Autor Subiect: Uleiuri motor si transmisie  (Citit de 2981 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline FritzVonSpritz

Re: Uleiuri motor si transmisie
« Răspuns #30 : 27.Iun.2021, 04:07:20 p.m. »
Pai poate nu a fost chiar alegerea lui, asta i-au pus "baietii" la revizie si cu asta a mers pâna acuma....
Cred ca mai mult de 75% din posesorii de masini nu-si pun probleme existentiale ca noi, ca altfel n-am mai încapea pe forumurile auto.
Aia cu masini noi merg pe încredere, pe ceea ce zic aia din reprezentante, iar cei cu SH merg pe mâna mecanicului ala meserias pe care-l cunosc din copilarie.
Intr-adevar, 5W-30 de la prima revizie si am continuat cu el. Nu am avut probleme cu motorul in cei 50k km parcursi si probabil as fi continuar tot cu Mobil ales ulterior daca nu as fi citit pe acest forum, la Vitara daca imi aduc bine aminte, despre uleiuri precum Eneos si Ravenol. Si am decis sa incerc si unul japonez. De la Szakal mi-au zis ca sunt facute in Belgia toate celelalte mai putin Sustina - nu stiu ce inseamna asta, ambalate probabil - iar despre Sustina mi s-a spus ca merge si 5W30.
Atata tot, va multumesc pentru raspunsuri, prieteni.

La o revizie, tot  Ignis ca si colegul,  eu primisem  de la service ulei 10W30 Ecstar pt schimb.....la vremea respectiva m-ati criticat , aici, in josul paginii si pe pagina urmatoare
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=8992.50
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 
The following users thanked this post: zambru

Offline ntire2000

Re: Uleiuri motor si transmisie
« Răspuns #31 : 27.Iun.2021, 05:37:03 p.m. »
Mda..... daca e Ignis nu mai conteaza ce model e si ce motor au pus japonezii aia pe el.
Daca am început din 2000 cu 5w30 apai sa fim consecventi pâna la final - momentul în care o sa vrem sa punem ulei si nu mai avem unde - ca e electrica.
Te doare mintea ce mecanici priceputi avem.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: zambru

Offline zambru

Re: Uleiuri motor si transmisie
« Răspuns #32 : 29.Iun.2021, 07:20:37 p.m. »
In SUA uleiurile Eneos sunt diferite de cele din Europa?

In primul rand, continental vorbind, site-ul american este diferit optimizat - mai detaliat, mai clar - fata de cel european.
In al doilea rand, pe site-ul american nu gasesc gama Sustina, decat daca este acelasi ulei cu o alta denumire.
  • Suzuki Ignis
 

Offline remarque

Re: Uleiuri motor si transmisie
« Răspuns #33 : 01.Iul.2021, 09:47:34 a.m. »
Despre uleiurile recomandate de producător 0w16/0w20 versus 0w30/5w30.

Uleiurile recomandate de mulți producători auto sunt uleiuri mediocre ce urmăresc încadrarea în normele de poluare și nu protecția la uzură a motorului. Uite, pot demonstra asta cu analize oficiale de ulei la cele recomandate de Hyundai. Nu cred să fie altfel la Suzuki.

Pentru încadrarea în normele de poluare se folosesc uleiuri cu grad mic de vâscozitate, "subțiri", ce reduc consumul de carburant (direct proporțional cu indicatorii de poluare) dar a căror peliculă se rupe mai repede la solicitări mari. Pentru utilizarea de uleiuri puțin vâscoase la motoarele moderne au fost micșorate distanțele între piesele lubrifiate din motor, reducându-se astfell riscul de rupere a filmului de ulei. Cu uleiuri subțiri (gen 0w16 sau 0w20) ești avantajat la consum și la pornirile la rece din iarnă dar teoretic te expui unui risc ceva mai mare de a rămâne fără ungere la temperaturi și presiuni mari. Cum la aspiratele K12C temperaturile și presiunile nu cresc la fel de mult ca la benzinarele cu turbină K14X riscul de rupere a filmului de ulei e scăzut.

Și totuși… Simplificând, pe un taler al balanței ai consum mic și protecție sporită la pornirile la rece, pe celălalt ai protecție mai bună la uzură. Adică HTHS mai mare. Ce alegi?
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: zambru

Offline zambru

Re: Uleiuri motor si transmisie
« Răspuns #34 : 01.Iul.2021, 12:05:48 p.m. »
Despre uleiurile recomandate de producător 0w16/0w20 versus 0w30/5w30.

Uleiurile recomandate de mulți producători auto sunt uleiuri mediocre ce urmăresc încadrarea în normele de poluare și nu protecția la uzură a motorului. Uite, pot demonstra asta cu analize oficiale de ulei la cele recomandate de Hyundai. Nu cred să fie altfel la Suzuki.

Pentru încadrarea în normele de poluare se folosesc uleiuri cu grad mic de vâscozitate, "subțiri", ce reduc consumul de carburant (direct proporțional cu indicatorii de poluare) dar a căror peliculă se rupe mai repede la solicitări mari. Pentru utilizarea de uleiuri puțin vâscoase la motoarele moderne au fost micșorate distanțele între piesele lubrifiate din motor, reducându-se astfell riscul de rupere a filmului de ulei. Cu uleiuri subțiri (gen 0w16 sau 0w20) ești avantajat la consum și la pornirile la rece din iarnă dar teoretic te expui unui risc ceva mai mare de a rămâne fără ungere la temperaturi și presiuni mari. Cum la aspiratele K12C temperaturile și presiunile nu cresc la fel de mult ca la benzinarele cu turbină K14X riscul de rupere a filmului de ulei e scăzut.

Și totuși… Simplificând, pe un taler al balanței ai consum mic și protecție sporită la pornirile la rece, pe celălalt ai protecție mai bună la uzură. Adică HTHS mai mare. Ce alegi?
Protectie a motorului la uzura mai buna!
  • Suzuki Ignis
 

Offline enicky

Re: Uleiuri motor si transmisie
« Răspuns #35 : 01.Iul.2021, 11:03:59 p.m. »
Protectie a motorului la uzura mai buna!
   Cred ca ai vrut sa spui  : Protectie mai buna a motorului la uzura.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: zambru

Offline zambru

Re: Uleiuri motor si transmisie
« Răspuns #36 : 02.Iul.2021, 12:30:28 a.m. »
Protectie a motorului la uzura mai buna!
Da!
   Cred ca ai vrut sa spui  : Protectie mai buna a motorului la uzura.
  • Suzuki Ignis