Cite ceva despre filtrele de ulei - generalitati.
Filtrele de ulei au rolul de a fitra toate impurităţile uleiului, prevenind uzura motorului şi păstrând calitatea uleiului o perioadă de timp cât mai lunga. Filtrul de ulei are o anumită perioadă de funcţionare, prescrisă de constructorul motorului, după care trebuie înlocuit, odată cu uleiul.
Un motor obişnuit de automobil nu "moare" niciodată de "moarte naturală". Cel mai mare "criminal" al motorului este murdăria din motor, provenită pe diverse căi şi care contaminează uleiul.
Uleiul din motor, antrenat din baia de ulei şi direcţionat, sub presiune prin canalizaţii, către părţile în mişcare din motor are rolul de a curăţa, răci, unge şi etanşa diferitele părţi componente ale motorului îndeosebi cele aflate în mişcare unele faţă de altele.
Capacitatea lubrifianţilor moderni de a curăţa murdăria din motor şi antrenarea acesteia sub formă de suspensii este completată de extrem de importantul rol al filtrului de ulei care reţine aceste impurităţi, protejând astfel motorul.
1. Element de ghidare
2. Acoperire din vopsea anticorozivă
3. Tub central din oţel, suport pentru elementul filtrant
4. Valvă combinată - anti-drain şi by-pass: împiedică golirea filtrului, chiar după perioade mai lungi de nefuncţionare a motorului, astfel încât imediat după pornirea motorului uleiul să aibă presiunea necesară. Supapa by-pass este o supapă de siguranţă, care are rolul de a asigura alimentarea cu ulei a motorului, atunci când filtrul este saturat cu impuritaţile filtrate 5. Placa de bază,filetată pentru montarea filtrului pe motor
6. Garnitură de etanşare
7. Carcasă din oţel: este testată individual la presiune, după asamblare
8. Elementul filtrant Premium Plus reţine particule de 10-20 microni.
Recomandări:
:: Schimbaţi uleiul şi filtrul de ulei la numărul de kilometri indicaţi de constructorul motorului pentru schimbul de ulei. Schimbând doar uleiul, fără a schimba filtrul de ulei, veţi recircula ulei murdar prin motor, datorită faptului că filtrul nu mai curăţă uleiul. :: Multe filtre de ulei seamănă între el, dar acestea nu sunt la fel: filetul, tipul supapelor şi al garniturilor sunt specifice fiecărui motor în parte.