De duminică, regulile referitoare la garanţiile produselor se schimbă.Câteva sublinieri:
- Prevederile referitoare la vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora sunt incluse, în prezent, în
Legea nr. 449/2003, care va suferi duminică mai multe modificări aduse de
Ordonanţa Guvernului nr. 9/2016.
- Începând din 28 februarie, definiţia va face referire în mod expres la
garanţia comercială, care va fi orice
angajament asumat doar de către vânzător, iar
producătorul va fi eliminat din formulare.
Totodată, va fi introdusă definiţia garanţiei legale de conformitate, care va reprezenta protecţia juridică a consumatorului asigurată de lege în cazul lipsei de conformitate
- Vânzătorii rămân în continuare răspunzători faţă de consumatori pentru lipsa conformităţii de la momentul livrării produselor.
- În baza garanţiei legale,
vânzătorii vor fi răspunzători pentru orice lipsă de conformitate timp de doi ani de la livrarea produselor. "Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate", este menţionat în Legea nr. 449/2003, în care se subliniază că
lipsa de conformitate trebuie notificată vânzătorului în cel mult două luni de la constatare.
- Pentru produsele înlocuite, vânzătorii vor avea aceleaşi obligaţii legale ca pentru produsele vândute iniţial.
-
O prevedere nouă ce va fi introdusă din data 28 februarie face referire la prelungirea automată a garanţiei legale şi a celei comerciale cu perioadele de nefuncţionare ale produselor, atunci când este vorba de lipsa de conformitate apărută în cadrul termenului de garanţie. (n.n. - HAAAALELUJAHHHHHhhhh!!!!!!
)
- Atunci când va fi vorba de
înlocuirea produselor defecte cu produse de folosinţă îndelungată, în cadrul termenului de garanţie, acestea din urmă
vor avea un nou termen de garanţie, care va curge
de la data preschimbării.
- Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută, de duminică, în cadrul unei
perioade de timp prestabilite de către vânzător şi consumator. Aceasta
nu va putea fi mai mare de 15 zile calendaristice de la data aducerii la cunoştinţa vânzătorului a lipsei de conformitate a produsului sau a predării produsului către vânzător în baza unui document de predare-preluare.