul la talpa in schimb treb sa fie cu limita altfel ceva mai destept cedeaza  ;)

Nu am avut probleme nicaieri,am avut un consum de invidiat vs Toy 4,2 si un Jeep GC 3.0 CRD ----- 7% Vs aproximativ dublu. locul  unde i-am batut grav si fara echivoc. Dusterul diesel fara 4x4, dupa 5 zile , a alimentat 185 lei.... plin-plin  :-((   jenant pt mine si cu injuraturi de la monstrii sacrii.
Urcarea la Padina-panta finala de 300m nu se putea face fara 4x4 si putin sofer. Dusterul fara 4x4 nu a putut nici 30% din ea cu tot mama lui nokian. Nici ceva WV caravelle all, nici culmea ceva suzuki GV cu gume MT si fara electronica.Prima zi pe gheata urcare intradevar nasoala- dupa 3 zile, ceva antiderapant si 6C ziua, orice guma de iarna si masina inalta putea urca dar nu putea face manevre prin parcarea inca inghetata si in panta.
Toy cu gume dedicate a urcat fluierand cu blocante und stuff, Jeep cu MT a cam dansat dar a urcat cu MT KM3.
Gumele mele  AllSeazon Maxxis dupa ~15.000km si aproape doi ani sunt inca foarte ok. Am urcat pe sticla aceea ,am incercat aderenta si am coborat fara cea mai mica emotie... frana de motor la benzina pe gheata/zapada este praf la benzinar cu lucrat din padele, fara, cu lucrat din acceleratie....aproape nu exista  :D,piciorul pe frana pt ciupit este obligatoriu indiferent de cata  soferie stii. Nu exista frana de motor la benzinar din asta minuscul....exceptie face electronica atasata functiei de asistenta la coborare, care a impresionat placut posesorii de monstri.pt neveste este mega chestie ceea ce la 2,5 to ale lor nu prea .Nevestele au nevoie de curs de instruire sa se duca in sant. :good:

Daca masina asta era mai mare ca spatiu, era o mare chestie.  >:D<  asta a fost declaratia finala a nonposesorilor.

Iarasi un mare plus pt MAD.masina plina-plina sta impecabil pe strada.am gasit si echilibrul pe macadam. 35-40km/h nu mai simte nimic. :notlst:  m-a cam strans inima dar asa zbura ok peste toate denivelarile.
Vitara nu poate offroad dincolo de forestier. Arhisuficient pt mine si scopul meu.
Si repet, stiu super bine ce inseamna offroad de minim 10 ani.

Inca oscilez intre o dorinta de a avea o alta masina 4x4 dedicata plimbari in natura.momentan imidoresc incercarea unor jante pe 16 si gume AT 215/65/16.... sau macar sa gaesesc niste gume AT cuminti 215/60/17 sa nu mai schimb/cumpar si jantele...

De notat doar ca info sau palmares reactia la macadam a diferitelor suspensii.
Toy 100 cu OME si GC cu BilsteinB6 si arcuri OME- au gasit echilibrul la macadam pe la 50-60 km/h.....oameni stiau asta deja .
Eu am renuntat , la viteza aceea credeam ca pierd ceva roti pe parcurs cu toate arcurile MAD.35-40 a fost mult mai ok.
Dusterul a fiert amortizoarele originale cu aproape 10 an si 200.000 km dupa primii 5 km, si a continuat asa ca un capitan beat pe un lac agitat tot drumul.un fel de masina de spalat din declaratiile pasagerilor.
« Ultima Modificare: 06.Ian.2020, 10:12:43 a.m. de toma »
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, enicky, trl

