Autor Subiect: VVT ori ba ?  (Citit de 2616 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Online cristidav

VVT ori ba ?
« : 17.Ian.2013, 09:45:53 p.m. »
Sunt tare curios daca mi s-a vandut o masina cu sau fara VVT. Un amic de-al meu cu Ignis 1.5 are emblema VVT pe usa (sau aripa), eu nu am. Cu acceleratia la podea, masina mea trage constant si bine de la 2500 turatii pana la 5000. Ignisul amicului trage bine pana la 3500 si zboara de la 3500 in sus. E oarecum logic ca n-am VVT. Intrebarea e: am platit pt el si nu am ? Am dar nu functioneaza ? (1.6 GLX, 2WD, 120CP, 2012)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: VVT ori ba ?
« Răspuns #1 : 17.Ian.2013, 10:40:50 p.m. »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online cristidav

Re: VVT ori ba ?
« Răspuns #2 : 18.Ian.2013, 09:45:15 a.m. »
Astept un raspuns din partea unui posesor de generatie noua, 120 CP. Sunt curios cum se comporta si masinile lor pe plaja de turatii 2500 - 5000. Interesant e ca pe siteul oficial nu specifica faptul ca ar avea... La Swift Sport, de exemplu, specifica. Nici in actele masinii mele nu specifica niciunde ca e VVT (am verificat).

Alti posesori de SX4 model nou ?
« Ultima Modificare: 18.Ian.2013, 09:50:28 a.m. de cristidav »
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: VVT ori ba ?
« Răspuns #3 : 18.Ian.2013, 10:06:35 a.m. »
La mine (120cp) masina e "lesinata" sub 3,000-3,500 rpm. Dupa, trage bine...

Totusi, mai importanta decat puterea, mi se pare cuplul (si plaja lui de disponibilitate). Stim ca M16A (cel nou) are cuplul maxim de 156Nm/4,400rpm, iar M15A-ul de pe Ignis are 133Nm/4,100rpm, dar - din pacate - nu gasesc diagramele de cuplu, sa avem si distributia acestuia pe plaja de turatie...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online cristidav

Re: VVT ori ba ?
« Răspuns #4 : 18.Ian.2013, 10:35:38 a.m. »
Ideea e ca, indiferent de turatie sau cuplu, cea care are vvt ar trebui sa huruie de putere de la oturatie in sus, de cand se deschid valvele transmisiei variabile (parca asta inseamna VVT). A mea cam ciuciu, nu se aude nimic, dar trage constant si bine (poate ceva mai bine de la 3500 in sus, dar nu semnificativ).
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline shpeedy

Re: VVT ori ba ?
« Răspuns #5 : 18.Ian.2013, 10:47:26 a.m. »
Deci pana la urma, se rezuma la o problema de ... "sound".

Scuze, mi se pare prea subiectiv acest aspect ca sa pot emite pareri (motivele putand fi multiple)...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline BXXENL

Re: VVT ori ba ?
« Răspuns #6 : 18.Ian.2013, 10:53:18 a.m. »
Nu cred ca e atat de agresiv profilul 2 al axului sa huruie de putere si sa traga atat de tare. Nu e gandita ca o masina sport, ca vtecul de la honda sau mai stiu eu care, unde intra mult mai tarziu dar intr-adevar simti diferenta.

Eu am la smart vvt si la suza nu (m15a 73kw). Nu simiti nimic aparte cand merg cu smartul, nici daca accelerez puternic nici daca urc usor in zona de actiune a vvt-ului. Ti-o dau sa mergi si iti garantezi ca nu identifici turatia la care intra. Mai ales ca avand VVT cuplul si puterea sunt optimizate si inainte de pragul acela. Adica una fara vvt trage mai prost si pana la prag si dupa. VVT e acolo ca sa ai cuplu bun si jos si nici sa nu se plafoneze puterea sus. Nu e ca un turbo,sa simti boost.

  • SX4 1.5
Alex
 

Offline shogunu65

Re: VVT ori ba ?
« Răspuns #7 : 18.Ian.2013, 11:46:33 a.m. »
ignis e mai usor si de asta pare ca zboara. SX ul nu e nici pe departe sportiva, oricum conteaza mult si rapoartele din fiecare cutie ... acelasi motor se poate comporta diferit pe 2 masini care au cutii diferite. degeaba sta motorul la 5000 rpm daca la roti nu se transmite ce trebuie ... vei auzi doar zgomot dar sigur vei ramane in fumul / praful degajat de cel din fata  >:)

pot spune prin comparatie cu fordul focus pe care l am avut inainte de sx. Fordul cu 1.6 benzina Ti-Vct (cam acelasi lucru cu vvt) pleca mai rapid de pe loc, si avea cuplu mai de jos, de pe la 2500 rpm ... in schimb la 120-130 kph turatia statea mai sus decat la sx4 ... de aici si consumul mai mare putin. In schimb peste 140 consumul de egalizeaza din cauza minunatei aerodinamici a SX ului  X-(

 

Offline migabi

Re: VVT ori ba ?
« Răspuns #8 : 26.Dec.2013, 11:44:02 p.m. »
Ce fel de VVT are m16a? printr-un manual am gasit ca este doar admisie cu perioada fixa dar pe k12b vad ca sunt modele cu "dual VVT" . Seria K nu e mai veche decat M?
SX4 SE m16a awd 2011