Autor Subiect: Suzuki Kei  (Citit de 6514 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Suzuki Kei
« : 25.Ian.2010, 11:36:04 p.m. »
In excursiile mele pe net am dat peste o masinuta destul de simpatica: Suzuki Kei (vanduta si sub numele de Mazda Laputa).

Cateva din caracteristici am gasit aici. Aveti alte detalii despre modelul asta?



Un filmulet de prezentare:
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Suzuki Kei
« Răspuns #1 : 26.Ian.2010, 09:39:58 a.m. »
Pai din cate se pare e Ignisul vechi. Doar cu fata putin schimbata.Probabil in functie de piata unde s-a vandut,de acolo si diferenta de nume.
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline adrian_r5

Re: Suzuki Kei
« Răspuns #2 : 26.Ian.2010, 09:56:20 a.m. »
Pai prin link-urile de mai sus scrie ca are "Length 3395 mm" - asa scurt sa fi fost Ignisu vechi  :-/ :-/ :-/
Si mai are si o mototizare "659cc petrol" ...
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Suzuki Kei
« Răspuns #3 : 26.Ian.2010, 10:23:53 a.m. »
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline Leutz

Re: Suzuki Kei
« Răspuns #4 : 26.Ian.2010, 10:26:53 a.m. »
Nope !! E un ignis intrat un pic la apa  :D

E o masinuta din clasa kei(trad: - light,small)-car, clasa in care Daihatsu si Suzuki (in aceasta ordine in perioada 2006-2008) fac legea. Nu stiu cum mai arata acum piata. S-ar putea ca intre timp Suzuki sa fi redevenit primii.
Din pacate doar o parte foarte mica dintre modelele kei se vand si in afara Japoniei, in variantele cu motoare mai mari.

Tot din pacate, dintr-un motiv care-mi scapa articolul wikipedia a fost redus doar la cat se vede acum, acum ceva timp era mult mai lung si mai bine documentat.
Anyway, fata de cele din articol mai stiu ca exista si o limitare de viteza pentru kei-uri pe autostrazi, respectiv chestia cu limita de putere, din cate stiu nu mai e valabila. Majoritatea kei-urilor actuale se vand (si) cu motoare supraalimentate, care depasesc frecvent 70-80 de cai. In perioada 2008-2009 campion in domeniu era MITSUBISHI-i, cu 89 de cai.

Intamplator, ca sa revin on-topic, in vremea cat am stat in Jp am avut un amic care avea fix o masinuta de-asta (avea motor normal: 660cc aspirat). Vreo 2 ani de zile, cat am petrecut impreuna am avut ocazia sa vad ce poate. Se misca absolut decent (dar nu mai mult de-atat). Cea mai lunga excursie cu masina in cauza am avut-o prin 2005, cand ca sa ajungem la Tokyo Motor Show am traversat Tokyo de la sud la nord-est dus si intors intr-o zi. Cam 3 ore jumate dus, 3 ore jumate intors.Trei insi in masina, clima on, navi/tv/dvd/hdd etc (cam astea existau in echipare stock pe vremea aia p-acolo, inclusiv la kei-uri  :D).

Am mers dealtfel cu o gramada de alte kei-uri.
Senzatia in mers, referitor la puterea motoarelor de 660cc vs caroserie, este intrucatva similara cu cea din masinile obisnuite, echipare de intrare in gama (motoare la limita submotorizarii). Si am sa dau cateva exemple: Lancerul nou cu motor de 1.5, Astra cu 1.4, Golf cu 1.4 etc.).

Sunt extraordinar de fasnete in oras si se mentin asa pana pe la 3 persoane in masina, dup-aia gata. OVER.
La fel si pe autostrada. Desi viteza clasei kei e limitata prin lege (undeva sub 100), toata lumea merge mai tare cu ele, insa mai sus de 110 deja nu mai are de unde, oricat de supraalimentata ar fi; doar daca-i vale  :D Pana pe la 80-90 insa ... e ok. Cam asa e de fapt si limita de viteza. Nu mai stiu exact.
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 

Offline hugbear

Re: Suzuki Kei
« Răspuns #5 : 26.Ian.2010, 02:51:16 p.m. »
Dupa razboi (deci in criza) Japonia introduce clasa kei si ofera stimulente (reduceri de taxe etc) pentru promovarea ei, pentru a stimula industria auto sa se dezvolte intr-un mod care sa consume resurse (de constructie si exploatare) putine. Tot in criza, Romania produce SUV (nu comentez masina in sine ci doar fenomenul). Go figure!
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline hugbear

Re: Suzuki Kei
« Răspuns #6 : 24.Oct.2010, 12:48:03 a.m. »
Un articol despre masinile din clasa kei: http://autospeed.com/cms/A_111698/article.html
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline bogdanb

Re: Suzuki Kei
« Răspuns #7 : 24.Oct.2010, 10:00:50 p.m. »
... pentru a stimula industria auto sa se dezvolte intr-un mod care sa consume resurse (de constructie si exploatare) putine. ...

Pntru ca in Japonia nu prea au alte resurse in afara de ce le da oceanul, au invatat sa pretuiasca tot ce li se ofera. Din pacate romanii nu vor invata asta nici cand resursele (alea cate mai sunt ) vor fi fost deja luate de bogatii lumii.
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 


Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Suzuki Kei
« Răspuns #9 : 01.Feb.2016, 06:17:50 p.m. »
Ce oglinzi bestiale are mașinuța!  :clap:
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice