Autor Subiect: Vitara 2.0 16v, nu se accelereaza  (Citit de 1883 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline brosky

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 1
  • Gen: Bărbat
    • Cluj
Vitara 2.0 16v, nu se accelereaza
« : 13.Nov.2022, 07:47:42 p.m. »
Salut.
Am o Vitara 2.0 16V AT - care la momentul achizitiei functiona cum trebuie. (se accelera in sarcina, se vedea diferenta cand activam "Power" și butonul de pe schimbator)
La un moment dat după ce i-am montat blocant spate, am observat ca
- relantiul ii mai jos parcă,
- nu se tureaza cand ii motorul rece (chiar la start, de tre sa urce la 1200 si apoi sa scada la 850)
- in sarcina nu se accelereaza mai mult de 2000 de ture, la vale sau pe drum drept se accelereaza dar tot bleaga ii.
- la un moment dat se incalzeste si cutia automata destul de tare
- consuma cam 30%

Ce am facut:
- schimbat ulei in cutia automata
- am lasat-o si fara filtru (am pus K&N si am citit zvonuri ca se intampla sa dea peste cap MAF-ul)
- curatat MAF (debitmetrul) cu spray special pentru asta
- sudat galeria de evacuare - era fisurata
- am fost la Vatican si am zis o rugaciune la Catedrala Sf. Petru (pe bune :) )


Orice idee ii binevenita.
  • Vitara MK1 2.0 16v
 

Offline enicky

Re: Vitara 2.0 16v, nu se accelereaza
« Răspuns #1 : 13.Nov.2022, 08:55:35 p.m. »
Orice idee ii binevenita.
    Normal masina trebuia si sfintita :popa: ! :-))
Lasand gluma la o parte, exista un senzor TPS, care regleaza combinatia de aer si combustibil si care poate nu functioneaza corect :
"Senzorul de poziție a clapetei (sau TPS) monitorizează supapa fluture a corpului clapetei. Acest lucru vă ajută ECU să controleze amestecul de combustibil și aer. Dacă senzorul de poziție a clapetei de accelerație eșuează, ECU nu știe cât aer trece prin supapă. Asta înseamnă că nu poate calcula raportul combustibil și aer. Mașina dumneavoastră se poate sufoca în timpul accelerării sau are un ralanti accidentat sau neregulat. De asemenea, poate fi dificil să controlezi viteza vehiculului tău pe drum. Dacă observați aceste probleme, verificați senzorul TPS și conexiunea acestuia. O'Reilly Auto Parts are senzori de schimb pentru a vă menține vehiculul să funcționeze cât mai bine."
  Nu sunt f.sigur de asta, dar pe mai multe site-uri, multi propietari de Vitare reclamau problema lipsa accelerarii si un relantiu instabil.
https://www.suzuki-forums.com/threads/tps-set-up-and-diagnostics.50555/
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ulise

Re: Vitara 2.0 16v, nu se accelereaza
« Răspuns #2 : 22.Dec.2022, 03:51:38 p.m. »
Salut.
Referitor la turatii:
Nu are legatura montarea blocantului cu functionarea motorului.
Asa e, poate TPS-ul.
Poate fi ceva si  din calculator.
Curata clapeta de acceleratie si EGR. Indiferent daca va avea efect, curatarea trebuie efectuata.
Filtru de compustibil imbacsit poate duce la lipsa  de putere.
Bobina inductie, bujiile,

Consumul e foarte mare. Poate  fi afectta de bujii.

Despre cutii automate nu am ce sa spun.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline xcris

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Cluj
Re: Vitara 2.0 16v, nu se accelereaza
« Răspuns #3 : 05.Mai.2023, 12:02:29 p.m. »
E vechi topicul, dar daca problema mai e de actualitate, de curiozitate? Blocajul de diferential e pneumatic (adica ai montat un compresor), sau e electric?
C.
  • Suzuki Vitara SV620
 

Offline ulise

Re: Vitara 2.0 16v, nu se accelereaza
« Răspuns #4 : 05.Mai.2023, 02:04:13 p.m. »
E vechi topicul, dar daca problema mai e de actualitate, de curiozitate? Blocajul de diferential e pneumatic (adica ai montat un compresor), sau e electric?
C.

Salut.
Cred ca este autoblocant. E varianta cea mai uzitata.
Varianta cu compresor si buton este mai costisitoare.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline xcris

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Cluj
Re: Vitara 2.0 16v, nu se accelereaza
« Răspuns #5 : 05.Mai.2023, 03:20:59 p.m. »
OK. Ma gandeam ca daca e instalat un compresor, parte din probleme puteau fi generate de "scurgerea" de putere inspre acesta. In acest caz nu are - evident - absolut nicio legatura. In rest, nu prea pot ajuta, eu am modelul cu V6, e complet diferit de cele in 4 cilindri, cu plusurile si minusurile de rigoare.
Oricum, sper ca i-ai dat de cap pana acum.
Btw o solutie ceva mai ieftina si mai fezabila decat blocajul pneumatic e electromagnetic - se gasesc acum kituri la pret OK si nu mai necesita toata bataia de cap ceruta de folosirea aerului comprimat. Avantajul blocajului permanent fata de cel "auto" (LSD, or so) este ca il controlezi tu, ceea ce e uneori critic.
Cheers! C.
  • Suzuki Vitara SV620