Offline rzv

Re: Framantari cu si despre 4x4
« Răspuns #61 : 06.Ian.2020, 10:34:27 a.m. »
SI finalul, offorad nu am avut unde si nici nu a fost asta scopul. Acolo este rezervatie, suntem oameni cu state vechi in offroad  deci nu ne aventuram niciodata dincolo de o bariera inchisa sau intr-o zona cunoscuta/recunoscuta ca rezervatie. Gogosi in zapada,eroisme in parcare sau impinsul zapezii pe langa drum cu masina de offroad nu sunt printre pasiunile noastre.
Nu stiu cum va puteti gandi ca puteam compara masinile in offroad.....vorbim de OZN vs Sancho Panza .
Scopul declarat al masinii mele este un mini overlander ce concureaza la offroad -acces (si depaseste) o duba pregatita de offcamping si se poate apropia ca acces extra strada de un 4x4 mare si pregatit in acelasi scop.  Exclud partea ce implica offroad adevarat cu zilele si traversat munti fara drumuri dupa harta,GPS si drum de taf.
Includ un drum de acces de 2-5 km pana intr-o poiana si 100-200m greu accesibili de la asfalt pana intr-un loc retras.4x4 si volumul masinii sunt un attu. consumul si faptul ca poti sta in masina 4-6 ore fara sa cobori anchilozat iarasi este un plus.Spatiul insa...
Asta este echilibrul pe care-l caut. Nu vad de ce te-ai duce la Bansko la ski sau in Grecia cu o masina de 2,5 to cu un consum de 14% pentru 200m pe nisip pana la plaja offcamping sau pentru acces la telegondola pe zapada.....mergand tot drumul pe asfalt-95%
Masina de 2,5 to cu roti pe 35 inch si motor de 4,2 clasic este super ok pt plecat in Mongolia pentru 3 luni....nu sa iti cari zilnic copii la gradinita sau sa-i duci  la sanius 4 zile,sau sa parchezi prin Bucuresti. extremist fiind poti face orice cu orice masina dar real, acum, amicul cu copii si Toyota isi cauta masina mica pt oras si activitatea zilnica.....la fel ceilalti 4-5 amici ce au asa ceva cu scopul acela dedicat....
Spun asta dupa niste ani de exploatat diverse sicrie 4x4 cu roti si costuri pe masura..... Vorbeam cu tipul si povesteam ca o revizie este ~800lei la vitara ...cu toul la reprezentanta. el are 8 l de ulei bun care costa cam 600lei plus filtre si chestii pe care le schimba singur......si dublu la pompa.....
Taxe nu spun nimic ca-i utilitar.
Scuzati posturile multiple dar nu pot face completari la posturi nu stiu din ce motiv.
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 
The following users thanked this post: shpeedy, Utilizator_Anonim, enicky, toma, acidutzu

Offline enicky

Re: Framantari cu si despre 4x4
« Răspuns #62 : 06.Ian.2020, 11:38:50 p.m. »
  Bravo @rzv, multumim ptr. impresii ! :good:
 Daca ai fi avut gume de iarna, ar fi fost un plus pentru masina?
Citat
...momentan imi doresc incercarea unor jante pe 16 si gume AT 215/65/16....
  Intr-adevar, asta ar fi urmatorul pas.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline rzv

Re: Framantari cu si despre 4x4
« Răspuns #63 : 07.Ian.2020, 08:53:59 a.m. »
gume de iarna premium....probabil ca ar fi fost un avantaj la siguranta. cand am urcat totul era inghetat -sticla ,au fost -5 C in ziua aceea sus. La coborare, ninsese peste noapte ~ 7-8 cm care au acoperit drumul.
Nu am simtit nici o clipa nevoia altor gume, am mers mega preventiv pt ca aveam experienta copiilor cu rau de serpentine si stiam ca gumele sunt un compromis. Am trantit 3-4 frane de control la 30 -50 km/h si exceptand o alunecare parca ceva mai lunga la viteza mai mare nu am sesizat altceva.
Nu stiu, sincer . Nu am simtit nevoiea asta este clar si suficient.Cu asistenta la coborare, gheata pe jos si gumele astea totul a decurs perfect,coborarea avand o curba in scurt in unghi de 90 grade. Si la urcare si la coborare la toate incercarile.....

Ieri am studiat putin situatia gumelor si am gasit urmatorul compromis pentru jantele pe 17.
Falken Wild Peak Trail At - niste gume noi, special concepute pare-se pt ceea ce vreau eu si masini crossover. Acum astept sa apara pe piata noastra, fiind aparitie de 2019 septembrie parca. Momentan importatorul nu le are.
215-60-17 are 1,1 cm in plus pe raza vs 215-55 standard. Ar fi ceea ce trebuie ,se incadreaza in cei 3% toleranta constructiva avand un 3,3% parca.Si sunt chiar mai mari decat 215-65-16
Mai vedem.  AT-rile in general ori sunt prea agresive pt ce imi trebuie mie si asfalt, ori nu exista pe dimensiunile astea.
Cooper Discoverer mult laudat par cam prea mult si se fabrica doar pe 16.
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 

Offline shpeedy

Re: Framantari cu si despre 4x4
« Răspuns #64 : 07.Ian.2020, 09:35:55 a.m. »
AT-uri 215/60R17 mai ai si:
- Michelin Latitude Cross;
- Yokohama Geolandar G015.

