Autor Subiect: Supraincalzire apa  (Citit de 384 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline puiut

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 47
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Supraincalzire apa
« : 27.Mai.2024, 04:10:59 p.m. »
Am cumparat O GV saptamana trecuta, (orbul gainilor), remediat cateva problme si am plecat cu ea la gorj din capitala. Dupa ce trec de 100km la ora se supraincalzeste motorul pina pe rosu, la accelerari scoate fum negru. Rampele dintre Pitesti si Craiova urcate cu a treia sau rar cu a patra altfel scadea drastic viteza. In 300 km a scazut apa in vas de la maxim la minim, nu se observa sa piarda. Uleiul nu pare nici sa creasca nici sa scada. La capitala am schimbat ecu (avea erori) . Cel care a schimbat Ecu a gasit valva egr si se pare ca si dbf off. Singura eroare care mai apare la diagnoza este legata de releul de buji.
Posibile cauze pentru supraincalzire si pierderi de apa ?
Rog fara reprosuri sunt la a 5 masina la care am fost ..... de credul.
Multumesc.
  • gv 2006 1.9 ddis
 

Offline Laurentiu

Re: Supraincalzire apa
« Răspuns #1 : 27.Mai.2024, 06:54:36 p.m. »
la accelerari scoate fum negru
Posibile cauze pentru supraincalzire si pierderi de apa ?
Termostat, termocupla electroventilator, electroventilator, distriutie sarita, injectoare.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline puiut

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 47
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: Supraincalzire apa
« Răspuns #2 : 27.Mai.2024, 09:37:31 p.m. »
Electroventilatorul merge, injectoarele ar fi trebuit sa arate ceva pe diagnoza. Dupa ce a schimbat ecu am inteles ca ar fi calibrat si injectoarele. Fum scotea si inainte de schimbarea ecu. Vreau sa schimb kit distributie si pompa apa. Cand am incarcat clima cu freon cineva a incercat sa slabeasca putin busonul de la vasul de expansiune si a spus ca e presiune cam mare in vas. Lichidul pare un roz curat, dar undeva se duce.
Masina porneste imediat cum invarti cheia desi am P0670 releu buji cu probleme. La sosirea in gorj am avut un cod P0243 dar care nu a mai aparut si nici nu am sters codurile de erori.
« Ultima Modificare: 27.Mai.2024, 09:55:12 p.m. de puiut »
  • gv 2006 1.9 ddis
 

Offline ntire2000

Re: Supraincalzire apa
« Răspuns #3 : 28.Mai.2024, 12:44:15 a.m. »
Rog fara reprosuri sunt la a 5 masina la care am fost ..... de credul.
Multumesc.

Nu vreau sa fiu cinic, dar ....... tu le cumperi, te chinui sa le repari si dupa aia le vinzi pe pierdere?

PS: daca DBF, pardon DPF e off e normal sa scoata fum cât încape, când îi dai blana pur si simplu trece pe modul stealth....  :-j
« Ultima Modificare: 28.Mai.2024, 01:06:41 a.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline puiut

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 47
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: Supraincalzire apa
« Răspuns #4 : 28.Mai.2024, 04:29:47 a.m. »
Aproape exact, la penultima nu am avut multe de reparat, o piulita care nu mai strangea si o bascula dar nu am primit fiscalul. Avea 60000 datorie la fisc. La prima in service au comandat capete de planetara de manuala in loc de automata, una are 28 alta 30 dinti, de 2 ori au umblat la planetare, de 2 ori au rupt sigurantele in grup. A doua dupa schimb kit ambreiaj in 4 luni avea joc rulmentul si pe ax cutie si in vilbroken. A 3 a fost ieftina luata doar ca sa avem cu ce ne deplasa, mici reparati, inca merge dar nu e masina de deal. Odata cu varsta iti cam pierzi rabdarea, multe masini la care mergi sa le vezi si nu sunt nici la jumate de cum sunt prezentate, cand gasesti una care pare ca a fost intretinuta si convenabila la pret .....
Revenind, am banuit ca daca dbf e off si gol ar trebui sa scoata fum, iar din cauza egr off sa se incazeasca ceva mai mult. Dar la depasirea unui tir deja se duce pe rosu, plus scaderea nivelului la apa fara sa fie pierderi vizibile.
  • gv 2006 1.9 ddis
 

