De obicei, vaporizatorul este amplasat in afara habitaclului, unde este frig. Condensul se va forma foarte usor pe vaporizator, inghetand imediat la temperatura de acum din Buuresti (circa -15 grade).
Pentru eliminarea condensului astfel format (chiar si sub forma de gheata), sunt mai multe cai de eliminare:
1- prin scurgere daca furtunele sunt desfundate. Aceste furtune trec prin habitaclul motorului, care este incalzit de la motor
2- prin sublimare (datorita presiunii dinamice a aerului ce circula prin instalatia respectiva)
Totusi, este un proces complex, care depinde de prea multe caracteristici, fie ale masinii, fie ale mediului. Din experienta mea pot spune ca nu am avut niciodata probleme cu refularea condensului in habitaclu, pe timp de iarna. Singurul incovenient constatat de mine in acest sens, ar fi ca iarna instalatia de climatizare nu mai are aceeasi eficienta in eliminarea condensului, iar vaporii de apa din habitaclu se depun mult mai usor sub forma de gheata, in general, pe geamurile masinii, la interior.