Nu exista “cauciucurile cele mai bune”. Nici de iarna, nici de vara. Poti insa sa faci o alegere corecta in ambele situatii. Diferenta dintre cele doua tipuri de anvelope este amestecul din care sunt facute. Cele de iarna sunt dintr-un amestec mai moale, care nici la temperaturi mici nu se intaresc spre deosebire de cele de vara, care devin ca betonul sub +10 grade si la franare aluneca pe asfalt, in loc sa opreasca masina.
Cu cat este mai frig cu atat te ajuta amestecul mai moale, cu cat e mai multa zapada profilul mai adanc, eventual cu niste lame moi. Partea proasta e insa, ca acest tip se roade ca radiera pe hartie cand dai de asfaltul curatat si rece!!!! Din acest motiv, daca stii ca iti faci veacul intr-un oras curatat iarna, trebuie se optezi pt o anvelopa semi-dura, cum ar fi Good Year, Michelin, Dunlop de iarna, ca altfel risti sa ramai fara anvelope in 2 luni. (Insa nu te mira, ca GY nu te va ajuta sa urci pe dealul inzapezit la bunica!)
Anvelopa moale de iarna are de ex Avon, Sava, Ceat...etc. Ceat-ul meu de ex are niste lamele moi pe marginea patratelelor de pe profil. Am facut drum de Cluj-Sighisoara-Brasov-Oituz-Bacau pe cod galben de ninsoare si numai odata mi-a dat palpitatii pe 600 de km...insa daca ma mai plimb mult cu ele pe vremea asta am sa las totul pe asfalt.
Multe anvelope au un “Tradewear” pe margine. Una dintre cele mai dure ce am vazut eu, are Falken Ziex, care e utilizat si la drift din cauza duritatii (rezistentei) . Are tradewear 380 daca nu ma insel.
O anvelopa obisnuita de vara are undeva la 180- 280 din cate am vazut. Din pacate nu sunt multe care au aceasta valoare trecuta pe margine.
Asadar, intr-adevar nu neaparat anvelopa cea mai scumpa este si cea mai buna. Sper sa reusiti sa faceti alegerile cele mai potrivite pt voi. Numai bine!