Offline Laurentiu

Re: Supraincalzire apa
« Răspuns #5 : 28.Mai.2024, 09:03:04 a.m. »
la depasirea unui tir deja se duce pe rosu, plus scaderea nivelului la apa fara sa fie pierderi vizibile.
O fi garitura de chiulasa ciupita ori crapat blocul si "apa" intrind in cilidri se evapora pe esapament. E o ipoteza.

https://www.youtube.com/shorts/b2aYkgp-IFs
« Ultima Modificare: 28.Mai.2024, 09:13:38 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline puiut

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 47
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: Supraincalzire apa
« Răspuns #6 : 02.Iun.2024, 11:08:59 p.m. »
Maine merg la service pentru schimb distributie (pompa apa a ramas in asteptare, mecanicul spune ca ar face presiune) schimb ulei si filtru. Dupa ultimul drum, nu a mai scazut nivelul la apa in vas. Inca nu stiu daca sa anulez deocamdata racitorul de pe teava care merge la egr. Ce am observat ultima oara ca accelerand pe o rampa nu scotea fum constant de negru (pedala de acceleratie tinuta aproape la fund).
  • gv 2006 1.9 ddis
 

Offline puiut

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 47
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: Supraincalzire apa
« Răspuns #7 : 07.Iun.2024, 03:23:16 p.m. »
Am schimbat kit distributie, ulei si filtru motor. Dopul de golire ulei motor era desfacut sau nu fusese strans. Mecanicul a gasit 3 suruburi lipsa, unul de la pompa apa. Initial nu am schimbat curea accesorii, parea noua, insa cand sa plec de la service a inceput sa crape intai pe partea spre motor, apoi si pe partea spre elice. Am gasit o rola (de langa compresor AC care e plin de freon, mecanicul spunea ca e posibil sa fie fisurat/spart) care avea joc si un surub aproape desfacut la fulia de la pompa servo. Se pare ca cel putin deocamdata nu mai pierde apa. Nu am avut unde sa merg cu peste 110 la ora, sa vad daca mai trece acul pe rosu. Pe o diagnoza elm327 (acea mica albastra) in torque a ajuns apa la 107 grade, insa acul din bord nu a crescut deloc de la pozitia normala la urcarea unui deal. Cel putin pare ca scoate mai putin fum si nu chiar atat de negru acum. Masina a facut 2021-2022 23000km, 2022-2023 15000km, 01.2023-04.2024 2500km.
O alta problema (la momentul cumparari nu am observat rugina desi m-am uitat pe sub masina) are podeaua ruginita in spate. Turbo cam fluiera.
  • gv 2006 1.9 ddis
 

Offline puiut

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 47
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: Supraincalzire apa
« Răspuns #8 : 07.Iun.2024, 04:47:30 p.m. »
Cand am ajuns acasa furtunele si vasul nu erau f. fierbinti, se putea tine mana pe ele. furtunele nu erau tari. Nu a mai scazut nivelul la apa, dar a aparut un inel mai inchis la culoare in dreptul nivelului max la vas. Pare ca in partea de jos a vasului cam 1 cm culoarea este mai inchisa. Nu am avut cum sa ajung cu o teava pana jos.
Am pus cateva poze cu masina.
  • gv 2006 1.9 ddis
 

Offline Laurentiu

Re: Supraincalzire apa
« Răspuns #9 : 08.Iun.2024, 04:00:16 p.m. »
1. a aparut un inel mai inchis la culoare in dreptul nivelului max la vas
2.  in partea de jos a vasului cam 1 cm culoarea este mai inchisa.
1. Uleiul se ridica deasupra apei.

2. E mizerie adunata in decursul timpului in instalatia de racire. Ar necesita o spalare a intregii instalatii inclusiv a vasului de expansiune.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: gabineg