Suspensia unei masini este conceputa sa lucreze intr-o anumita plaja, iar arcul si amortizorul sunt construite pentru a fi un tot.
Daca dorim sa modificam garda la sol trebuie sa tinem cont de tot este implicat si afectat de modificare. In primul rand arcurile si amortizoarele trebuie a functiona tot ca un tot. Astfel ca, indiferent ca folosim piese mai lungi( arcuri/ amortizoare) sau flanse/ distantiere trebuie sa tinem cont de compatibilitatea intre ele.
In cazul dat, GV2, nu avem sasiu si nici punti rigide. Diferentialele se vor ridica, iar planetarele vor avea un anumit unghi, astfel ca la manevrari in off-road mai extreme, acest unghi poate avea anumite consecinte. Basculele isi vor schimba si ele pozitia.
De obicei, la o inaltare de 50 mm, este nevoie si de corectia unghiulul de cadere, astfel ca e nevoie de suburi excentrice- camber bolts. Sau se pot modifica cele existente, pentru a putea regla convergenta rotilor. Bratele vor sta tensionate, astfel ca dupa inaltarea masinii se slabesc din prinderi, se merge putin cu prinderile slabite, apoi se strang, cu masina pe sol, nu pe elevator.
Sunt in regula si flansele distantiere, practica a demosntrat-o. Sunt multi posesori de Vitara, Jimny ce au folosit si folosesc asa ceva cu success in Romania. Si fac off-road serios. Vitaristii au iesiri destul de dese, unde se joaca frumos.
Se poate intra desigur pe vitara4x4.ro, insa, pana acum, nu stiu ca ar avea solutii de inaltare ieftine Soso, pentru GV2. Este axat pe Vitara, GV1 si Jimny, ca si kituri de inaltare low cost. Sunt pe acel forum de la inceput si ii cunosc activitatea.
Eu am folosit si flanse, si arcuri/ amortizoare mai lungi. Si folosesc.
Materialul pentru flanse uzitat este duraluminiu.
Cel de la Sibiu, Roli, foloseste poliamida. Parerile sunt impartite vizavi de acest material.
Suruburile excentrice trebuie sa aiba duritate mare. Iar daca e necesar a se schimba suruburi, la fel, duritate ridicata,