Autor Subiect: La relanti sta temperatura ridicata  (Citit de 1078 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: La relanti sta temperatura ridicata
« Răspuns #10 : 15.Dec.2023, 09:08:09 p.m. »
Cauta pe internet, au mai avut si alții problema:

https://www.suzuki-forums.com/threads/grand-vitara-2-4-high-coolant-temp-with-new-engine-new-radiator-new-termostat-new-water-pump.277050/

Oricum, întrebare, cat de repede se ridica temperatura? Una din cauzele încălzirii apei este un circuit redus de circulare a apei- tub înfundat ori ostracizat. In motor sau radiator. Un test îl poți face cu un aparat de măsurare a temperaturii de la distanta, sa vezi daca blocul motor sau radiatorul are zone foarte fierbinți in comparație cu celelalte, daca temperatura este cat de cat uniforma. Daca nu., înseamnă ca pe undeva apa de răcire nu circula, ducând la încălzirea accentuată a motorului. Trebuie sa găsești neapărat sursa problemei, pentru ca daca este așa, zona nerăcită din motor se uzează foarte repede, cu toate piesele din zona care se mișcă. Iar uleiul se arde mai repede (simți ca uleiul si-a schimbat proprietățile, se înnegrește mai repede?).
Dar prima si prima data, de ce termo-cupla declanșează la 102 grade? Eu zic ca prima acțiune sa schimbi aceasta cu una noua care ar trebui sa cupleze la 90-95:

"Mine consistently runs at 95 to 96 C unless climbing hills when 108 is not uncommon.
Fan should cone on about 96C"

"Update! I had to try almost everything. I cleaned the tubes and the AC radiator (removed) etc. Finally I thought of changing again some of the new parts I had. I started with the radiator valve. That's it now my coolant temperature is getting maximum 95 (cruising 88) and I never see radiator fans working again on highway."
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Laurentiu

Re: La relanti sta temperatura ridicata
« Răspuns #11 : 27.Dec.2023, 05:26:42 p.m. »
...de ce termocupla declanșează la 102 grade? Eu zic ca prima acțiune sa schimbi aceasta cu una noua care ar trebui sa cupleze la 90-95
La mine, termocupla originala porneste ventilatorul la 100gr.C si la 95 gr.C il decupleaza.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: La relanti sta temperatura ridicata
« Răspuns #12 : 30.Dec.2023, 08:13:17 p.m. »
Este interesant, așa ar trebui sa fie, ventilatorul nu pornește la 95 ci mai sus pentru ca este răcire forțată. Dar pana acolo exista o plajă de răcire naturala, si care este de la momentul in care termo-cupla se deschide lăsând sa circule lichidul liber in radiator, pana când ajunge la concluzia ca răcirea naturala nu ajunge si trebuie sa ii dau un ajutor-ventilatorul. De exemplu iarna am avut destule ocazii in care ventilatorul nu a ponit niciodată la drum nu foarte lung.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Laurentiu

Re: La relanti sta temperatura ridicata
« Răspuns #13 : 30.Dec.2023, 09:57:10 p.m. »
...termo-cupla se deschide lăsând sa circule lichidul liber in radiator...
Circulatia lichidului in radiator, practic conectarea circuitului mic (doar in interiorul motorului) cu circuitul mare in care intra radiatorul, il face termostatul. Pornirea electrica (intrerupatorul electric) a ventilatorului, il face termocupla. Temocupla nu este altceva decit un bimetal care la temperatura de 100 gr.C inchide un circuit electric prin care porneste ventilatorul. Cind temperatura lichidului ajunge la 95 gr.C, bimetalul din termocupla revine in pozitia de repaus deschizind circuitul electric intrerupind in acelasi timp alimentarea electrica a ventilatorului.

iarna am avut destule ocazii in care ventilatorul nu a ponit niciodată la drum nu foarte lung.
Este normal. Temperatura scazuta din exterior si viteza de inaintare, face ca aerul ce intra sub capota sa raceasca suficient motorul incit sa nu ajunga la 100 gr.C. Daca la aceeasi temperatura exterioara, motorul ar functiona in ralanti, ai merge cu o viteza scazuta sau chiar daca ai merge foarte aproape in spatele altei masini, mai mult ca sigur ventilatorul ar porni.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 
The following users thanked this post: Costique