Le las doar pe astea pentru ca nu m-as duce cu recomandari mai jos de clasa C la franare...

Pot recomanda Geolandarele (am generatia veche G012 si se descurca onorabil), dar si de Michelin-uri am citit de bine...


Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline rzv

Re: Framantari cu si despre 4x4
« Răspuns #65 : 07.Ian.2020, 10:32:14 a.m. »
 :D dap, fix astea 2 plus cele enumerate de mine....
dar trebuie sa le vad, G15 si G12 par cam prea agresive....as vrea ceva cumintel de strada. Si cu exceptia Cooper, toate par sa fie slabe iarna.
Nu si minunile de Falken, din ceea ce spune producatorul -consistenta guma,profil,plus toate semnele specifice ..... cand spun studiez, nu glumesc. Sunt la zi bine cu scotocirile chiar daca studiul in fac pt luna iunie+ - . Atunci fac gumele mele doi ani si probabil 25.000 km. Tot atunci ne pregatim de concedii si iesiri la nisip, pietre si forestiere .... :inteligent: totu-i calculat si bugetat.
Asa cum stiu eu maxxisurile de moi, in doua ture pe caldura de trasfagarasan plus ceva piatra vor fi ca dupa o batalie cu pestii piranha.
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 

Offline shpeedy

Re: Framantari cu si despre 4x4
« Răspuns #66 : 07.Ian.2020, 10:55:58 a.m. »
G012 - uita de ele, nu se mai fabrica; locul lor a fost luat de G015.

Despre G012:
- in ciuda profilului, nu sunt cu mult mai zgomotoase fata de unele de iarna. Pe zapada se descurca OK, dar merg cu grija pe gheata, unde - fata de un pneu de iarna - pierd destul de repede aderenta;
- sunt mai grele fata de niste anvelope dedicate (vara/iarna) - pierzi la demaraj, necesita mai mult rpm pana sa ajungi la o viteza rezonabila.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline rzv

Re: Framantari cu si despre 4x4
« Răspuns #67 : 07.Ian.2020, 11:30:50 a.m. »
greutatea este problema generala la AT, din pacate. asta este unul din motivele pt care as merge pe unele linistite si pe 17- scap de extra jante si senzori tabla,plus ca-s ceva mai putin cauciuc la 17 deci teoretic ar treb sa fie mai usoare....

mai citesc si ma informez.
Cum inca am si o sa tot am Dusterul varianta pe 16 este de luat in calcul, fiind fix dimensiunea standard,deci gume interschimbabile....

sunt niste teorii ce se bat cap in cap dar le scot eu cumva la liman.  :-))
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 

Offline rzv

Re: Framantari cu si despre 4x4
« Răspuns #68 : 22.Iul.2020, 10:17:33 a.m. »
Dupa cateva luni si iesiri la pustiu, am strans din dinti si am facut pasul cel mare pe care incercam sa ma conving sa nu il fac anul trecut.
Am luat un L200 din 2012, echipat ca la carte din fabrica cu toate bunatatile pe care le consideram necesare pt scopul meu -plimbari in natura si camping sau cum s-ar spune in engleza  =))  overlanding local si green laning  :D

Din pacate ,Vitare este super misto dar muuult prea neincapatoare . Am ajuns sa o burdusim cu 200kg de bagaje si sa nu am loc de ascuns o doza de bere, sa nu spun ca daca vrei sa scoti punctual ceva ascuns,descarci toata masina.
Am facut ,cred eu, alegerea corecta. Dusterul este la vanzare,Vitara -care ne place maxim ca masinuta-ramane masina de zi de zi, plimbat copii,iesit oriunde la asfalt iar noul mastrodont de 5m lugime trece la extra echipare pt aventuri.

Aventura continua.

 
  • Vitara 1,6 4x4 Luxus AT / Mitsubishi L200 Instyle AT
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, steph, toma, gabi males, Dromihete