Autor Subiect: Dilema SX4 1.5  (Citit de 5261 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Dilema SX4 1.5
« Răspuns #10 : 08.Sep.2009, 04:23:04 p.m. »
Eu stiam ca inmultesti cu 1,4.
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline andrei_a9

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 264
Re: Dilema SX4 1.5
« Răspuns #11 : 08.Sep.2009, 04:30:42 p.m. »
ai dreptate. e aprox. 1.4
 

Offline emanu900

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
Re: Dilema SX4 1.5
« Răspuns #12 : 08.Sep.2009, 06:30:33 p.m. »
Taci ca acum m-ati starnit si pe mine... la 1,5 distributzia e pe lantz?
Da e lant 100%, am manualul de service si mai mult decat atat e si VVT. Axul cu came de la admisie are in cap un mecanism(care lucreaza pe baza uleiului de motor) care ii da mai mult/mai putin aer motorului (intarziind inchiderea supapelor sau lasandu-le in baza ritmului distributiei) in functie de forta pe care acesta trebuie sa o dezvolte intr-un anumit moment. La motoarele cu dual VVT mecanismul e prezent si pe partea de evacuare.

Ca o concluzie, e foarte important ce tip de ulei aruncam in motoarele astea.
« Ultima Modificare: 08.Sep.2009, 06:47:22 p.m. de emanu900 »
SX4 1.5 SE
 

Offline emanu900

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
Re: Dilema SX4 1.5
« Răspuns #13 : 26.Oct.2009, 10:56:23 p.m. »
Revin ca sa ma contrazic pe ce scrisesem mai sus si anume referitor la mecanismul VVT.
Dupa ce m-am holbat mai bine la motor, la manualul de service si la un 1.6 VVT, am constatat ca motorul de 1.5 99 CP nu are VVT.
Primul considerent ar fi absenta pompitei ce controleaza functionarea sistemului VVT (situata putin sub zona axelor cu came) pe partea exterioara a capacului ce acopera distributia.
Doi ar fi ca partea superioara a capacului ce acopera distributie (in zona axelor sus) este simetric, fata de un motor cu VVT la care in partea axei de admisie capacul este putin mai rotund si mai proeminent, in partea dreapta (a evacuarii) fiind mai plat si mai ingust fata de celalalt.
Cand am luat masina nu scria in dreptul motorului pe oferta ca fiind 1.5 VVT ci doar 1.5, la cel de 1.6 scria clar VVT, cum de altfel la SX4 nou 1.5 este VVT (scrie clar si pe site-urile din RO si straine) si are 112 CP fata de 99 cat are al meu.
Acum, ca neavand VVT o fi bine o fi rau, mai fiabil (lipsa unui sistem destul de complex) sau nu , cert e ca merge ok. Singura chestie pe care nu o inteleg e faptul ca daca merg mosnegeste cu ea papa mai mult decat daca merg si schimb mai turat (de aici trageam eu concluzia ca am VVT dar se pare ca nu e asa), poate fi de fapt din pricina faptului ca avand cuplul maxim la 4100 rpm curba de cuplu pe care o foloseste calculatorul ii permite sa foloseasca mai econom benzina pana spre 3000-3500 cand invinge mult mai usor inertia decat la 2000-2500.

Hmmm... interesante motoarele astea jp.

Numai bine,  ;)


P.S. Cristyyy astept in continuare un raspuns de la tine pentru sticker-ul ala. Ti-am trimis si pe privat azi pe la pranz datele transferului, dar n-ai mai raspuns.
Scuzatii off-ul  :D
« Ultima Modificare: 26.Oct.2009, 10:58:43 p.m. de emanu900 »
SX4 1.5 SE
 

Offline BXXENL

Re: Dilema SX4 1.5
« Răspuns #14 : 03.Nov.2009, 01:53:10 p.m. »
pai alea vvti consuma mai putin la turatii mici pt ca pot optimiza mai bine parametrii motorului pt cuplu. Smartu de ex trage mult mai bine la 1800-2500 rpm decat suza. Dar suza trage mai bine in 3000- 3500 decat smartu si mult mai bine decat alte masini dupa 4000. 

Si eu ma astept sa fie FOARTE fiabil acest motor, fiind relativ simplutz in constructie si neffind storsa din el multa putere. Daca avea vvti, injectie directa si 25% mai multa putere...probabil ca nu mai apuca pensia:))
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukica

Re: Dilema SX4 1.5
« Răspuns #15 : 10.Feb.2014, 08:23:24 p.m. »
daca este din 2009 si are motorul de 1,5 (1490 cmc) are 99 cp
« Ultima Modificare: 10.Feb.2014, 08:27:02 p.m. de suzukica »
 

Offline migabi

Re: Dilema SX4 1.5
« Răspuns #16 : 07.Mar.2014, 07:24:31 p.m. »
Pai dacia are un motor simplu de il poti repara cu o sarma.  :angel: Dar nu cred ca poti compara.

Pe SX4 1.5 e aceeasi cutie ca la motorul de 1.6 ?
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Daniel42

Re: Dilema SX4 1.5
« Răspuns #17 : 08.Mar.2014, 11:30:46 a.m. »
Pai din cite imi amintesc eu,discutam pe undeva pe aici ca Suza are motor de turatie care se simte bine la turatii mai mari cu toate ca , este cam zgomotos ca , au uitat treaba aia cu insonorizarea .  :D
  • Suzuki SX 4 1.5 GLX Silky Silver