Autor Subiect: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012  (Citit de 4323 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ancdorin

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« : 21.Ian.2013, 10:49:01 a.m. »
Se poate sa ma ajute si pe mine cineva cu detalii strict despre modul 4WD Lock la modelul nou de SX4 2012?

Pe acest forum am gasit asta:
  4WD lock = Tractiune fata si spate permanenta. Daca depasesti 60km/h (parca) sau daca se incinge uleiul de la vasco cuplaj, trece automat in 4WD Auto.

Am vazut si filmul facut de japonezi problema este ca vreau sa achizitionez un SX4 4WD Navi si cand am fost la test drive cei de la reprezentanta mi-au spus ca modul Lock nu face nimic, doar 2WD si Auto.
Comutatorul de langa frana de mana nici nu ramane blocat pe modul Lock, poate sa ramana doar in modul 2WD si Auto, iar cand este pus pe Auto la bord se aprinde un bec ce indica acest lucru.
Cand am condus eu am apasat pe acel Lock dar nu am sesizat nimic, desi am mers pe drum neasfaltat cu zapada si noroi.

Ar trebui sa se vada ceva la bord la modul Lock?

E posibil ca modelele ce se vand la noi in tara sau modelele pt Europa sa nu aiba modul Lock?
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« Răspuns #1 : 21.Ian.2013, 11:14:18 a.m. »
La modelul SX4 exista un singur diferential (central), In modul "Lock" se blocheaza acest diferential inter-axial. Atentie, SX4 NU are diferential (e) "intra-axial (e)" blocabile-  i se mai spune si diferential(e) blocabil stanga dreapta -
Modul "Auto" este un mod in care diferentialul  - singurul, central - se blocheaza  la anumite cupluri , si este controlat automat de catre calculator.
Pentru a cupla in modul "Lock" este necesar ca masina sa fie in repaus, cu rotile drepte si pe un teren drept ( aceasta este o recomandare). Tine apasat LOCK si ambreiaza usor, in treapta intai. In mod normal, pe bord ar trebui ca indicatorul sa se mute din "Auto"-verde- in "Lock" -galben.
In momentul revenirii, se fac operatiile inverse: se pune diferentialul pe "Auto" si se ambreiaza usor in viteza intai.

Mai multe detalii gasesti, pe forum, tot la "diverse" intr-o sectiune dedicata: http://www.suzuki-club.ro/forum/diverse-suzuki-sx4/despre-4x4/
« Ultima Modificare: 21.Ian.2013, 11:28:10 a.m. de eduard_b »
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline shpeedy

Re: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« Răspuns #2 : 21.Ian.2013, 11:30:36 a.m. »
Se poate sa ma ajute si pe mine cineva cu detalii strict despre modul 4WD Lock la modelul nou de SX4 2012?

Pe acest forum am gasit asta:
  4WD lock = Tractiune fata si spate permanenta. Daca depasesti 60km/h (parca) sau daca se incinge uleiul de la vasco cuplaj, trece automat in 4WD Auto.

Am vazut si filmul facut de japonezi problema este ca vreau sa achizitionez un SX4 4WD Navi si cand am fost la test drive cei de la reprezentanta mi-au spus ca modul Lock nu face nimic, doar 2WD si Auto.
Comutatorul de langa frana de mana nici nu ramane blocat pe modul Lock, poate sa ramana doar in modul 2WD si Auto, iar cand este pus pe Auto la bord se aprinde un bec ce indica acest lucru.
Cand am condus eu am apasat pe acel Lock dar nu am sesizat nimic, desi am mers pe drum neasfaltat cu zapada si noroi.

Ar trebui sa se vada ceva la bord la modul Lock?

E posibil ca modelele ce se vand la noi in tara sau modelele pt Europa sa nu aiba modul Lock?

Adica cum nu face nimic ??? Modul Lock cupleaza - pana la 60km/h - puntea spate in regim permanent, cuplul fiind repartizat 50/50% fata/spate. Intr-adevar, cuplarea modului se face prin apasare lunga pe butonul dintre scaune, fara a ramane apasat (sistemul e facut ca modul Lock sa fie folosit temporar, pentru a iesi din situatii dificile, nu pentru a conduce masina in modul uzual). Odata cu depasirea vitezei de 60km/h, sistemul trece automat in Auto. Dpdv al martorilor de pe bord, pe durata in care e activ modul Lock se aprinde martorul corespunzator cu textul Lock pe galben, la depasire vitezei trecand in cel Auto pe verde.

LE: scuze pentru dublul post cu acelasi raspuns...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline shogunu65

Re: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« Răspuns #3 : 21.Ian.2013, 12:01:03 p.m. »
ancdorin ....scrie si la ce reprezentanta/dealer ai facut drive test, eventual si numele consultantului. Macar sa nu mai mearga si altii la aceeasi persoana si sa fie dezinformati :)
 

Offline ancdorin

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
Re: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« Răspuns #4 : 21.Ian.2013, 12:22:52 p.m. »
Va multumesc tare mult pentru raspunsuri intr-un timp atat de scurt.

Am sunat la dealer si m-am asigurat ca nimeni nu va mai fi indus in eroare de acum inainte cu acest detaliu, poate persoana cu care am discutat eu nu era cea mai in masura ...

Oricum, abia astept sa fac formalitatile si sa-mi vina masina  :) ...
 

Offline Sorinux

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4x4 Navi (2012)
Re: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« Răspuns #5 : 24.Ian.2014, 09:07:50 a.m. »
"Daca depasesti 60km/h (parca) sau daca se incinge uleiul de la vasco cuplaj, trece automat in 4WD Auto."

Atenție, pt cei care mai citesc asta! Nu există acel vâsco-cuplaj. La SX4 este un ambreiaj electric. Singurul loc cu ulei în spate este diferențialul din puntea spate. Cealaltă  informație cu 60km/h este ca și în carte.
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« Răspuns #6 : 24.Ian.2014, 10:02:35 a.m. »
Comutatorul de langa frana de mana nici nu ramane blocat pe modul Lock, poate sa ramana doar in modul 2WD si Auto, iar cand este pus pe Auto la bord se aprinde un bec ce indica acest lucru. Cand am condus eu am apasat pe acel Lock dar nu am sesizat nimic, desi am mers pe drum neasfaltat cu zapada si noroi.

Nu esti primul "pacalit" de butonul buclucas. Si eu am patit asta in urma cu muuult timp !  :D
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Sorinux

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4x4 Navi (2012)
Re: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« Răspuns #7 : 24.Ian.2014, 11:26:43 a.m. »
"Daca depasesti 60km/h (parca) sau daca se incinge uleiul de la vasco cuplaj, trece automat in 4WD Auto."

Atenție, pt cei care mai citesc asta! Nu există acel vâsco-cuplaj. La SX4 este un ambreiaj electric. Singurul loc cu ulei în spate este diferențialul din puntea spate. Cealaltă  informație cu 60km/h este ca și în carte.
Am uitat să menționez, că acel ambreiaj este la capătul cardanului, înainte de intrarea în diferențialul spate. Cardanul se învârte simultan cu fața.
 

Offline xim

Re: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« Răspuns #8 : 25.Ian.2014, 02:36:27 p.m. »
Tine apasat LOCK si ambreiaza usor, in treapta intai. ....
In momentul revenirii, se fac operatiile inverse: se pune diferentialul pe "Auto" si se ambreiaza usor in viteza intai.


"Procedura"  asta cu ambreiatu este pentru prima data cand o vad...
Eu am folosit acest mod de cateva ori ... din mers (viteza redusa)... si totul a fost cat se poate de OK, deci nu prea cred ca este necesara.

Sistemul este elecromecanic, comandat de un computer, nu vad care este legatura intre ambreiajul care face legatura intre cutie si motor si "ambreiajul" dintre puntile fata spate. Cel din urma este stric comandat de computerul masinii, sau cel putin asta am inteles eu din informatiile citite.
1,6 SX4 GS 4x4 black
1,4 Scross Passion awd, gray
 

Offline Sorinux

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 93
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4x4 Navi (2012)
Re: Modul 4WD Lock - SX4 4WD Navi 2012
« Răspuns #9 : 25.Ian.2014, 08:53:42 p.m. »
"Procedura"  asta cu ambreiatu este pentru prima data cand o vad...
Eu am folosit acest mod de cateva ori ... din mers (viteza redusa)... si totul a fost cat se poate de OK, deci nu prea cred ca este necesara.

Sistemul este elecromecanic, comandat de un computer, nu vad care este legatura intre ambreiajul care face legatura intre cutie si motor si "ambreiajul" dintre puntile fata spate. Cel din urma este stric comandat de computerul masinii, sau cel putin asta am inteles eu din informatiile citite.

Așa cum ai zis și tu, ambreiajul care cuplează spatele nu are legătură cu cel dintre cutie și motor.
Dacă ții apăsat pe LOCK 3-4 sec, înseamnă că șoferul vrea că spatele să fie cuplat mereu. Dar când sari peste 60 la oră, calculatorul dă comandă pt decuplarea ambreiajului de la puntea spate. În cazul meu, cel care mi-a vândut mașina și inginerul de service mi-au zis aceleași chestii, culmea, i-am întrebat: așa zice în carte??? Și amândoi au zis (separat) că așa le-a explicat cel de la Suzuki Ro atunci când a venit în vizită, pt prezentarea modelului SX4. Plus că ce au zis ăștia 2 coincide cu ce scrie în carte, iar chestia cu 60 la oră am verificat-o și eu. Atunci am văzut și faptul că  vitezometrul arată un pic în plus. GPS-ul arată corect, iar vitezometrul are 3-4-5 km/h în plus (pt 205/60 r16, la 195/65 r15 e mai mult)