Salut,
Masina este o Suzuki Grand Vitara din 2008, benzina 2.0, AT, cu GPL
O am de un an, am luat-o la 190.000km, a mers ok pentru 2 luni, ii facusem revizia (ulei motor si cutie, filtre) plus verificati de rutina la GTC auto, apoi am inceput sa aud batai la motor (in sarcina dar si pe loc) in ture pe la 2500-3500rpm.
Cei de la GTC mi-au spus ca bat tachetii, ca nu se regleaza pentru ca sunt hidraulici si ca nu se baga pt ca au mai schimbat tachetii ( pe o alta masina similara ) si bataia a revenit dupa 15.000-20.000km, asa ca m-au trimis la suzuki.
Mecanicul meu de suflet nu a vrut sa se bage la masina asta pt motiv ca nu are cale si cunostintele necesare asa ca am mers la DAB auto serv.
Sinptomele la momentul asta erau:
- detonatii puternice (batai motor) in ture pe la 2500-3500rpm pe loc dar si mai ales in mers
- consum benzina 16% in Bucuresti, 11,5% afara
- din cand in cand mai apareau erori in bord, la drum lung, dupa 2h de condus cu 90km/h pe DN-urile patriei
- P0171 - System too lean Bank 1
- P0420 - Catalyst system efficiency below threshold
Am fost la DAB Auto service (n-o sa mai calc pe acolo cat oi trai) si dupa 3 luni si 15.000ron zgomotul era doar un pic estompat (cu cuvintele lor) si imi propuneau sa mai schimbam chiuloasa si axele ca probabil au joc si deaia se aud bataile alea, dar nu sunt siguri asa ca sa nu am asteptari
. DAB Auto service m-a facturat pe unele lucrari pe care nu le-a executat, a luat banii pe bujii noi insa mi-a montat unele mai uzate decat ce aveam eu pe masina..s-au laudat ca au verificat vibrochenul si rulmentii de la biele insa baia de ulei si tot ansamblul de se da jos sa ajungi la ea inca e cu garniturile si masticul din fabrica..nu ma mai enervez ca am trecut peste
si fac tensiune ..
Simptomele la momentul asta erau neschimbate, aceleasi erori sporadice, acelasi consum, la ITP noxele ieseau bine doar cand motorul era rece (in prima jumatate de ora de functionare in stationare)
Acum, zilele astea am adunat 2 mecanici in care am eu incredere, ei au venit la pachet cu un strungar de la NRG auto si eu dat jos chiulasa, axele, distributia si au gasit urmatoarele:
- distributia pusa voit cu un decalaj de un dinte (cineva a marcat fulia de la vibrochen cu vopsea pe pozitia respectiva desi fulia are un marcaj de aliniere din fabrica..diferenta a fost apreciata ochiometric ca fiind de un dinte la distrubutie - posibil un fel de avans fortat mecanic)
- distanta prea mica (0.015mm la rece) intre axe si pastilele termice pe evacuare
- senzorul de detonatie curs/topit
- o bobina coapta
Bun, senzorul de detonatie a fost inlocuit, bobina la fel, culbutorii reglati, distributia pusa din nou la punct (la DAB a fost schimbata distributia).
Din pacate, masina se comporta foarte ciudat acum:
-- erori:
-P0340 ECM (camshaft position sensor)
-P1703 TCM (CAN invalid Data from other ECU)
-C1091 ABS (CAN invalid Data from ECM)
-B1556 AC (Engine speed data Malfunction)
-- simptome
- detonatiile / bataile la motor au disparul aproape in totalitate (avand in vedere ca CMP este ignorat/eronat nici nu ma astept sa mearga totul rotund acum
- nu mai porneste la sfert ci are o intarziere la pornire de 1-2 secunde timp in care dai la demaror
- merge 1-2 secunde ok apoi turometrul este tras la 0
- la relanti se simte ca si cand ar merge in 3 pistoane (aleatoriu)
- masina se tureaza foarte greu, viteza de deplasare mica (parca ar fi in ceva mod de avarie si te lasa cat sa mergi pana la service)
am schimbat CMP senzorul de axa - aceeasi problema (l-am returnat) si l-am pus din nou pe cel vechi, fiind in stare buna
am verificat tensiunile pe mufa CMP si sunt in parametrii din carte ( GND-> pin 2 = 5v, GND -> 3 = 12.6V ) , bateria avand 12,7V intre borne
am verificat continuitatea cablajul de la CMP la ECM si nu sunt intreruperi vizibile sau detectabile cu multimetrul
Acum nu stim ce sa-i mai facem, poate are nevoie de o resetare, calibrare, ceva.. nu stiu. O fi ECM-ul de vina ? ..m-as mira
Am nevoie de sfaturile voastre, va rog.
multumesc anticipat